virus b/c of ms20?

Bazz

Stamgast
Lid sinds
5 augustus 2003
Berichten
163
Locatie
Utrecht
Hallo,

klein vraagje...iemand enig idee welke hardware synth een beetje kan vergeleken worden met Absynth? Ik moet zeggen dat ik dit programma'tje bijzonder goed vind klinken en de mogelijkheden ongelooflijk zijn. Alleen draai ik toch liever aan knopjes dan dat ik me een muisarm tweak.
Ik denk zelf over een 2e hands virus b/c...of misschien een Ms 20. Welke heeft meer mogelijkheden?
Iemand misschien tips ?

groetjes
 
Ik vrees dat Elektrovolt gelijk heeft.

Maar ach: Een virus heeft meer mogelijkheden, maar een MS20 is gaver.


Maar moet jij niet gewoon een controller kopen dan?
 
Een ms is heel karakteristiek! Als je er 1 koop heb je grote kans dat je stapelverliefd wordt net zoals ik:D
 
kontroller heb ik al wel enzo...gebruik em ook wel af en toe...maar kvinnet nog niet zo soepel lopen
wil liever een mooie hardware bak...die heel wat verschillende dingetjes kan
ik snap ook dat je virus en ms20 niet kunt vergelijken qua specs enzo...ik vroeg me alleen af welke er meer gewild zou zijn eigenlijk enzo
maargoed, tnx iig
 
Origineel geplaatst door Bazz
ik vroeg me alleen af welke er meer gewild zou zijn eigenlijk enzo
dat is zoals vragen welke de beste synth is, wie de mooiste vrouw is, en wat het beste nummer aller tijden is... voor iedereen anders dus. ik zou bv. veel liever 'n vette virus C dan 'n MS20 hebben, maar evenveel mensen hier zullen wel 't omgekeerde zeggen
 
Als je een hardware bak wil die veel verschillende dingetjes kan, dan is een Virus een betere keus dan een MS20, omdat die gewoon veel meer mogelijkheden heeft. Je kunt zeggen wat je wilt, maar dat is gewoon zo. Of je liever met een monofone analoge bak werkt waarbij je ook nog wat pluggen kunt met patchkabels of liever met een gelikte polyfone virtuelel analoge bak werkt kun je alleen zelf bepalen. Zoals al gezegd werd zijn het 2 totaal verschillende apparaten. En als je zo graag een synth wilt die erg gewild is moet je ff doorsparen tot je een Virus TI kunt kopen :P
 
je hebt het antwoord al op je vraag :absynth .laat elke hardware synth verbleken qua (synthese )mogelijkheden ....de sound ja dat is natuurlijk voor elke synth anders ....
zou gaan voor eennord modular en een goede effectenbak (tweedehands yamaha areeks sampler heeft heel bruikbare effecten )en de nord modular ...ja dat is gewoon de nord modular :luv:
maar eerlijkgezegd er is gewoon geeen substituut voor absynth , tenzij je eenhardware synth kent met 64 breakpoints envelopes en waarvan je zelf de oscillators en lfo's kunt tekenen ....
 
Origineel geplaatst door Bazz
ik snap ook dat je virus en ms20 niet kunt vergelijken qua specs enzo...ik vroeg me alleen af welke er meer gewild zou zijn eigenlijk enzo
maargoed, tnx iig

Het is geen kledingstuk wat je koopt.
 
Dat heb ik nou ook met mn virus dat vind ik nou een echte vette bak......lekkere geluiden..en wat helemaal mooi is 16 parts..dus ik kan er 16 verschillende geluiden uithalen....oke ik wil ook graag wel een virus TI hebben ..maar nu gaat mn virus niet meer weg.
 
Back
Top