***sK3LeTvM NOVATION SUMMIT PATCHES***

ano220424

Dismembered
Dismembered
Lid sinds
10 oktober 2002
Berichten
5.702
Afgelopen 'corona' dagen heb ik 49 gloednieuwe patches voor de Novation Peak/Summit gebouwd.
Deze zijn van scratch opgebouwd en dus niet zoals een stelletje nitwits op het internet die zichzelf 'sounddesigner' durven noemen
maar niet verder komen dan kopietjes van bestaande patches maken, wat filter en LFO wijzigen, een nieuwe naam geven
om ze vervolgens voor prijzen tssn de 10 & 50$ aan te bieden op het net. Dat noem ik botweg fraude. En arme zielen die daarin trappen.
Nee, deze 49 gloednieuwe sounds zijn volledig gratis. En ik kreeg al mooie waarderingen op de FB Summit groep...
Je kan de patches alvast even voorbeluisteren op mijn Soundcloud page :

https://soundcloud.com/sk3letvm/summ...AcVXfRP4QFI0GU
Download Link :
https://www.dropbox.com/s/rzopc5enrj...oundZ.syx?dl=0

Enjoy !
 
Laatst gewijzigd:
Mooie patches, voldoende variatie. Zelf ben ik zeker geen sound designer maar maak ook graag zelf mijn eigen patches, from scratch. En ik weet hoe lang ik erover doe om één geluid te maken.
49 patches 'lijkt' niet veel als je gewend bent om te bladeren in een bibliotheek met honderden/duizenden geluiden. Ik kan me heel goed voorstellen dat hier heel wat tijd aan besteed is om 'slechts' 49 geluiden te maken.

Zelf heb ik geen Novation Peak/Summit maar dit lijkt me een mooie set geluiden voor deze synth.
 
Mooie patches, voldoende variatie.

Dank ! Er kruipt uiteraard altijd wat tijd in patches maken. Soms gaat het snel en soms sla ik een patch halverwege op om de dag erna verder the tweaken.
Het is meer het verkennen van het 'sonisch' palet van in dit geval de Summit en ik deel graag mijn bevinding op die manier... :-)

Mocht je een aankoop plannen, dan kan ik zeker de Peak / Summit sterk aanraden.
Voor mij persoonlijk is de Peak/Summi tesamen met de Hydra en de Argon8 zo ongeveer het beste wat we afgelopen jaren hebben gezien in (digital) synth land.
 
...nu probeer ik net aan de verleiding om een Summit te kopen te weerstaan ;-) Mooie patches en tof om ze gratis aan te bieden. Hoe is jouw ervaring met de Summit ? Heb je snel een basisgeluid waar je van denkt "hier zit wat in" of duurt het toch even voor je op iets uitkomt ?
 
...nu probeer ik net aan de verleiding om een Summit te kopen te weerstaan ;-) Mooie patches en tof om ze gratis aan te bieden. Hoe is jouw ervaring met de Summit ? Heb je snel een basisgeluid waar je van denkt "hier zit wat in" of duurt het toch even voor je op iets uitkomt ?

Eerst even duiden. Alvorens ik de Summit kocht ben ik eerst op zoek gegaan naar wat mijn mogelijke alternatieven waren:

- Waldorf Quantum : Sound Designers dream, maar reteduur en klinkt steriel - ik vind de kostprijs niet in verhouding met de output (in winkel BAX paar maal geprobeerd)
- Waldorf Kyra : Veel stemmen (128* maar desktop en ook deze klinkt naar mijn gevoel goed maar steriel (op demo gehad) Prisewise identiek aan Summit. Ik heb een Virus TI en de Kyra lijkt er erg op.
- StudioLogic Sledge II Black Edition (gekocht & onmiddellijk verkocht) : Goedkoop maar vond de klank ook maar zozo en buggy. Afblijven.
- Behringer Deepmind 12 : Veel waar voor je geld, maar te beperkt in klankpallet.
- ASM Hydra : redelijk straf ding maar te klein keyboard voor mij (ik moet zeker 5 oktaven hebben)
- Modal Argon 8 : nasty little black synth en onlangs gekocht als aanvulling van mijn Summit

Toen ik de Peak kocht was het meteen raak, maar ik had een keyboard nodig en dus was het snel beslist om de Summit te kopen. (is ook 2x Peak + extra features)

Of je nou snel klanken maakt hangt volgens mij niet enkel van het toestel af maar ook van je eigen kunde... En verder kan je wel stellen dat Novation behoorlijk fijne synths maakt.
Met de nieuwste Summit firmware wordt het helemaal mooi. Zelf je eigen Wavetables maken en uploaden...!

