Advies over plaatsen van akoestische panelen in deze ruimte

PabloDeMode

Spank!
Lid sinds
26 april 2010
Berichten
3.740
Locatie
Buenos Aires
Hola amigoz de SF:

Morgen wil ik graag beginnen met "verhuizen" van de mini-studio (bestaat uit: een computer, twee boxes, een geluidskaart een midi-keyboard en een zanginstallatie) naar deze zolder (zie pics). De mic zit al in een standaard en heb al een reflection filter. Het raampje is niet van dubbel glas dus ik hoor toch wel ruis van buiten, daar los ik gedeeltelijk op en later met een dubbele glas.

Maar het raam is niet het belangrijkste probleem. Mijn vraag is: ik wou de kamer gedeeltelijk isoleren met schuim, echter ben ik nog niet helemaal uit wat bijzondere hokjes betreft. heb geprobeerd om daar te staan en "spreken" en het klinkt ietwat "boxy/doof" en ben bang dat ik met de panelen niet zo veel wordt opgelost. In het midden van de kamer is het beter, maar iets "te" open en niet helemaal droog.

Wat denken jullie? Voordat ik iets koop en vast plak en later denk "toch nee" hoor ik graag advies van jullie?

Alvast bedankt voor de moeite :)
 

Attachments

  • Zolder1.jpg
    Zolder1.jpg
    34 KB · Bekeken: 119
  • Zolder2.jpg
    Zolder2.jpg
    44,6 KB · Bekeken: 108
  • Zolder3.jpg
    Zolder3.jpg
    26,5 KB · Bekeken: 105
Pic 4

(uiteraard gaat de meeste rommel -globe, vlagertjes, etc- weg :P )
 

Attachments

  • Zolder4.jpg
    Zolder4.jpg
    35,3 KB · Bekeken: 109
Ja, ik wil graag namelijk de akoestiek aanpakken. Het gaat niet -alleen en vooral- om het luisteren maar om het "droog" opnemen. Maar eigenlijk akoestiek aanpakken en geluidsoverlast verminderen gaan in dit geval toch samen. De kamer is al "geïsoleerd" van binnen (als ik het goed begrijp).

Edit: eigenlijk zou ik akoestische panelen moeten hebben (eerst bericht is misschien niet helemaal duidelijk) maar ik vroeg me af over de plaatsing van deze...
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top