HELP: Roland VS Kurzweil VS E-mu

ausloosd

Nieuwkomer
Lid sinds
6 april 2005
Berichten
5
Locatie
Belgie
Wie kan me helpen bij het volgende dillema:

Ik zoek een kwalitatieve synth-module die me de best mogelijke orchestrale instrumenten kan bieden.
Ik wil hem gebruiken voor het componeren, waarbij strijkers en koperblazers belangrijk zijn.

Kandidaten:

E-mu's Virtusoso 2000

Roland Fantom XR

Roland-XV-3080

Kurweil PC2R (die volgens de meesten de beste orchestrale sound biedt)

Advies?
 
Laatst gewijzigd:
k zou zeggen, huur een orkest!
het gebruik van die nep strijkers uit dit soort doosjes zou een gevangenisstraf van 5 jaar op moeten komen te staan!!!
:( :( :( :( :(
 
Combinatie van Kurzweil met die roland Fantom
 
Origineel geplaatst door bliepertronic
k zou zeggen, huur een orkest!
het gebruik van die nep strijkers uit dit soort doosjes zou een gevangenisstraf van 5 jaar op moeten komen te staan!!!
:( :( :( :( :(

Om te horen wat je componeerd is dat toch handig? Mischien laat ausloosd wat hij gecomponeerd heeft wel door een orkest uitvoeren? :confused:
 
Djeezus...wat een rare redenering.
Als je iets componeert kan je dat toch niet direkt door een orkest laten spelen?
Of heeft er hier iemand een volledig strijkensemble in zijn badkamer en een brass-band in de keuken die geduldig wachten tot de maestro zijn ding wil doen......

Nee, ik zoek dus iemand die me een goed advies kan geven welke van de bovengenoemden een zo goed mogelijke benadering geeft van the real thing, en nee....ik verkies nog altijd echte strijkers boven de simulatie....moesten er hier nog mensen twijfelen.....
 
De strijkers etc. van de Fantom XR zijn best goed, maar die van Kurzweil (K2000) vind ik -persoonlijk- mooier. Ik weet echter niet hoe de andere K2x00's klinken, of hoe de SRX boards klinken. Hoe dan ook, met zowel de Fantom als de Kurzweils kun je hele leuke composites maken!
 
Re: HELP: Roland VS Kurzweil VS E-mu

Origineel geplaatst door ausloosd
Wie kan me helpen bij het volgende dillema:

Ik zoek een kwalitatieve synth-module die me de best mogelijke orchestrale instrumenten kan bieden.
Ik wil hem gebruiken voor het componeren, waarbij strijkers en koperblazers belangrijk zijn.

Kandidaten:

E-mu's Virtusoso 2000

Roland Fantom XR

Roland-XV-3080

Kurweil PC2R (die volgens de meesten de beste orchestrale sound biedt)

Advies?


Idd Kurweil PC2R is dan de beste keuze samen met PCR-1 16MB Orchestral ROM
http://www.kurzweilmusicsystems.com/products.html?Id=434

Demo
ftp://ftp.youngchang.com/pub/Kurzweil/Audio_Demos/MP3/PC2/ORCHDEMO.mp3


De E-mu's Virtusoso 2000 is ook een optie...
 
Ikzelf gebruik vaak combinatie van kurzweil en roland
die roland zijn soms wat feller waardoor het wat beter naar voren komt
 
Origineel geplaatst door Grouphome
Ikzelf gebruik vaak combinatie van kurzweil en roland
die roland zijn soms wat feller waardoor het wat beter naar voren komt

Klopt ik gebruik ook nog een Roland erbij de JV-880 voor de strings
die ik dan layer met de Kurzweil.
Verder nog een Roland S750 sampler ook voor alleen de Strings.

Vind wel dat de 3080 strings minder zijn dan in de oude JV serie

om te beginnen heb je aan de Kurzweil een set orch geluiden
en daar kun je al veel mee doen....


Wil je alleen maar orch dan kun je ook eens kijken of soft iets voor je is..

http://www.vsl.co.at/

http://www.soundsonline.com/sophtml/details.phtml?sku=EW-160
 
Laatst gewijzigd:
Ik vind ook wel dat die niewere rolands (XV series en Fanthom) de string geluiden anders klinken.
moet nog gaan experimenteren met een XV of fantom met kurzweil en oudere roland
 
Zelf heb ik Kurzweil en Roland. Over allebei ben ik zeer tevreden. Van beide gebruik ik geluiden. De violen van Roland vind ik mooier. De rest van Kurzweil.
Kurzweil samples hebben net iets meer detail en zijn meer natuurgetrouw. Kurzweil zit ook beter in de mix.
De Fantom heb ik nog niet gehoord. Wellicht dat die weer een stapje beter is dan zijn voorgangers, maar zal ook wellicht duurder zijn.
Let op bij de Kurzweil, dat de Orchestral Rom gemonteerd is. Daar zit het mooiste in.
 
Origineel geplaatst door PieterB
Zelf heb ik Kurzweil en Roland. Over allebei ben ik zeer tevreden. Van beide gebruik ik geluiden. De violen van Roland vind ik mooier. De rest van Kurzweil.
Kurzweil samples hebben net iets meer detail en zijn meer natuurgetrouw. Kurzweil zit ook beter in de mix.
De Fantom heb ik nog niet gehoord. Wellicht dat die weer een stapje beter is dan zijn voorgangers, maar zal ook wellicht duurder zijn.
Let op bij de Kurzweil, dat de Orchestral Rom gemonteerd is. Daar zit het mooiste in.


idd dat is de PCR-1 16MB Orchestral ROM expansion
http://www.kurzweil.dk/options/pc2/pcr1.html
 
Back
Top