Tip-verzamelpunt Ableton Live

Hele goede video die 1 voor 1 elke nieuwe feature van 10.1 laat zien in ableton live.

 
Laatst gewijzigd:
Ik vroeg me af of het mogelijk is om muis cursor bij audio en midi dit teken ]
te kunnen vergroten ?
 
Momenteel heb ik als probleem dat ik een vervelende en aanhoudende piep krijg als ik mijn driver op ASIO4ALL zet.
Dit gebeurt wanneer ik onder Hardware setup, vervolgens USB Audio CODEC de optie In; 2x 11.048kHz, 16 Bits aanklik.
Als ik deze optie niet gebruik, kan ik geen audio opnemen.
Dit is dus best lastig.
Wat zou hier tegen kunnen gaan doen?
 
Ik vroeg me af of het mogelijk is om met de push 2 die rand om die clip view kan uit schakelen ?
 
Ik vroeg me af of het mogelijk is om met de push 2 die rand om die clip view kan uit schakelen ?

Ik heb het even aan een vriend gevraagd of die rand weg kon in de clip view maar dat is niet nodig hij heeft me het me namelijk uit gelegd waar die rand om die clip view voor is.
En het blijbaar verdomt handig zo kan je namelijk zien welke 8 er zijn selecteert!
 
Hoe hebben ze deze knoppen gemaakt dit zat in een pack die ik heb geïnstalleerd het is namelijk een adg bestand die ik aan geklikt heb ?
 

Attachments

  • Schermafbeelding 2019-03-23 om 18.10.58.png
    Schermafbeelding 2019-03-23 om 18.10.58.png
    96,9 KB · Bekeken: 95
Hoe hebben ze deze knoppen gemaakt dit zat in een pack die ik heb geïnstalleerd het is namelijk een adg bestand die ik aan geklikt heb ?

Kan het aan de versie die ik gebruik ik gebruik namelijk beta 10.1 live intro.
 
Hoe hebben ze deze knoppen gemaakt dit zat in een pack die ik heb geïnstalleerd het is namelijk een adg bestand die ik aan geklikt heb ?
Ik zou je toch aan willen raden om eens een middagje wat ableton tutorials online te bekijken, daar leer je dit soort dingen al vrij snel en volgens mij ben je wel toe aan het leren van het ableton pakket als ik je vragen zo zie in deze thread.

Maar om je vraag te beantwoorden, dit maak je via de Device Groups functie, je kunt in ableton complete audio / effect strips, midi strips of instruments racks grouperen. Dat geeft je de mogelijkheid om 8 macro knoppen te mappen naar alles wat je maar in die strip hebt zitten, zodat je op een makkelijke manier bij de belangrijkste parameters voor die sound kunt komen. Dat is precies wat er gebeurd is in je plaatje, daar hebben ze een strip gemaakt met compressor, limiter, distortion, etc. En die hebben ze gemapped naar die 8 macro controls. Als je dan zo'n group saved dan krijg je een .ADG file die je kunt laden zodat je altijd die hele strip setup in 1 keer tot je beschikking hebt inclusief de macro controle.

Die namen kun je zelf geven, net zoals het kleurtje (druk maar eens op de rechtermuis toets als je op zo'n label klikt.

Zelf maken is simpel, bijvoorbeeld:
sleep op een audio spoor (of midi spoor) een compressor, een distortion en een limiter, selecteer deze drie (via control click) en kies daarna via rechtermuis de optie group.

Nu heb je zo'n adg gemaakt. druk vervolgens op configure en klink in je strip de elementen aan die je wilt gaan mappen naar je macro's. Druk daarna op map en map de macro's naar de parameters die je zojuist hebt toegevoegd via configure. Voeg eventueel een kleur toe aan de cellen als je ze wilt groeperen visueel bijvoorbeeld.
Als je klaar bent druk je op het disk icoontje in de Macro sectie en save je de adg file onder een naam waarin je het herkent.

Mocht je nou ooit diezelfde strip nodig hebben dan kun je je die adg file laden en en alles staat precies zo als je nu hebt, inclusief de macro controls.

