Zaphod - Beruehrung

zaphod

Stamgast
Lid sinds
5 september 2001
Berichten
241
Locatie
Delft
Mijn bijdrage voor de Synthforum Contest 2019.
Gebruikte hardware: Kurzweil K2000, Korg Wavestation Ex, Quasimidi Sirius
Gebruikte software: Vocode-O-Matic ( = 31 terts band vocoder, eigen maaksel :-)), Ableton Live, Logic Pro X
Reverb is uit Ableton.

 
Yo Zaphod, ik heb een paar zalige geluiden gehoord en ook enkele stukjes sequence vind ik wel echt goed, maar al bij al duurt het wat lang.
 
Zo zeg; een track van 10 minuten.
Heb er met veel interesse naar geluisterd.
En het heeft me ook zeker niet verveeld.
Sterker nog; deze stijl spreekt mij zeer aan.
En je hebt geweldig mooie sounds ook gebruikt.
Grote klasse :okdan:

Thx! Dit stuk is ontstaan vanuit wat experimenten met mijn vocoder. Als je daar ook eens mee wilt spelen, het ding is te vinden in VCV-Rack.
 
Wow, ik begrijp dat je zelf een vocoder hebt geprogrammeerd? Respect! Hoe heb je hem aangestuurd?

Ik heb 2 versies. Eentje die file gebaseerd is, zie http://xforms-toolkit.org/screenshots/vocode.gif,
en dan de versie die in VCV-Rack zit, zie ook https://github.com/josbouten/Sculpt-O-Sound
Een videootje dat uitlegt hoe je de VCV-versie gebruikt, vind je hier: https://www.youtube.com/watch?v=u_tcVmCJ_R8
Ik heb voor dit nummer voornamelijk de file gebaseerde versie gebruikt. Dat was in dit geval praktischer. Dus 2 files inladen, en dan knoeien met de modulatiematrix en sliders en doorgaan tot je iets hebt dat je aanspreekt. Door de matrix te verschuiven, krijg je gauw leuke varianten die bij elkaar passen. Als de samples gelooped zijn, loopt dat al snel lekker door.
 
Toffe sfeer en mooie sounds. Het bleef mij ondanks de lengte wel constant boeien (wat knap is, want ik heb normaal de aandachtsspanne van een goudvis).
 
Mooi filmisch begin, lekkere ambient sferen, maar veels te lang voor mij, komt misschien ook door het vele luisteren/reviewen van andere tracks. Wel heel mooi gemaakt, de opbouw met die stabs die eigenlijk al vanaf 1:50 te horen zijn naar 4:30 en dan verder vind ik erg vet!
 
Toffe sfeer en mooie sounds. Het bleef mij ondanks de lengte wel constant boeien (wat knap is, want ik heb normaal de aandachtsspanne van een goudvis).
Hier nog zo een. Ik kon hem goed hebben!
 
IK vind hem geweldig. Ik heb er geboeid naar geluisterd, en het is echt een fijne track! Heerlijk sfeertje!
 
Mooi filmisch begin, lekkere ambient sferen, maar veels te lang voor mij, komt misschien ook door het vele luisteren/reviewen van andere tracks. Wel heel mooi gemaakt, de opbouw met die stabs die eigenlijk al vanaf 1:50 te horen zijn naar 4:30 en dan verder vind ik erg vet!

Thx! Die 'stabs' beginnen iets eerder, gelijk met de percussie zo rond 0m20 (en lopen door tot ca 1m20 voor het einde). Dat zijn klanken uit de vocoder waarbij een aantal drumloops na elkaar een paar synthesizer akkoorden moduleert.
 
Fijne sfeer en sounds over het geheel. Een mooie trip. Wel aan de lange kant, daarvoor zit er net wat te weinig spanningsopbouw in richting het einde, naar mijn bescheiden mening.
 
Ik begon gelijk meewarig naar mijn wavestation te kijken, wat is het toch een lieve synth,
al (te) lang niet angeraakt ;{
Vocoder ook mooi toegepast. Bassdrum vond ik wat minder in het gehoor liggen.....
 
Back
Top