Yamaha CS-30

Tsja, de mix slider is wel een onderdeel van de cs30 sound. Volgens mij niet echt de slimste manier om een beter outputsignaal te krijgen. Verder zou ik synths met gelijmde toetsen niet "in zeer goede staat" willen noemen, maar goed als het werkt werkt het.
 
Ik neem aan dat hij de balance slider die de verhouding tussen de output van VCA 1 en 2 regelt? Ik heb mijn CS15 laten modden zodat VCA1 en 2 ook een aparte uitgang hebben, mixen doe ik dan wel met een mengpaneel.
 
Verder zou ik synths met gelijmde toetsen niet "in zeer goede staat" willen noemen.

Kun je maar weer zien hoe we verschillend over dingen denken.
Maar bij mij is nieuwstaat ook echt nieuwstaat ook al is het ding al 40 jaar in gebruik geweest :engel:
Sommige mensen gaan gewoon voorzichtig met hun spullen om en anderen weer niet.
 
Zeikerds ;) toets is te vervangen, mooie prijs voor n cs30 - al ben ik geen fan

Ik zeg toch ook "als het werkt werkt het"?? Synth heeft dan wel gewoon "gebruikerssporen'...
 
Er zijn toch wel wat leuke filmpjes met een CS-30 te vinden hoor….ik weet niet of deze al geplaatst is, maar ik vond hem wel apart. Hij wordt hier vooral als dronemachine gebruikt met een enorme laag reverb, maar het is wel heel sfeervol. Al zegt het in dit geval misschien meer over de creativiteit van de maker van het filmpje dan over de CS-30 zelf.

 
Hier wat gepiel met de sequencer waarbij duidelijk gebruik wordt gemaakt van de dubbele (stereo) uitgangen van de CS-30....

 
En dit is een demo met meer formant-achtige klanken. Er staat alleen een foutje in het beeld: De CS-30 werd al geproduceerd in 1977 en is dus niet uit 1979 :geslaagd:

 
Nu een op marktplaats 1250
Best redelijk voor zo'n uitgebreide analoog
 
Had ik dat geweten, dan had ik hem in 2000 niet met 200 gulden winst voor 1000 gulden verkocht maar als beleggingsobject gehouden :)
 
Als je een goede belegger was zou je van die 1000 gulden nu veel meer dan 1250 euro gemaakt hebben.

Mooie bak, wat groot, sequencertje is leuk maar vlak de CS15 ook niet uit, stuk goedkoper (toch?)
 
In synths beleggen kent ook grenzen
Al is het qua ruimte en kosten voor onderhoud
 
Als je in synths wil beleggen ben je veel te laat, prijzen blijven stabiel.
Wie 10 jaar geleden oude rommel kocht heeft daar goed aan gedaan.
CS30 leuke synth en is (nog) niet meegegaan in de prijsstijgingen (juno60/polysix/MS20).
 
Ik lees aan het begin van dit draadje dat ik eind 2004 675,- voor de mijne heb betaald. De prijs is inderdaad flink omhoog gegaan, maar niet zo gek als van sommige andere synths. Of drumcomputers zoals de 808 en 909, die echt flink duurder geworden zijn.

Wat mij betreft is de waarde alleen interessant bij eventuele verkoop; verder gaat het zuiver om het plezier dat je aan zo'n bak beleeft. Als ik nu zou beginnen of willen uitbreiden dan zou ik denk ik eerder gaan voor nieuwe spullen, want er is zo ontzettend veel moois bijgekomen....ik heb aardig wat vintage staan en ben er blij mee, maar veel bakken hebben nu echt onderhoud nodig. Met nieuw spul heb je dat voorlopig niet.

Maar de CS-30 zit kwalitatief goed in elkaar en de mijne werkt nog helemaal zoals het hoort (afkloppen :D)
 
Back
Top