kan niet opnemen met chord track in Studio One

krautrock1958

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
22 september 2016
Berichten
7.059
Locatie
Apeldoorn
Medeforummers,

ik probeer nu met behulp van chord track in Studio One 4 een baslijntje op te nemen.
Ik heb van m'n audiotrack de chords laten analyseren en maak met een vst een instrument track aan.
De track is gearmed en ontvangt midi van m'n keyboard dus dat is okay.
Vakje voor bass is aangevinkt en follow chords dus alles lijkt goed.
Zodra ik op opname druk begint de tarck te lopen maar er worden geen midinoten opgenomen.
Als ik stop en in de menustruktuur bij undo kijk staat er ook niet undo record.
Op de een of andere manier wordt er zodra chord track geaktiveerd is geen midi opgenomen.
Kontakt met Presonus gehad, screenprints erbij gestuurd en die vroeg of ik automap wilde deactiveren.
Dus gedaan maar nog steeds geen resultaat.
Hebben anderen die met Studio One werken dat ook (misschien een bug?) of werkt het bij julllie goed?
Ik zit op W 8.1.
 
Hier een wilde gok, want zelf heb ik een oudere versie zonder die chord-functie, dus ik ken die functie niet echt. Maar het zou kunnen dat je de input van het spoor waarin je wilt opnemen, moet instellen op de output van die chord-functie en/of dat je de output van de chord-functie moet instellen op het spoor waar je wilt opnemen.
 
Hier een wilde gok, want zelf heb ik een oudere versie zonder die chord-functie, dus ik ken die functie niet echt. Maar het zou kunnen dat je de input van het spoor waarin je wilt opnemen, moet instellen op de output van die chord-functie en/of dat je de output van de chord-functie moet instellen op het spoor waar je wilt opnemen.

Dank voor je reactie, ik nam maar wat aan zonder me er echt goed in te verdiepen.
Er zit geen input/output op de chord track.
Ik was in de veronderstelling dat je gewoon een instrument track kon aanmaken en dat ie dan de chords tijdens de opname invult.
Het werkt anders; je moet de keys in de timing/frasering inspelen die je wilt, goed of fout maakt niet uit als er maar noten staan en dan verandert de chord track het in de juiste akkoorden die bovenaan in de chordtrack staan.
Als je dan dubbelklikt op de chord track dan komt de circle of fifth tevoorschijn en kan je met behulp van de circle of fifths eventueel andere chords invullen en tegelijk verandert dan je midi op je instrument track
Het werkt dus iets anders dan ik had begrepen maar op zich handig als je bijv niet erg goed een instrument bespeelt en wel een mooie sequence wilt spelen of een lekkere funky bassline.
 
Back
Top