Waldorf Blofeld: Frozen North Soundset by Conforce

Harry Turtle

Ouwe rot
Lid sinds
11 oktober 2009
Berichten
769
Locatie
Pernis
Hoi Blofies. Ik heb vandaag een soundset gereleased voor de Waldorf Blofeld.
128 custom made patches met de focus op modulatie, pads, evolving ffx en what al dan niet qua weirdness wat je met die bak kan maken.
Check de trailer. Met veel liefde en aandacht gemaakt. Waanzinnige ondergewaardeerde synth eigenlijk die je wel behoorlijk naar eigen hand moet zetten...

Ik hoop dat het menig een kan overtuigen.
​​​​​​​
https://www.youtube.com/watch?v=dVXhWYN3mec
 

Attachments

  • Blofeld Art.jpg
    Blofeld Art.jpg
    51,4 KB · Bekeken: 183
Vet! Sterke patches. Hoeveel uurtjes ben je hier zoet mee geweest? Klinkt als een flinke kluif aan werk.
 
THANKS totdekern hahaha ja dat was wel wat weekjes werk.... beetje bij beetje.. en de motivatie bij elkaar rapen. en dan krijg je van die verzuurde lui die het gratis willen hebben. enfin. maar goed het nodigt uit tot uitdiepen van je synths. in die zin, win win.
 
Mooie patches! Jammer dat ik geen Blofeld heb anders zou ik de set patches wel bestellen. Misschien komt er hier nog eens een keer een, bakje heeft al jaren mijn interesse, maar het gebrek aan knoppen houdt me tegen. :)
 
@demian thanks! hmmm er zitten genoeg knoppen op hoor voor de basic live tweaks. maar editen is sneller/leuker met een editor.
 
Klinkt goed!

Weet je soms hoe de Blofeld reageert op een massa CC's. Stel: Externe knop 1 stuurt CC 1,2,3,4,5 waarden uit en externe knop 2 stuurt CC 6,7,8,9 waarden uit. Slaat ie tilt of kan de Blofeld deze aan?
 
In plaats van Frozen North had ik liever iets gehoord van Subtropical South, of iets dergelijks. Naar mijn gevoel onderstreept deze soundset juist het karakter van de Blofeld, metalig en vooral koud. Dus iets anders dat het tegendeel zou bewijzen dat het ook warmere klanken kan produceren, zou mooi zijn. Of het kan gewoon niet, ook een mogelijkheid natuurlijk.

Natuurlijk is het ook een kwestie van smaak en perceptie, dat zeg ik er meteen bij, maar toch ben ik waarschijnlijk niet de enige die zo denkt over de Blofeld.
 
@Disharmonic haha naja dat is natuurlijk wel n knipoog. Ik geloof dat iedere bak een sweet spot heeft. Zo ook deze vst in een behuizing. Ik denk wel degelijk dat er warmte in sounds kan zitten uit de blofeld. Maar doorgaans zit het spectrum toch vooral in het mid / hoog. Als je subtropical south wilt moet je vooral een set handpannen kopen.
Als je m'n beschrijving leest snap je dat ik tot identieke conclusies kom. Als je bottom wilt pak ik een microwave.
 
Als je subtropical south wilt moet je vooral een set handpannen kopen.

Doe ik dat maar! :D

Het heeft ook wel iets met smaak te maken, denk ik. Begrijp me goed, het is geen kritiek op de soundset, want er zitten mooie dingen bij, het gaat om het karakter van de Blofeld zelf. Dat is best jammer, want een tweedehands kom je soms tegen voor weinig en ik krijg sterk de indruk dat je er heel veel mee kunt. Maar het klankkarakter, dat ligt me helaas niet zo.
 
Disharmonic ik had precies hetzelfde! door te programmen heb ik m nog een tweede kans gegeven.. en de bak excelleert eigenlijk op modulair achtige sounds als je goed werkt met de mod matrix.. maar ja dat is niet heel erg inspirerend. maar eerlijk. t.o.v. een jv1080 valt hij regelmatig weg.... zeker als je pads gaat vergelijken. ik denk dat ze bij waldorf zelf ook niet het meest trots zijn op deze bak. er zijn vst's die beter klinken.
 
Back
Top