Net gemeist ... rariteit van Korg

hahaha ja nou die puristengedachte ben ik al geruime tijd overheen :D;)
 
Wat jij wil.
Heeft meer met ervaring te maken.
 
oja... :D;)
 
Met een 800DV kan je (mits je aan de achterkant wat verbindingen maakt) exact hetzelfde doen als met de 770.
Ik zou heel graag deze synth willen hebben, maar ik heb al een 700 en 800DV.
De klank van deze bakkies is echt heel mooi. Een beetje neuzig, warm, organisch en muzikaal. Ook klinken deze synths altijd goed, het maakt niet uit hoe de knoppen staan.
Luister eens naar de synth bas lijnen van Weather Report, Joe gebruikt een SB100 daarvoor. De SB100 heeft geen highpass filter, maar klinkt verder vrijwel hetzelfde als de 700. De oude Korgs (voor de MS lijn, die klinken kut imo) zijn echt super synths.
 
Met een 800DV kan je (mits je aan de achterkant wat verbindingen maakt) exact hetzelfde doen als met de 770.

Interessant. Zat al jaloers te kijken naar de switches op de 770. Hoe doe je dat?
 
kunt uitgangen van osc naar filter inserten, dus ook bv 2 osc naar 1 filter en/of ext in naar filter. wel geen volume regeling , maar daar zijn externe mixertjes voor.
 
beperkt? BEPERKT? Een MiniMoog, dat is pas beperkt!
en trouwens: in de beperking toont zich het meesterschap :)

ff serieus: jij hebt overduidelijk nooit met een 770 gespeeld. Het is absoluut mijn favoriete Korg synth (en ik heb er best wel veel) met name ook omdat hij zo enorm veelzijdig is en echt unieke klanken kan maken. Ruiger dan iedere MS, weirder dan een 800DV (dat wil wat zeggen...) en mooier dan een 700s.

Als ik later oud ben en naar een klein kamertje in het bejaardenhuis moet, neem ik drie synths mee: Voyager, A-100 en de 770. Zonder die 3 kan ik niet leven, de rest is luxe.

Dus heel jammer voor de OP dat hij deze bak gemist heeft - de prijs is nogal pittig maar wel helemaal in lijn met wat andere, veel minder zeldzame en leuke, spullen tegenwoordig moeten kosten.


nee, dat is echt niet waar. ze zijn wel verwant en dat kun je ook goed horen maar een 770 is zeker geen 700s in een ander jasje.

okokok wordt s[pannender
wat ister ongeveer anders aan ...kheb effe zitten kijken op de grote foro filters zijn duidelijk ander te regelen
wat bv by een dv 800 / 700 s met twee schuiven tegelijk [travelers [mooi benaming trouwens ] geregeld wordt , is by de korg 770 duidelijk anders
trouwens asje de traveller knoppen omdraait kunje andere ...gebieden laten horen

hmm slecht uitgelecht [leesk !]:z

meer verschillen mbt dv /700s
kijk vriend van mekocht laatst de 700 zonder de s en aleen daaruit heeftie al 30+ samples getrokken ..egt rete dikke
zegt wel
wat
kheb jaartje ofso de dv 800 gehad die ..zet zich in een ander hoekje ner vanwege de vreemde ...triggering/ double filtering enso

ken maar weinig synth die so uniek zijn
 
Oorspronkelijk geplaatst door Bass Bekijk bericht
is vintage dan voor alleen handelaars zo langzamerhand?
of moet je per se zo veel betalen voor een oude bak om pas dan muziek te kunnen maken?


da's precies waar de wal het schip keert.
vooralsnog verzamelaars genoeg,
voor de muziekjongens: kijk eens naar de a6 of die mooie moogspulletjes van tegenwoordig
anderszijds is 1000euro voor een apart instrument vrij normaal in muziekwereld, kijk maar eens voor een goede electrische gitaar, viool trompet etc

watje ervoor over hebt ..is jouw keuze

ik vindt de korg 700[zonder s beperkt dat zekrs ] de s wordt al leuker goed voor hoovers ook

en de dv 800 = top mag 1000 kosten

daarval deze 770 weer onder



ask 1000 eu moet / mag uitgeven doe ik dat ook liever theses days aan iets moderner/ evt vetter imho ..
bv een rme moog / a6[oeps voor 100eu zei k datnou:P]


bv kocht net een kawaik5000 wordtk weer blij van
koop nu ..ff geen vintage jammer is egt te duur
voor mij ..:engel:
 
kunt uitgangen van osc naar filter inserten, dus ook bv 2 osc naar 1 filter en/of ext in naar filter. wel geen volume regeling , maar daar zijn externe mixertjes voor.

Volgens mij is dat niet wat je met deze knoppen kunt doen. Als ik het goed zie kan worden gekozen om óf het Hp óf het Lp filter naar de 'expand' (=envelope) te sturen (en uiteraard ook allebei).

Wat doet trouwens de rev. stand met het filter? Volgens mij ontbreekt dat ook bij de 800dv. Of zie ik iets over het hoofd?

w_korg770_607_i.jpg
 
Echt, zowat elk topic waar je op reageert maak je dezelfde denkfout.....

Wat is er mis aan het verzamelen van wat dan ook, het betalen van welke prijs dan ook en het in bezit hebben van wat dan ook?

Wat maakt jouw doel "beter" dan het doel van een ander?

grtzles Bruce

indeed


asje wat wil wat veel kost ..betaal je dat ..anders niet
ik bv koop niet meer egte vintage bakken

helaas soms en fxie ofso
:doei:
doe niet mee aan de op/verkoop woede en iddjammer alles wordt so duurder


ask bv mn cs30 verkoop ...vraag k er egt wel genoeg voor ..
lijkte me fair


en misschien koop ik dan wel weers een dikke synth terug



wilje wat leuks koop mfb/kawai k5000
nord modulair
vanalles te koop watnietteveel kost
en veel kan :doei:
 
Back
Top