Enkele vragen omtrent mijn Korg ES-X

jdDD

Ouwe rot
Lid sinds
21 november 2018
Berichten
592
Beste,

Ik werk zeer graag met mijn Korg ES-X, en ik werk hoofdzakelijk met een hoofdtelefoon/kleine KRK boxen.
Als mijn songs af zijn zou ik deze graag "live" brengen.

Al doende probeer ik dus ook de verschillende parts te mixen: de verhoudingen van de volume instellingen van de verschillende parts
onderling, en dit t.o.v. de master volume knop.

Om een song qua volume gebalanceerd te krijgen moet ik, als ik niet constant de interne compressor zou gebruiken, de volume-levels
vrij laag houden. En dit klinkt in zijn totaal vrij vol en goed door mijn hoofdtelefoon.

Maar is de kans niet groot dat dit op een zware soundsystem miserabel zal klinken op deze manier?

Ook vroeg ik me af of mijn lampen aan vervangen toe zijn. Is er een manier om slijtage op te merken (mijn toestel is 10 jaar oud
en ik vermoedt dat de lampen met mondjesmaat versleten) los van pure klank?

En indien die aan verandering toe zijn, zou ik identieke kopen of kiezen voor een ander type lampen?

Jammer genoeg werkt mijn ES-X met een SmartMedia card. Weet iemand waar ik een goed werkende
SmartCard-reader voor PC/Apple vindt? En is het zo dat een SmartMedia2XDcard-adapter niet goed werkt?

Bedankt!
 
echt niemand?

hoeft niet persé met een esx te zijn, kan volumeverhoudingen in alle software of hardware zijn...
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top