Bouw uw eigen 1176 compressor

Wel in geld, niet in tijd (afhankelijk van je eigen uurloon).
 
In mijn mening klinkt de UAD hardware clone echt niet als een 1176, de zelfbouw clones die ik heb gehoord vind ik dan wel weer heel erg goed. Binnenkort maar eentje aanschaffen.
Ik heb overigens zelf geen 1176 of 1178 in me studio hangen, maar mijn mede band lid heeft ze allebei.
Dus ik kan ze best vaak gebruiken.
 
Ja, ook, dat is toch niet erg....of beledig ik je daar onbedoeld mee? Ik ben zelf op zoveel punten een noob....geen problemen mee.
 
Hey, ik ben van plan om er om te beginnen in iedergeval een unit te bouwen.
Ik wou de LN versie maken, een vriend van mij heeft de originele en die klinkt erg vet vind ik.
Punt is ik ben een complete noob op het gebied van een DIY compressor (of dergelijken) te bouwen.
De onderdelen bij elkaar zoeken lukt me nog wel, maar het is me niet helemaal duidelijk welke PCB's ik precies nodig heb van die Mnats meneer.
Als ik een set koop met een revision A control board en twee control boards voor rotary en meter schakelaars heb ik neem ik aan ook nog de power supply PCB nodig?
Kon dit zo snel niet vinden in dit topic, maar misschien overheen gelezen.
 
Ik weet niet hoe het bij alle types . Als je bijvoorbeeld en stereo bouwt, is het handig als je en voeding gebruikt in plaats van de 2 losse voedingen, die al op de print zitten.
 
Ik ben van plan om een mono unit te bouwen, als dit me bevalt bouw ik eventueel een 2de mono unit.
Wil het vooral gebruiken op bassgitaar, gitaar, drums, veel mono sources dus.
Er zit dus al een voeding op de print, dus in principe met een zo'n set kan ik een unit bouwen?
Sorry voor de noob vragen, maarja ik heb hier nog weinig kaas van gegeten.
 
My question has resolved itself.
 
Ben ik weer, ik was van plan alle originele onderdelen bij elkaar te speuren via Ebay en dergelijke.
Is er iemand die ervaring heeft met die hairball parts, kwalitatief gezien goed spul?
Ik vind het wel wat hebben de originele parts te zoeken, maar word wel een dure grap.
Thanks.
 
waarom ga je zoeken naar originele parts?

voor de klank hoef je het niet te doen, en 100% hetzelfde krijg je hem toch niet, dus het wordt altijd een kloon...

en wat zijn hairball parts??

:koffie:
 
Ben ik weer, ik was van plan alle originele onderdelen bij elkaar te speuren via Ebay en dergelijke.
Is er iemand die ervaring heeft met die hairball parts, kwalitatief gezien goed spul?
Ik vind het wel wat hebben de originele parts te zoeken, maar word wel een dure grap.
Thanks.

ja ik heb mijne ook gebouwd met wat parts van hairball, oa: de meter.
goed spul hoor.
 
Ik zou zoeken naar originele parts omdat je sommige dingen niet kan kopen bij de meeste
'elektronica boeren' maar toen zag ik de hairball audio parts, dat zijn custom replica's van die parts.
Heb het niet over de 'generic' parts maar bijvoorbeeld de output transformer, input transformer en de 600 Ohm T-pad Attenuator. Die kon ik zelf nergens vinden behalve op ebay, dan heb je de originele of dus bij Hairball audio: http://www.hairballaudio.com/shop/index.php
Originele parts zou ik eventueel gebruiken om zo dicht mogelijk bij de originele klank te komen.
Uiteraard blijft het een DIY. cloon. Maarja, een jongen die ik ken die maakt ze dus echt alleen met originele parts, die heeft nu het probleem dat ie 2 stuks van de originele output transformators niet kan vinden en dus zijn compressor niet af kan bouwen. Mijn eigen redenering was vooral dat ik misschien bepaalde originele onderdelen goedkoper en/of van hogere kwaliteit kon krijgen dan de parts van Hairball. Maar kwam tot de conclussie dat je (veel) duurder uit bent als je hairball parts gebruikt.
 
Back
Top