Vocode-O-Matic, 31 tertsbanden vocoder op Daisy Seed

zaphod

Stamgast
Lid sinds
5 september 2001
Berichten
241
Locatie
Delft
Ik heb een vocoder gemaakt die in real time runt op een Electro-Smith Daisy Seed. Het ding heeft 31 banden (elk 1 terts i.e. 4 semitonen breed) met een flexibele modulatie matrix. Audio voorbeelden kun je hier horen:



en hier:



De 2e demo bevat een track die ik een aantal jaren geleden maakte met een file gebaseerde versie van de vocoder die onder Linux draait. Alle ritmisch varierende string sounds in de track zijn gemaakt met de vocoder. Wil je een uitgebreidere beschrijving van de vocoder zien, kijk dan hier: https://lookmumnocomputer.discourse...c-for-daisy-seed-a-31-terts-band-vocoder/1936

Ik zou nog graag een display aan de vocoder koppelen waarop je de energieniveau's in de verschillende filterbanden zou kunnen zien. Ik stel me iets voor zoals in dit plaatje te zien is.

spectrum_vb2.png


Van beneden naar boven zie je hier het spectrum van de modulator ( een paar honderd mille seconden er van ), de carrier en de linker en rechter ouput. Het display moet dan een continue naar rechts scrollende weergave zijn van de ingangs- en uitgangssignalen (links wordt steeds de nieuwe info aangevuld, rechts valt die van het scherm af).

Ik denk aan een RPI met een display en een seriele verbinding naar de Daisy waarover de RPI de data krijgt aangereikt. Of een seriele verbinding daar snel genoeg voor is, verwacht ik wel, maar daar heb ik geen ervaring mee. Maar dit kan geheid ook anders. Als iemand suggesties heeft hoe ik dat zou kunnen aanpakken, dan hoor ik het graag.
 
Heel leuk! :) Misschien dat het spectrum beter is te volgen als het een waterfall-weergave is, hieronder een voorbeeld, de info valt aan de bovenkant over tijd af, aan de onderkant komt de nieuwe info in beeld.



waterfall.jpg - Click image for larger version  Name:	waterfall.jpg Views:	0 Size:	44,8 KB ID:	3786125
 
Aan zoiets denk ik idd, maar dan opzij gekeerd, zodat het beeld van links naar rechts scrollt. Het worden dan 4 * 31 banen met energiewaarden.
 
Back
Top