Nord lead sounds (die op de kaartjes)

G

Guest

Guest
Hi,
laatst kwam ik de volledige NordLead2 sound library tegen op internet.
Deze heb ik gedownload en ondertussen zo'n beetje allemaal op m'n NordRack2 beluisterd. Nou moet ik heel eerlijk zeggen dat ik niet direct ondersteboven was van deze verzameling. Wel leuk als basis (voornamelijk de bass sounds), maar niet wat ik verwachtte, geen instant killer sounds als bijv de Novation sounds. Nou is de Nord natuurlijk wel een instant tweak bak dus dat zit wel goed.

Als je een Nord PCMCIA kaartje koopt (als ze nog te krijgen zijn), dan krijg je deze gevuld met 1 v/d 4 libraries
Feedback adverteerde er laatst nog mee voor rond de €100,- gelookf ik.

Wat vinden jullie nou van de Nord Sound Library Sounds ?


Ronald
 
mwa, word er niet echt warm van...een enkel geluidje daar gelaten, maar dat heb ik ook al eens in een plaat teruggehoord (justin berkovi), dus laat dan maar

ik tweak idd liever!
 
waar kan ik die sound library vinden op het net en heeft er iemand zo'n pcm-cia kaart te koop ?
 
Origineel geplaatst door adb
waar kan ik die sound library vinden op het net en heeft er iemand zo'n pcm-cia kaart te koop ?


Hi ADB,

Ik geloof niet dat de forum regels het toestaan om hier copyrighted materiaal beschikbaar te maken.
Kan iemand mij vertellen of ik hier de link mag plaatsen, of beter van niet?

Die kaarten zijn universeel, staat zelfs in de manual. SRAM met batterij backup, 64kb. Groter maakt niet uit, want de Nord zal toch niet meer aanspreken.


Ronald
 
Als het een link is naar copyrighted materiaal, liever niet nee.
Maar als het gaat om sounds die door liefhebbers zijn gemaakt en zich in het public domain bevinden dan is dit natuurlijk geen enkel probleem.
 
ik heb de NL2 hier een tijdje gehad. zijn wel o.k. voor als basis van waar je verder kan rommelen. als ik eenmaal een geluid heb veranderd dat ook nog wel 5 keer dus als je je presets wil behouden moet je mij geen synth lenen ;)

de nord is ook zo overzichtelijk dat je eigenlijk hem gewoon aanzet en gelijk begint te klooien... net als de juno
ben niet zo'n preset man
 
Origineel geplaatst door Hanz
Als het een link is naar copyrighted materiaal, liever niet nee.
Maar als het gaat om sounds die door liefhebbers zijn gemaakt en zich in het public domain bevinden dan is dit natuurlijk geen enkel probleem.


Naaa, dan kan ik het maar beter niet doen.

Stukje van de preset lijst, t'is die laatste regel die 't 'm doet:

93 BUBBLES
94 AIYAA!
95 GLASSHARMONIUM
96 SUNRISE
97 FMBELL
98 SLOW/FAST WAH
99 WHELLMORPHER

© Clavia DMI AB :smeris: :stupid



Ronald
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door RoonSmits
Die kaarten zijn universeel, staat zelfs in de manual. SRAM met batterij backup, 64kb. Groter maakt niet uit, want de Nord zal toch niet meer aanspreken.

Ronald


Iemand enig idee waar je dit soort kaartjes kan vinden?
Of is dat alleen nog maar 2ehands te vinden...
 

Attachments

  • detective.gif
    detective.gif
    284 bytes · Bekeken: 43
Back
Top