CS15 aansturen met MCV8

Sander02

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
26 mei 2002
Berichten
5.103
Locatie
Hellevoetsluis
Hoi! Ik ben sinds kort blije bezitter van een Doepfer MCV8. Deze heb ik aangeschaft om m'n CS15 te kunnen aansturen. Superrelaxed, nu heb ik eindelijk de handen vrij voor tweaken

Alles werkt, gewoon volgens het boekje, maar ik vind de tuning niet zuiver. Al met 1 octaaf verschil is het al behoorlijk vals... Ik kan de gehele sequence dan een paar noten op en neer schuiven tot een zuivere sequence ontstaat ; omdat de noten dan toevallig nét goed gestemd zijn t.o.v. mekaar... zet ik alles weer 1 toon lager, kan het weer vals zijn.

Heeft iemand (goede) ervaringen met het aansturen van Yamaha's CS series? Is dit nu mogelijk synth-gerelateerd of is het echt de converter die het verschil maakt? (mss was ik ongeduldig en moest de synth nog verder opwarmen)

De MCV8 heeft geen calibratie e.d. voorzover ik weet, hoogstens kan je met jumpers de GATE voltages optimaliseren..

Iemand verder nog ideeen waar ik naar zou kunnen kijken, om de tuning te verbeteren? Kan het bijv. aan de Jack kabel liggen o.i,.d, ik heb tot nu toe zowel mono als stereo vergulde plug gebruikt > geen verschil
Alvast bedankt!
 
Hey Sander,

Aan de achterkant zit inderdaad een trimmer. Ik had hem daarmee afgesteld op V/oct en retestrak ook :) hoop dat je het zo voor elkaar krijgt
 
Aaah die had ik nog niet gevonden. Thanks! @Synthiaks en Fourier

Super relaxed dat dit per kanaal kan, heel flexibel voor in/uit die tijd lijkt me.
 
Back
Top