Een mooie Rock synth?

MSynth

Nieuwkomer
Lid sinds
7 Maart 2009
Berichten
2
heey allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum, en heb me geregistreerd omdat ik zoekende ben naar een nieuw toestel. Ik ben nog niet zo bekend met alle termen van de synthwereld, maar wil jullie wel de vraag stellen.

Weet 1 van jullie (of allemaal) een mooie "Rock-synth" van rond de 1000 euro, die ook nog een paar techno leads heeft? Die techno leads zijn niet zo van belang, maar meer voor de spelerij. Ik zit zelf te denken aan de Roland Juno G, en heb zelf nu als electrische piano de Rd-300 Sx, en ben van plan die erbij te houden.

Ook is er een Yamaha MO6 in de race, en ik ben erg benieuwd of iemand van jullie ook een leuke suggestie heeft, voordat ik een tunnel-visie krijg. (ik ben namelijk redelijk verliefd geworden op de Juno G, alleen liefde maakt blind zegt men.) Ik wil dus graag iemand die er een beetje verstand van heeft om een advies vragen.

Iemand?

Gr.
Michiel
 
als het goed is is dit mogelijk met de Roland Jp8000 (of de rackversie Jp-8080). anders een of ander workstation, maar daar weet ik niet veel van.
 
Weet 1 van jullie (of allemaal) een mooie "Rock-synth"
Eerst maar even uit je droom helpen: er zijn geen rock synths, er zijn geen trance-synths en er zijn geen techno-synths.

Ik zit zelf te denken aan de Roland Juno G
Prima idee.

De geluiden die je bedoelt (techno-leads) zitten er hoogstwaarschijnlijk al in. Neem gewoon eens de tijd en ga in de winkel door de presets zappen. Vergelijk de kwaliteit van het toetsenbord (speelt het lekker?) met die van de MO6. Omdat je al een piano hebt kun je de rest van de geluiden (orgels) vergelijken tussen de twee modellen: vraag anders aan de beheerder van de winkel of 'ie deze twee boven elkaar wil zetten zodat je direct kunt vergelijken in plaats van heen en weer te lopen. Vergelijk als het even kan door de speakers als je er mee op het podium wil gaan staan.

Een JP aanraden voor maar een paar geluidjes is IMHO een beetje onzinnig; spaar dan liever door voor een 2ehands MicroKorg en sluit die met MIDI aan zodat je niet met dat kleine toetsenbord hoeft te werken.
 
Als het om technoleads gaat kun je kijken naar bijvoorbeeld ook een Yamaha CS2X, CS6X (!), of misschien ook wel ouder....
Omdat je al een Roland RD300 hebt, zou ik je al heel snel aanraden om voor iets te gaan dat juist niet van Roland is, ook al gaat het bij techo-leads niet helemaal op, gezien de RD300 die niet of nauwelijks heeft....

En kijk eens filmpjes op youtube, die kunnen ook een idee geven over wat een synth kan of niet kan...
 
Back
Top