Dit werkt uiteraard ook voor bijvoorbeeld clips (kun je ook apart savenals ALC file, of Live Projects ALP files, groove files, AGR files, en ga zo maar door.) Maar dat leer je dan wel in zo'n online tutorial.
 
Ik zou je toch aan willen raden om eens een middagje wat ableton tutorials online te bekijken, daar leer je dit soort dingen al vrij snel en volgens mij ben je wel toe aan het leren van het ableton pakket als ik je vragen zo zie in deze thread.

Maar om je vraag te beantwoorden, dit maak je via de Device Groups functie, je kunt in ableton complete audio / effect strips, midi strips of instruments racks grouperen. Dat geeft je de mogelijkheid om 8 macro knoppen te mappen naar alles wat je maar in die strip hebt zitten, zodat je op een makkelijke manier bij de belangrijkste parameters voor die sound kunt komen. Dat is precies wat er gebeurd is in je plaatje, daar hebben ze een strip gemaakt met compressor, limiter, distortion, etc. En die hebben ze gemapped naar die 8 macro controls. Als je dan zo'n group saved dan krijg je een .ADG file die je kunt laden zodat je altijd die hele strip setup in 1 keer tot je beschikking hebt inclusief de macro controle.

Die namen kun je zelf geven, net zoals het kleurtje (druk maar eens op de rechtermuis toets als je op zo'n label klikt.

Zelf maken is simpel, bijvoorbeeld:
sleep op een audio spoor (of midi spoor) een compressor, een distortion en een limiter, selecteer deze drie (via control click) en kies daarna via rechtermuis de optie group.

Nu heb je zo'n adg gemaakt. druk vervolgens op configure en klink in je strip de elementen aan die je wilt gaan mappen naar je macro's. Druk daarna op map en map de macro's naar de parameters die je zojuist hebt toegevoegd via configure. Voeg eventueel een kleur toe aan de cellen als je ze wilt groeperen visueel bijvoorbeeld.
Als je klaar bent druk je op het disk icoontje in de Macro sectie en save je de adg file onder een naam waarin je het herkent.

Mocht je nou ooit diezelfde strip nodig hebben dan kun je je die adg file laden en en alles staat precies zo als je nu hebt, inclusief de macro controls.

Dit werkt uiteraard ook voor bijvoorbeeld clips (kun je ook apart savenals ALC file, of Live Projects ALP files, groove files, AGR files, en ga zo maar door.) Maar dat leer je dan wel in zo'n online tutorial.

Wat je allemaal omschrijft ken ik al.
Daar zit namelijk chain select want bij elke group die je aan maakt met rechter muis knop
komt er aan de zijkant 3 grijze/gele knoppen
waar mee je die 8 macro's tevoorschijn kan halen.
En dat zie niet bij die foto boven hier boven daar is die grijze/gele knoppen niet aanwezig.

abletonmarcoSchermafbeelding 2019-03-24 om 06.58.04.png


IK hoop dat je het begrijpt wat ik bedoel.
Ik zou namelijk niet weten hoe ze dit zonder die grijze/gele knoppen maken...
En dat lukt ook niet als ik het met rechter muis knop op fold druk zo dat die in elkaar klapt.
Dit zit in het zelfde menu waar je het ook in groep kan zetten.
 
Laatst gewijzigd:
IK hoop dat je het begrijpt wat ik bedoel.
Ik zou namelijk niet weten hoe ze dit zonder die grijze/gele knoppen maken...
En dat lukt ook niet als ik het met rechter muis knop op fold druk zo dat die in elkaar klapt.
Dit zit in het zelfde menu waar je het ook in groep kan zetten.

