Totale Factory reset Korg Kronos 2

Rollie

Stamgast
Lid sinds
21 mei 2005
Berichten
452
Ik heb een Korg Kronos (2015) 88 overgekocht. Nu wil ik graag de hele kronos resetten naar de status zoals je een kronos uit de winkel / fabriek krijgt.
In een PDF document staat dat je dan een USB CD-ROM moet aansluiten en van DVD1
moet booten. Je krijgt dan een aantal opties. De 1e optie Format & Full install wordt afgeraden. De 2e optie Full install lijkt mij de beste keuze. Echter een paar vragen:
1. Mijn system versie is 3.1; volgens mij ben ik deze versie dan weer kwijt als ik Full install doe, toch? Maar ik kan dan weer upgraden naar 3.1?
2. Zijn alle files van de vorige eigenaar dan weg? Dit is wat ik wil. Ik wil een cleane kronos zoals deze uit de winkel zou komen.
 
als je gewoon de preload.pcg file laadt op je SSD in de Factory folder dan heb je de factory sounds en combis en zelfs de global settings terug als je alles inlaadt.

Dan is het wel zo dat de free banks gevuld kunnen zijn met sounds van die persoon, maar die kun je altijd zelf nog leeg gooien. Ik zou niet via dvd's gaan zitten knoeien met het terugzetten naar oude versies. Je kunt wel weer naar 3.1, maar ik zou dat echt alleen maar doen als je niet anders kan. Die preload laden is veel simpeler.
 
Back
Top