Het Carrier, Modulator en Algorithm verhaal

jeuz... heb je zomaar een synth uitgepikt? of zag je hem in een clip van je favo artiest(en) uit de 80's voorbij komen en dacht je "die moet ik hebben"?

het is ERG ongebruikelijk om met FM synthese te starten...
ik zou mij, als ik jou was, eerst maar eens wat richten op subtractieve synthese...

tsja, ik wist ook niet dat hij zo moeilijk was te programmeren. Naja, gewoon hard blijven oefenen neem ik aan? Ik ga er nog veel meer kopen, de TX7 en DX7 zijn slechts het begin. zo wil ik o.a hebben (en leren om te gaan met) Prophet 5 , juno 60 , jx8p , dx7 MKII , Oberheim OBX-A , Jupiter 8 , EMU Emulator , Korg polysix , Korg Poly 800 , SH 101, TR 808 en nog veeeéél meer.......maarja... alles op zijn tijd, heb nog een heel leven voor me :) en beetje bij beetje trek ik elke synth wel binnen (hoop dat ik alles wat hier boven vermeld staat binnen 10 jaar heb :koffie:....haha....lol)
 
en nog veeeéél meer.......maarja... alles op zijn tijd, heb nog een heel leven voor me :)
dan mag OF een hele goede baan hebben OF er heel erg veel voor laten om dat allemaal aan te schaffen...
bij een aantal in je lijstje ga ik je heel erg veel succes wensen want je zal het nodig hebben :P
 
dan mag OF een hele goede baan hebben OF er heel erg veel voor laten om dat allemaal aan te schaffen...
bij een aantal in je lijstje ga ik je heel erg veel succes wensen want je zal het nodig hebben :P

Achja, heb de komende jaren nog geen onkosten ..... en het geld blijft wel binnen stromen (nee, geen uitkering :P).
 
tsja, ik wist ook niet dat hij zo moeilijk was te programmeren. Naja, gewoon hard blijven oefenen neem ik aan? Ik ga er nog veel meer kopen, de TX7 en DX7 zijn slechts het begin. zo wil ik o.a hebben (en leren om te gaan met) Prophet 5 , juno 60 , jx8p , dx7 MKII , Oberheim OBX-A , Jupiter 8 , EMU Emulator , Korg polysix , Korg Poly 800 , SH 101, TR 808 en nog veeeéél meer.......maarja... alles op zijn tijd, heb nog een heel leven voor me :) en beetje bij beetje trek ik elke synth wel binnen (hoop dat ik alles wat hier boven vermeld staat binnen 10 jaar heb :koffie:....haha....lol)

Ha, exact mijn verhaal ook. Ik heb hem destijds nog nieuw gekocht back in the eighties. Daar gingen mijn spaarcentjes. Maar vergeet niet dat de DX7 toen very hot was en geluiden kon maken die met analoog niet mogelijk waren. Heb uren en uren achter gezeten proberen dat ding te doorgronden. Mijn broer heeft zelfs nog een editor geschreven voor de Atari destijds in GFA Basic, compleet met grafiekjes van de envelopes en plaatjes van het gekozen algoritme, inclusief library. En het werkte!! Helaas staat de DX7 nu in een flightcase op zolder, maar de TX816 staat paraat. Er is heel wat gescheld op de DX7, maar ik vind het nog steeds een geniaal concept.
 
Ha, exact mijn verhaal ook. Ik heb hem destijds nog nieuw gekocht back in the eighties. Daar gingen mijn spaarcentjes. Maar vergeet niet dat de DX7 toen very hot was en geluiden kon maken die met analoog niet mogelijk waren. Heb uren en uren achter gezeten proberen dat ding te doorgronden. Mijn broer heeft zelfs nog een editor geschreven voor de Atari destijds in GFA Basic, compleet met grafiekjes van de envelopes en plaatjes van het gekozen algoritme, inclusief library. En het werkte!! Helaas staat de DX7 nu in een flightcase op zolder, maar de TX816 staat paraat. Er is heel wat gescheld op de DX7, maar ik vind het nog steeds een geniaal concept.