Voor zover ik weet kun je dit niet forceren, het is wel zo dat die knoppen verdwijnen als je een rack maakt waarin je een macro koppelt aan een device die je niet hebt. Dus stel, ik maak een Instrument rack waarin ik een koppeling maak naar stutter edit (de BT plugin) en ik save die ADG file (of ik maak er een live package van) en ik stuur die adg of alp naar jou, dan kun je wel die adg laden en worden de labels getoond zoals ik die heb ingesteld, maar de macro en chain knoppen verdwijnen dan automatisch omdat je de stutter edit plugin niet hebt. Ik vermoed dat dit ook bij jou het geval is, maar dat zou dan wel inhouden dat die distant stutter adg file, dat niet alle knoppen daarin werken.
 
ik weet niet in welke thread ik het zou moeten plaatsen, kies deze maar, want is zeker een tip. tot 3 april is een upgrade, b.v. voor live 10 intro naar suite, 399 ipv 499, zie bij voorbeeld thomann de, of dedijkmusicstore (bax shop is duurder...). ik weet niet of het ook op de ableton site te zien valt, want heb... suite. ik dacht dat alle type upgrades een korting nu hebben, maar kan me vergissen. ff checken, wanneer je interesse hebt.
 
ik weet niet in welke thread ik het zou moeten plaatsen, kies deze maar, want is zeker een tip. tot 3 april is een upgrade, b.v. voor live 10 intro naar suite, 399 ipv 499, zie bij voorbeeld thomann de, of dedijkmusicstore (bax shop is duurder...). ik weet niet of het ook op de ableton site te zien valt, want heb... suite. ik dacht dat alle type upgrades een korting nu hebben, maar kan me vergissen. ff checken, wanneer je interesse hebt.

Dank je, ik heb versie 9 standard en keek even maar ik snap niets van die upgrades en de prijssetting?
Indertijd kreeg ik 9 lite bij hardware en kon ik upgraden voor ik geloof iets van 279 of 289 en als ik nu upgrade naar 10 suite dan betaal ik 389.
Als je upgrade van 10 lite (die je gratis krijgt bij hardware) betaal je 429, daar zit 40 euro verschil tussen met mijn prijs.
Dat betekent dat ik bij elkaar een kleine 680 euro zou betalen ipv de 429 die je nu met lite 10 betaalt, dat scheelt 250 euro.
Die 680 euro is ook meer dan dat ik nu vanaf niets 10 suite koop, waar is het voordeel voor de vaste klanten?
Ze zijn niet vriendelijk voor oude, trouwe gebruikers moet ik zeggen, FL doet dat een stuk vriendelijker en Studio One kon ik met black friday upgraden voor ongeveer 55 euro.
Jammer dat ze de oude klanten zo benadelen en ik begrijp ook niet waarom ze dit doen, dit weerhoudt mij in ieder geval van een upgrade helaas.
 
Dank je, ik heb versie 9 standard en keek even maar ik snap niets van die upgrades en de prijssetting?
Indertijd kreeg ik 9 lite bij hardware en kon ik upgraden voor ik geloof iets van 279 of 289 en als ik nu upgrade naar 10 suite dan betaal ik 389.
Als je upgrade van 10 lite (die je gratis krijgt bij hardware) betaal je 429, daar zit 40 euro verschil tussen met mijn prijs.
Dat betekent dat ik bij elkaar een kleine 680 euro zou betalen ipv de 429 die je nu met lite 10 betaalt, dat scheelt 250 euro.
Die 680 euro is ook meer dan dat ik nu vanaf niets 10 suite koop, waar is het voordeel voor de vaste klanten?
Ze zijn niet vriendelijk voor oude, trouwe gebruikers moet ik zeggen, FL doet dat een stuk vriendelijker en Studio One kon ik met black friday upgraden voor ongeveer 55 euro.
Jammer dat ze de oude klanten zo benadelen en ik begrijp ook niet waarom ze dit doen, dit weerhoudt mij in ieder geval van een upgrade helaas.
dat klinkt inderdaad belachelijk, als ze dit zo zouden doen.

Die upgrade actie kun je ook doen op de ableton site zelf, als je daarin inlogt dan zie je de upgrade prijzen die voor jou van toepassing zijn op basis van jouw geregistreerde versie.
Het lijkt me toch dat je dan een normale actie upgrade prijs krijgt voor jouw situatie.