Tot slot wil ik nog eens herhalen dat ik niet iemand ben die voortdurend synhs koopt en verkoopt. Alvorens ik iets koop doe ik daar lang over omdat ik dat zie als een investering.
Dus voor mij persoonlijk is de Summit zeker de centen waard. Absoluut nog geen seconde spijt gehad !
 
Laatst gewijzigd:
Ik zal je patches binnenkort proberen.

Heb de meeste stock patches wel geprobeerd (met name die van onzer hooggeëerde Smackos), maar vind het leukste toch wel zelf patches bouwen. De basis heb je vaak al vrij snel, maar dan de modulaties en layers in duiken .. kun je makkelijk uren zoet zijn ja :D
 
De basis heb je vaak al vrij snel, maar dan de modulaties en layers in duiken .. kun je makkelijk uren zoet zijn ja :D

De patches die ik heb gemaakt, daarvan zijn de meeste maar met matige modulaties. Als je met OSC COMN 1 / OSC Vsync begint te spelen ben je helemaal verloren. Zeker als je die in de MOD Matrix duwt... :D
 
Laatst gewijzigd:
Ik ben zonet begonnen aan de enorme Library die in Components zit. OMG! Daar zitten ongemeen goeie sounds in... Ik word zelden lyrisch over een toestel, maar de Peak of Summit is IMHO een MUST HAVE voor elke synthfreak !
 
Ik ben zonet begonnen aan de enorme Library die in Components zit. OMG! Daar zitten ongemeen goeie sounds in... Ik word zelden lyrisch over een toestel, maar de Peak of Summit is IMHO een MUST HAVE voor elke synthfreak !

Ja, ik heb na enkele weken reviews uitpluizen en het net afschuimen eindelijk de beslissing gemaakt om de Novation Summit te kopen, ja, zelfs mijn vrouw heeft haar zegen gegeven :mega:. En nu blijkt het ding in geen enkele store voorhanden, nog enkele weken niet in stock! bummer...:kont:
 
Ik heb de Summit bij een muziekvriend van me gehoord en dat gaf de doorslag! Ik heb de Summit met 10% korting besteld. Nu minstens drie maanden wachten, maar ik vermaak me intussen wel.
 
Ja, ik heb na enkele weken reviews uitpluizen en het net afschuimen eindelijk de beslissing gemaakt om de Novation Summit te kopen, ja, zelfs mijn vrouw heeft haar zegen gegeven :mega:. En nu blijkt het ding in geen enkele store voorhanden, nog enkele weken niet in stock! bummer...:kont:

Ik heb de Summit bij een muziekvriend van me gehoord en dat gaf de doorslag! Ik heb de Summit met 10% korting besteld. Nu minstens drie maanden wachten, maar ik vermaak me intussen wel.

Geduld is in deze een mooie deugd ! (en binnen 3 maand wordt het weer herfst en dus tijd genoeg om binnen te zitten)
 
De wachttijd is met vier weken naar beneden bijgesteld naar week 33. :)
 
Geheel tegen de verwachting in werd mijn Summit gisteren geleverd! Zeer sterke punten zijn de FM en de effecten. De respons van de aftertouch is te zwaar en niet in te stellen. Ik kom in de originele Summit-draad nog met verdere indrukken. Ik heb de presets gehoord maar daar zit weer veel troep tussen, dus @sK3LeTvM ik ga je patches zeker beluisteren! [h=2][/h]
 
Hey @sKeLeTvM, kan je deze nog eens opnieuw online zetten? De dropbox link werkt voor mij niet.
Net m'n Summit in ontvangst mogen nemen, en ik ben wel eens benieuwd wat jij er uit haalt!
 
Back
Top