:) Wil je je DX verkopen ? 8~ zoek er nog een voor erbij (je weet maar nooit, hebbedingetjes die DX'jes....kosten geen drol...).
 
DX-7 is inderdaad ERG betrouwbaar kan ik melden:D
Je kan op marktplaats kijken, staan regelmatig erg goedkope dx-7`s
Kan je daar de zijkantjes vanaf schroeven(kan dat? :P)
en dan vervangen met die van jou...
 
Ok nice.
Je mag me eventueel PMen. maar onder de 250 gaat hij niet weg helaas(aangezien hij mint is)
en ik moet er ook nog even over denken......

Ruilen met een Red Special mag:D

zodra je dat kan regelen is het 100%:P
 
Ok nice.
Je mag me eventueel PMen. maar onder de 250 gaat hij niet weg helaas(aangezien hij mint is)
en ik moet er ook nog even over denken......

Ruilen met een Red Special mag:D

zodra je dat kan regelen is het 100%:P

Lol, ben jij toevallig bradley? :P Tom hier!!!:D

haha...
 
Hi Tom :D
Intresse?:P
 
Hier dan snel even een indruk van mijn eigen gemaakte geluidjes.

Ik heb o.a geprobeerd na te maken:

*Een Elektrische gitaar (moest het voorstellen)

*Synth geluid the riddle

*Het riddle (nik kershaw) fluit sound

*2x Level 42 Running in the family brass sound.

Toch vind ik het riddle fluit (te slap, zie originele @ 2:57) preset en het level 42 preset het toch nét niet hebben, ik mis wat. Sorry, ik weet dat het een slechte kwaliteit is, maar ik heb nog geen audio interface waarmee ik goede kwaliteit kan opnemen. (komt er binnenkort aan). Graag zou ik jullie suggesties/tips horen om de sounds beter te maken.

én ja, ik weet ook dat de camera soms een beetje weg glijd maar dat komt omdat ik hem tussen m'n kin heb geklemd zodat ik met 2 handen kan spelen, wat niet echt werkt zo te zien aan mijn fouten 8~



Als ik ze klaar heb ga ik ze hier uiteraard ook delen , zo heeft iedereen er profijt van (hoop ik , als ik ze beter kan maken....).:)
 
:D
Voor je verjaardag krijg je een statief van me!

Wout

Statief? Niks een statief! Echte toetsenisten spelen met een camera onder hun kin 8) . Ik heb ook de skills om een 3e toetsenpartij er bij te spelen met mn neus.
Ik zal dat binnenkort ook wel even posten. Hoe ik de level 42 hot water bass op me dx7 nog wel (heb er wel een tumor en hersenschudding aan overgehouden helaas, maar deson-niet te min.) speel met m'n neus en de toetsen partij met m'n handen 8~





Edit: shit, me neus bloed..........


Ik ben een multiculturele synth speler zit ik me net te bedenken.

Akkoorden speel ik met links , gitaar partij met rechts. De bass met mn neus. De drums met mn voeten.

octo4.gif
 
Laatst gewijzigd:
Nee, even ontopic :P


Bij het fluit preset van the riddle moet ik hogere tonen spelen dan mijn klavier van de dx7 breed is, is er een mogelijkheid alles een octaaf op te schuiven? Zodat ik wel uitkom? (ik heb een TX7, mischien kan ik een split maken of dergelijks?).
 
Alles 1 octaaf opschuiven is de ratio van elke operator verdubbelen. 1:2 wordt dus 1:4, etc.

Kan dan overigens wel zijn dat de keytracking dan niet helemaal meer klopt.
 
Alles 1 octaaf opschuiven is de ratio van elke operator verdubbelen. 1:2 wordt dus 1:4, etc.

Kan dan overigens wel zijn dat de keytracking dan niet helemaal meer klopt.

ff kijken

edit: Bedankt! ik wist niet dat het zo simpel was.

Heb jij mischien nog wat suggesties hoe ik de sound wat vetter kan maken, zoals bij het filmpje van live aid dat ik hiernet poste?

Ik gebruik maar 1 operator volgens mij voor deze sound, gewoon een sinus freq: 2.00 , alg 1 en de pitch op 45 geloof ik.
 
Back
Top