Kabel-terror

Moeten jullie vooral doen! Misschien wat voor eigen huis&tuin. Even Nico bellen.

Ik kan er namelijk niet goed tegen als ik van die half afgekloven apparaten tegenkom.
 
Om ff terug te komen op bluetooth.
Lijkt me juist vrij irritant bij opbouwen. Als er dan ergens iets niet werkt is het nog moeilijker om uit te zoeken waarom. Je moet toch ergens opgeven wat met wat communiceert. En gegarandeerd dat dat ergens in een obscuur achteraf menutje op een onverlicht lcd schermpje zit. Geef mij dan maar kabels.
 
Nee, dat komt dan natuurlijk op een 19 inch TFT monitor te staan.

Uhm...Ik weet het eigenlijk ook niet hoe het er allemaal uit gaat zien, maar ik vind het wel geinig om erover te fantaseren.
 
De oplossing..

De oplossing..

Voor ons is de beste oplossing waarschijnlijk alles in dedicated flightcases inbouwen.. waarbij je aansluitingen, adapters etc. op een goede manier inbouwt.

De Acid Junkies hebben bijvoorbeeld een live-set die qua complexiteit wel met de onze vergelijkbaar is. En die bouwen in 7 (!!) minuten op..

Helaas kost het bouwen/laten bouwen van deze spullen veel geld.. en als elke keer je optredens gecancelled worden.. dan is dat erg vervelend.. :(
 
Hey,

Ik heb ook veel gehoord over Yamaha's M-Lan technologie. Kan je met een FireWire kabel alles aansluiten. Midi en (digital) Audio kabels door elkaar!

In alle Yamaha synths sinds CS6X kan het al toegepast worden. Over een paar jaar kan alles dus zo aangesloten worden. Ook Roland, Korg en zo.

CU M8's *D

J-Run
 
Ik hoop wel dat ze nu eindelijk eens leren van het verleden.
Ontwikkel samen 1 standaard.... Niet iedereen weer een eigen standaard en dan maar hopen dat dat het wordt... Liever 1 slechte standaard dan 5 goede alternatieven..
 
HEt zal wel nog jaren duren voordat m-lan in ieder apparaat wordt ingebouwd. Dan heb je drie kapiteins in je studio, cv/gate midi en m-lan. En zolang het alleen maar in vliegdekschipworkstations wordt aangebracht heeft de slaapkamerstudio er weinig baat bij.

Maar het is natuurlijk wel goed dat er nu een standaard naar huidige technische mogelijkheden gemaakt wordt.
 
Aangezien het de Nationale Oude-thread-omhoog-schop-dag is...

Voorlopig blijven we maar gewoon doorgaan met eigen gemaakte multikabels met stiekjes enzovoort.

flightcases met alles al aangesloten op een patchbay vind ik persoonlijk niet zo werken. Je denkt dan dat alles goed aangesloten zit, maar dan is er tijdens het vervoer er weer een plug uitgetrild en dan zoek je je weer te pleuris.

Misschien moet ik gewoon een laptop kopen. ;) neeeeeeeeeeee.
 
JB je hebt toch al een laptop?

Maar vuurdraad is toch aardig op weg om hot te worden?
En USB lukt ook nog wel redelijk.
 
Origineel geplaatst door fuse
JB je hebt toch al een laptop?
Weet je nog.... ff moog modular software installeren..... CRASH! :)
 
Origineel geplaatst door wiener303
WIRELESS AUDIO!!!!
Ik heb nog nooit wirefull audio gehoord.. Een draadje rechtstreeks in je hersenen.. Kijk, dat is nieuws!

Maar wiener!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! welkom back!
 
Origineel geplaatst door wiener303
He jongens en meisjes.

HET ANTWOORD WAAR WE AL JAREN OP ZITTEN TE WACHTEN:

WIRELESS AUDIO!!!!

http://www.hifi.nl/nieuws.php?keuze=36349

hmm, Ik zit hier echt niet op te wachten hoor. Ik vind het eigelijk wel leuk me een weg te banen door m'n 'spaghetti'.
Bovendien, met dit systeem ben je tig keer ADA conversies aan het maken in je analoge domein, daar zit toch niemand op te wachten.
 
Origineel geplaatst door wiener303
Wat bedoel je nou???
Audio gaat toch altijd al door de lucht...

Of bedoel je met "Wat bedoel je nou??" die welkom terug?
 
Waarschijnlijk ben ik van de oude sample euhhh.....stempel, maar geef mij ook maar gewoon kabels. Heb uiteraard ook wel eens vloekend m'n weg gezocht in de spaghetti achter m'n spulletjes, maar het hoort er gewoon bij. Ik heb eens een artikel gelezen over alle "wireless"-problematiek (ging over draadloze mics bij grootschalige optredens) en daar werd je niet vrolijk van. Om maar niet te spreken over de degradatie van je signaal.

Heb ooit bij iemand eens zo'n draadloze hoofdtelefoon beluisterd, ook al zo'n succesformule. Leuk voor communicatietoepassingen, maar niet voor muziek als je het mij vraagt.
 
A zo, dus je was weer lekker bij de hand bezig???

Ik dacht dat ik hier na een jaar (of zo) niet te zijn geweest werd afgezeikt, omdat ik met een of ander oud nieuwsfeitje kom aanzetten. Ik vroeg me af of ik soms wat gemist heb in eerdere berichten over dit onderwerp.

Audio gaat inderdaad altijd door de lucht, duhhh.... maar niet in CD kwaliteit!!

In ieder geval bedankt voor de hartelijke welkom terug.
 
should think about buying some shorter cables...
Het is toch algemeen bekend dat kabels maar in twee maten te verkrijgen zijn: te lang en te kort....:D.
 
Back
Top