Filters en amp Z4/Z8 vs ?

Samplers en Filters..

Samplers en Filters..

Ik ben van mening dat een sampler vooral neutrale filters moet hebben, die het geluid niet te veel kleuren. Als je speciale nuances zoekt in je geluid, dan kun je dat wel met een extern apparaat oplossen.

Of je sampler moet een enorme berg mogelijkheden hebben qua filters, dat kan natuurlijk ook. En wat ik van die Z serie heb gelezen is dat ie vrij flexibele filters heeft:

Both Z4 and Z8 offer 6-pole digital dynamic filters (3 x 2-pole filters) that allow real-time control of the cut-off frequency and resonance from the Q-Link knobs or via MIDI control change messages. The new filter design not only supports all filter designs available in the powerful S5000/S6000 samplers, but allows new variations such as the TRIPLE Filter, consisting of three independent 2-pole filter blocks.
 
als ik die Z-series bekijk en ze dan qua specs met de yamaha A4000 en A5000 vergelijk dan zie ik echt niet veel nieuws.....akai had beter die MPC4000 kunnen maken..

Olaf
 
Orgineel geplaatst door olafmol
als ik die Z-series bekijk en ze dan qua specs met de yamaha A4000 en A5000 vergelijk dan zie ik echt niet veel nieuws.....akai had beter die MPC4000 kunnen maken..

Olaf


De Z4/Z8 samplers en de mpc4000 worden ook gemaakt door Akai.


Ik heb zelf een A4000 en op zich is dat een top sampler, maar hij heeft een heeel erg groot nadeel en dat is dat hij niet goed via SCSI te besturen is vanuit de computer. Ook kan je geen hele volumes (gehele samplerinhoud) saven in je pc voor backup. Verder geeft de A4000 door zijn audio outputs een enorme noise wanneer er een SCSIverbinding is, dit is zelfs zo erg dat je de ledjes op mijn mixer ziet oplichten. Ook loopt mijn sequenser een keer in de vier minuten tijdelijk even vast omdat de SCSIdisk zich dan aant refreshen is. Erg irritant, ik hoop ook dat yamaha nu eens een keer klantvriendelijk gaat worden en dit op gaat lossen. Anders hoop ik dat er ergens een prgrammeur bestaat die ff een stukje software kan schrijven zodat je wel via SCSI hele volumes op je pc kan saven voor backup (hint hint?)
Verder is de a4000 een topsampler
 
die wat trage SCSI is soms inderdaad lastig, en dat noise verhaal van de SCSI connect ken ik ook......scsi is daar behoorlijk notoir in, niet alleen bij yamaha......ik plug de SCSI daarom altijd uit als ik de A3000 niet meer hoef te voorzien van nieuwe samples....heb een interne HD dus daar kan ik alles vanaf halen dan...

je kan simpel een backup maken van de complete HD, met een proggie genaamd disk2file..daarmee kan je via SCSI een ISO kopie van je HD maken...
http://www.zicweb.com/disk2file/

volgens mij is er ook zoiets als CDBonky of A3K DIsky waarmee je direct het A-series filesystem over SCSI kunt aanspreken..zal ff voor je zoeken..

Olaf
 
24/96

24/96

Dat is toch het grote verhaal achter de Z4 en Z8, dat ze volledig 24 bit / 96 Khz zijn.. en dus moeiteloos en zonder verlies cq. bitrate-conversie in te passen zijn in (project-) studios.

Dat de meeste van ons daar niet op zitten te wachten is een ander verhaal.
 
volgens mij is er ook zoiets als CDBonky of A3K DIsky waarmee je direct het A-series filesystem over SCSI kunt aanspreken..zal ff voor je zoeken..

Jay Vaughn is nog niet helemaal klaar met t programeren hiermee maar je kunt de test versies krijgen op www.ampfea.org of zoiets.

Ik dacht dat de software op hun anonymous ftp stond
 
ach jay, daar kan ik een boekje over opendoen ;)
voor zover ik weet is ie gestopt met het ontwikkelen van sw voor de A3000, werkt nu voor Access (ja die van de virus) als software ontwikkelaar....bonky was een soort freeware versie van a3kdisky....a3kdisky is volgens mij ook op het laatst gratis beschikbaar gemaakt, maar is nu niet meer online te vinden..geloof dat ik het nog wel ergens op een keyboards-CDROM heb staan.....

Olaf
 
chips.........

chips.........

Hoi
Uit redelijk betrouwbare bron heb ik vernomen dat al die z4's en z'8 samplers nog op DE chip aan het wachten zijn. zeg maar, dat ding waar alles opstaat wat de specs beloven dat ie kan.
Ze schijnen die maar niet gemaakt te kunnen krijgen. Ik hoorde dit van mijn dealer hier ergens in rotterdam.
Er is dus nog helemaal geen nieuwe sampler, alleen de buitenkant.
Ik heb het ook moeilijk met dit te geloven, maar ja, ze staan niet in de winkel, ik heb alleen nog prototypes gezien.

We zien wel.
 
Jup..

Jup..

Dat klopt.. ik lees er ook steeds meer over. Testen zijn er nog niet van.. en die-hard audio-journalisten hebben ze ook nog niet in handen gehad. Men verwacht ze op de Namm (begint donderdag 17 Januari 2002) voor het eerst werkend te kunnen aanschouwen.
 
Back
Top