Akai s1000 - overstuurd geluid op alle kanalen

renkas

Stamgast
Lid sinds
4 december 2004
Berichten
156
Ik heb een nieuwe Akai s1000. Die klonk in eerste instantie prima (op een hard krakende "main volume" potmeter) en plotseling klinken alle geluiden hard overstuurd. Het zijn samples die in andere sampler (s900) normaal klinken. Dus het ligt niet aan het feit dat het te hard is opgenomen. S1000 overstuurd intern. Hij overstuurd het op alle individuele outs.
Ik las op gearslutz dat het aan vuile contacten bij de DACs kan liggen, en dat je het kan verhelpen door het een paar keer los te koppelen. Ik heb het open gemaakt en contacten schoongemaakt maar het probleem blijft.
Hebben jullie idee waar het aan zou kunnen liggen? Is er ergens een capacitor opgeblazen of ligt het aan de "main volume" potmeter? Het gekke is dat het op alle volumes overstuurd is, ook al zet ik de volume van de samples (loudness) digitaal heel zacht.

Alvast bedankt!
 
Je zou de elcos op et PSUboard kunnen checken. Heb volgens mij vaker gehoord dat deze in de s1000 of s1100 niet goed zijn en vervangen dienen te worden.
 
ik had onlangs een gelijkaardig probleem (brom op in/out, indien je in/out board loskoppelt verdwijnt ie) met een S3200 en dat hebben we opgelost door volledig nieuwe voedig te steken
 
Je zou de elcos op et PSUboard kunnen checken. Heb volgens mij vaker gehoord dat deze in de s1000 of s1100 niet goed zijn en vervangen dienen te worden.

Ja ik denk dat ik dat ga doen idd. Gekke is dat die oversturing het zelfde klinkt ongeacht de volume van de sounds. Alsof het heel dicht bij de bron al gebeurt.
 
ik had onlangs een gelijkaardig probleem (brom op in/out, indien je in/out board loskoppelt verdwijnt ie) met een S3200 en dat hebben we opgelost door volledig nieuwe voedig te steken

Ok interessant! Zal dat ook proberen.
 
Back
Top