Ensoniq ASR10 + SCSI2SD

op een windows 95/98 pc schijn je ensoniq geformatteerde floppys te kunnen lezen via het programma Epsdisk. (http://scapegoat.8m.net/epsdisk.html)
Wellicht kan Epsdisk ook onze SD kaarten lezen?

ik heb hetzelfde probleem, backup zou nice zijn.
Nog mooier zou zijn om .wav samples op de computer naar .efe/.efa files te coverteren en een hele batch in 1 keer op de SD kaart te dumpen via Epsdisk.
 
Translator free kan inderdaad formatteren en is in staat om files naar je ensoniq formatted media te kopieren. Translatie doet deze versie niet.

Ik gebruik zelf EPSlin (https://sites.google.com/site/epslin4free/), je hebt dan wel een PC nodig met Floppydrive (geen USB floppy). Dit is een commandline tooltje dat in staat is om mijn compact flash kaart te formatteren en ik kan er efa files mee uitlezen en op de kaart plaatsen.\

Ik ben ook geinteresseerd in SCSI2SD oplossing om het gezanik met card readers te omzeilen. SD sloten in overvloed, maar card readers gaan aldoor stuk of de kaart is niet compatibel.
 
Laatst gewijzigd:
Wauw, wel pijnlijk om te zien hoe lang mijn ASR al stof staat te happen omdat ik hier geen reparateur kan vinden.
 
Kan je geen onderdelen swappen?
Ik heb van horen zeggen dat de voeding van de ASR10 nogal eens naar de kleautuh kan gaan.
Ik heb zelf mijn ASR10 destijds geprobeerd te repareren door een AD/DA board te vervangen en kwam er zo achter dat complete boards worden aangeboden op internet.
Je betaalt iets voor zo'n board maar als de aanschaf niet leidt tot de oplossing kan je het weer doorverkopen. Dit kost misschien tijd en moeite (ik weet niet of je die hebt), maar nu staat de ASR stil, dat is natuurlijk niet de bedoeling :)
 
Wauw, wel pijnlijk om te zien hoe lang mijn ASR al stof staat te happen omdat ik hier geen reparateur kan vinden.

Wat is er mis mee? Start hij niet meer op, geen beeld, wel instrument lampjes/geen instrument lampjes. De service manual heeft behoorlijk wat flowcharts om het kapotte onderdeel te vinden.

Stuur anders even een PB, ik kan je misschien op weg helpen.
 
Wat is er mis mee? Start hij niet meer op, geen beeld, wel instrument lampjes/geen instrument lampjes. De service manual heeft behoorlijk wat flowcharts om het kapotte onderdeel te vinden.

Stuur anders even een PB, ik kan je misschien op weg helpen.

Hij start prima op als ik de floppy vervanger heb aangesloten maar hij boot niet vanaf een SD kaartje. Ik had voorheen een SCSI ZIP die steeds slechter begon te werken tot hij het helemaal niet meer deed. Ik kan niet goed troubleshooten waarom hij niet start vanaf het SD kaartje. Misschien is het gewoon een software probleem of een setting....of een kabel.....geen idee. Ik had ook een SCSI2SD gekocht maar ik heb daar een SCSI plug voor nodig. Die is twee keer door de Argentijnse douane tegen gehouden en de derde keer kwam hij een dag nadat ik weer vertrokken was aan in Nederland.
 
Normaliter is de floppy niet aangesloten begrijp ik? En is het een SCSI2SD oplossing of floppy emulator. Nu heb ik helaas weinig ervaring met floppy emulators. Maar ik weet wel dat de ensoniq vrij picky is wat betreft het kunnen booten van SCSI. De chain moet zeg maar al geinitieerd zijn voordat de ASR aan gaat. Als jij nu power voorziet met de 5v van de floppy, gaan ze tegelijkertijd aan en zou dat wellicht niet werken. Maar het werkte ooit wel begrijp ik?
 
Ik heb hier pas een ASR10 rack en een ASR10 keys van sd2scsi voorzien, en beide starten daar gewoon van op. Voeding komt in beide gevallen afgetapt van de floppy (die er ook gewoon nog in zit). Dus er is geen issue als je 'm van de interne voeding voedt.
 
Wel voor de zekerheid met externe power over USB geprobeerd.
 
Back
Top