Upgrade keys in de studio :)

gitarken

Stamgast
Lid sinds
21 november 2007
Berichten
206
Dag iedereen,

Ik ben zover gekomen , en heb het geld ook mooi aan de kant gezet om mijn keys up te graden.
Laat ik eerst even zeggen wat ik nu heb staan:
- Nu heb ik een roland Fantom G7 met daaronder een Studiologic 88 toetsen masterkeyboard (fatar)

Wat wil ik :
- Ten eerste mijn setup vereenvoudigen. Ik merk dat ik 90 % van de tijd piano en EP's bespeel en af en toe eens een strijker of sint. (maar zeker geen dingen doe waarvoor ik een workstation zoals de Fantom G7 nodig heb)

- Eindelijk een fatsoenlijke (lees bruikbare) hammond sound hebben.

Aan wat had ik zelf gedacht?

- Ik dacht zelf aan een Nord Stage 2 EX88 met daarboven een studiologica Numa Organ 2.

Ik hoor graag al jullie meningen / opmerkingen/ tips.

Alvast enorm bedankt
 
Nord lijkt me het antwoord op jouw vraag. Welke Nord exact is een ander verhaal. Ik weet niet of je nog een aparte Hammond oplossing nodig hebt als je de juiste Nord koopt?
 
Als je een Nord koopt zou ik zeker geen apart orgel erbij kopen, dat is echt onzin.
Zou het andersom doen:

Je Studiologic houden (als je daar tenminste tevreden mee bent qua feel) en daarboven een Nord Electro 5D zetten.

Dan heb je alle Nord piano's EP's samples (dus ook synth en strijkers en alles van hun site) en die kan je aansturen met je Studiologic...en de Nord gebruiken voor sounds als orgel en alle andere waarbij een gewogen klavier niet fijn is

Scheelt je ook nog een bakken met geld tov een Nord Stage 2ex 88
 
Hey ,

Alvast bedank voor de reacties. Nog enkele vraagjes.
Is de nord electro 5D hetzelfde als de nord stage 2 EX88 maar ongewogen en met andere drawbars of zijn er nog verschillen? En is dit een waterfal achtig klavier?
Het probleem is ook een beetje dat ik voor kleine concertje en zo liefst 1 gewogen klavier zou meehebben en geen masterkeyboard meer.
En een nord stage met erboven die studiologica dat ik zeg? als de nord betere orgels heeft kan ik nog steedss die studiologica als midi keyboard gebruiken toch?

Altijd een heel avontuur voor te upgraden :)
Maar ook leuk dat ik hier wat raad kan komen vragen.

Alvast bedankt
 
Je kunt als je wilt aan een Nord Stage tig midi keyboards hangen en elk toetsenbord een aparte zone/geluid uit je Stage koppelen
 
is waar.
Zouden de drawbars van de studiologic de drawbars van de nord kunnen aansturen via midi? :)

Groeten Ken
 
Back
Top