Ik kan het zelf niet nakijken omdat ik al de suite versie heb (die overigens enorm de moeite is, zeker gezien het feit dat M4L hierbij in zit).

of heb je die upgrade prijzen vanuit jouw eigen ableton profiel gehaald? want dan zou ik ze een mailtje sturen met jouw voorbeeld, dat kan toch niet de bedoeling zijn lijkt me, zeker niet in die actie periode tot 3 april.
 
Dank je, ik heb versie 9 standard en keek even maar ik snap niets van die upgrades en de prijssetting?
Indertijd kreeg ik 9 lite bij hardware en kon ik upgraden voor ik geloof iets van 279 of 289 en als ik nu upgrade naar 10 suite dan betaal ik 389.
Als je upgrade van 10 lite (die je gratis krijgt bij hardware) betaal je 429, daar zit 40 euro verschil tussen met mijn prijs.
Dat betekent dat ik bij elkaar een kleine 680 euro zou betalen ipv de 429 die je nu met lite 10 betaalt, dat scheelt 250 euro.
Die 680 euro is ook meer dan dat ik nu vanaf niets 10 suite koop, waar is het voordeel voor de vaste klanten?
Ze zijn niet vriendelijk voor oude, trouwe gebruikers moet ik zeggen, FL doet dat een stuk vriendelijker en Studio One kon ik met black friday upgraden voor ongeveer 55 euro.
Jammer dat ze de oude klanten zo benadelen en ik begrijp ook niet waarom ze dit doen, dit weerhoudt mij in ieder geval van een upgrade helaas.

Ik zou ze even mailen en de situatie voorleggen. Ik had iets soortgelijks, een ableton versie die ooit suite 7 was (upgrade prijs 249), maar nu 'gewoon' 9 (upgrade prijs 399). Ik heb een persoonlijk aanbieding gekregen via de mail die op hetzelfde neerkwam als upgraden vanaf suite 7.
 
willem1958 quifster het is vreemd dat op de ableton home pagina er niets over staat. je kan het alleen in je account zien. ik kwam erachter via een e-mail van een muziekzaak hier in nederland. ik had de suite al gekocht, met 10% korting, vanaf ableton live 10 intro, maar gelukkig kwam deze sale, binnen de 14 dagen... dus heb ableton simpelweg gebeld, toevallig kon het in het nederlands en tijdens het gesprek, is de vorige transaktie ongedaan gemaakt, en heb ableton suite opnieuw gekocht, nu met 20% korting...

als ik degene aan de telefoon goed begreep ging het vooral over intro gebruikers, het is erg onduidelijk.
bellen helpt zeker, en vragen ook, want ik kreeg al 10% korting.., geven ze snel blijkbaar, vroeg naar of ze ook kortingen hadden voor mensen met een disability (genoegzaam bekend hier, dus kan het gewoon schrijven), en in een reaktie kreeg ik een kortingskode.
het is ook vreemd dat alleen je eigen upgrade path kunt zien, niet zoals bij steinberg (kun je wel een fout maken, of zoals bij NI, waar ik eens een fout heb gemaakt, met een belletje, binnen 2 uur opgelost, dat terzijde).
dus heb geluk, en ableton was snel.

en willem, ik denk dat je even naar je account moet. maar wellicht geldt louter voor 10 intro users, er is geen enkel bericht te vinden erover. dus check it out, zoals quifster zegt, of schrijf een bericht, krijg je snel 10% korting, als aangeeft, dit en dat.
de pricesettings zijn inderdaad vreemd, en er is geen overzicht te vinden, zoals bij andere "aanbieders". goed.

ableton live 10 intro zie je soms voor 30 euri gaan op KVR, nog te prijzig, eigenlik, maar goed, dan zou je 399 + 30 kwijt zijn. live intro is zelf... ow ik zie, door een fout van mij, klikte tabblad weg, gelukkig wordt het bericht bewaard, dat je inderdaad wanneer je kontakt opneemt, een aanbieding krijgt.

dank kobuz!
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top