Snapt iemand de Polivoks VCF? Of klopt het schema niet?

+1, volgens mij staan er ook Gerbers in die Github, heb je voor 15 euro (+verzendkosten) 10 van die PCBtjes
 
Als je deze versie van EricaSynths wil bouwen, zou het gewoon kopen. Voor 10 euro krijg je een PCB plus IC's, dat is geen geld.

Oh wow, dat is wel een monsterdeal! Ik had al twee van die rare opampsin m'n karretje gestopt daar, en zoals altijd met die dingen wacht ik een paar dagen voor ik doorklik, je weet nooit wat je nog allemaal bedenkt nadat je direct op afrekenen hebt geklikt, dus dat stel ik steeds een tijdje uit; van alles wat je er nog net bij bestelt voor de zelfde verzendkosten hebben me al veel voordeel opgeleverd in de loop der tijd. Blij nu weer dat ik dat ook hier gedaan heb, want die optie had ik niet gezien. Nog even overleggen met mezelf, want hiervoor moet ik dan wel weer nieuwe pots bestellen, die surface mounts, en idem jacks en switch, maar die hebben ze daar ook natuurlijk. 's kijken. Had ook ergens anders een PCBc gevonden waar ik die ic's eigenlijk voor wou bestellen, maar dit is wel veel mooier eigenlijk,al kan ik met die andere PCB gewoon met normale potsaan de gan. Stribord is ook nog altijd gewoon een optie, dan kunnen de pots netjes op de rand en zo de print zijdelings aan de frontplaat, zoals met de meeste van m'n modules. Maar ik begin een beetje duizelig te worden van het strip/eilandjes-borden, heet vereist eindeloze conentratie en multidimensionaal denken, je raakt snel de draad kwijt. En een maand later modificaties aanbrengen of iets repareren is vaak een nachtmerrie, zeker ook omdat ik het meestal allemaal veel te compact maak, can't help myself...
 
met de ericasynths versie mis je wel de FM input, die veel interessantere respons geeft dan de "normale" cv in.

Een andere opamp die je kan gebruiken is UA776. Ligt ook niet voor het oprapen, maar ik weet wel hoe je eraan kan komen voor een redelijke prijs.
 
met de ericasynths versie mis je wel de FM input, die veel interessantere respons geeft dan de "normale" cv in.

In welke versie zit die FM input dan, en wat ishet verschil met de gewone CV input? Ook wel een bezwaar dat ik heb tegen de ES versie is dat het lastiger is er modificaties aan toe te voegen; aan de andere kant, stukje stripbord er aan, frontplaat iets breder maken en het is voor elkaar. Dan kan ikook prima die FM input erbij maken neem ik aan?
Ik vind meerdere mods die ik wel wil toepassen, en ook de BP en LP output zou ik graag gescheiden uitvoeren (al zou ik eigenlijk niet helemaal weten waarom...), al heeft een switch zoals hier ook weer voordelen, beide kan natuurlijk ook.
 
Laatst gewijzigd:
Ummm... zie het schema in je eerste post?

Ahem, oepzzz... Ja dus. ondertussen zoveel schema's gezien dat ik de draad een beetje kwijt ben... Maar goed, ik snap niet helemaal wat daar verder bijzonder aan is vergeleken met de gewone CV input: ok, er zit een, behoorlijk omslachtig uitgevoerde, attenuverter bij, en hij lijkt wat gevoeliger,dat laatste is natuurlijk met een simpele aangepaste weerstand op een van de CV-ins te verwezenlijken. Of zie ik weer iets over het hoofd?
 
De FM input is een bonus, maar als je al andere attenuverters of dc processors in je synth hebt, is het te verwaarlozen.
 
Back
Top