Zo blij met nieuwe vonst met maschine

klinkske

Zit volgens de 10ers in de kelder alweer te niksen
Lid sinds
21 december 2007
Berichten
9.717
Locatie
Streek rond Herentals - België
Ok, voor jullie ongetwijfeld peanuts… Maar ik had een fantasie waar ik met maschine, onder elke bank een hardware synth zou kunnen aansturen, zoals met een live sequencer. Je weet wel, knopje duwen, lampje aan, nootje spelen. Ik ben er vandaag uit hoe ik dat moet doen. Ben er heel blij mee - er gaat een wereld open nu :) Ik kan nu dus onder de banks heel vlot van de ene naar de andere synth sequences aanpassen. Next up is dat combineren met de dark time en de XOXBOX en nog wat cv en gate werk. Benieuwd of dat iets opbrengt.

Heb nog een nieuw probleempje, de korg ms 20 mini luistert enkel naar midi kanaal 1 en de monopoly naar élk midi kanaal. Vooral de monopoly zou ik graag op één (ander) kanaal leren luisteren. Is dat mogelijk? Is kenton midi kitje dat er in zit, zo gekocht.
:baco:
 
En je had al een 8x8 MIDI interface gekocht, of niet? Alle moeilijke apparaten hun eigen poort geven en alleen bij de makkelijke met thru werken als je I/O tekort komt.
 
Ja. En ja, doe ik. Maar blijkbaar nog niet foutloos want monopoly heeft eigen kanaal en klinkt toch elke keer.
Morgen verder zoeken.
 
Is me EINDELIJK gelukt om de monopoly niet met alles mee te laten kwetteren.
Ik zou je kunnen vervelen met al mijn pogingen in de midi settings aanpassen in maschine, in de audio/ midi settings te vertellen op de mac.
Ik houd het echter kort. Maschine 2 software deed't m.
Gelukkig had ik dat ergens gelezen gisteren. Anders was 't nog niet snor.
Al dikke pret gehad. Een korg monotrondelay achter de MS20 mini was nog een prima vondst :)
 
Back
Top