SP1200: voltage

lo-fi

...Het maakt geluid...
Lid sinds
21 juli 2001
Berichten
1.926
Locatie
A'dam
De FedEx man stond zojuist bij mij op de stoep met een grote doos uit New York, met daarin een E-MU SP1200.

Nu dacht ik altijd dat er achterop zo'n voltage-switch zat, om te switchen tussen 110 en 220 volt. Maar als ik 'm omdraai zie ik dit (zie foto). Dat betekent gewoon inpluggen toch? Normaal gesproken zou ik het direct doen maar even niet bij deze machine.

[edit]
In de manual staat ook dat er een voltage switch moet zitten, ook op de plaatjes. Nu is mijn SP een re-issue (zwarte body). Hebben ze er gewoon een universele PSU in gedaan bij die re-issue?
[/edit]
 

Attachments

  • sp_volt.jpg
    sp_volt.jpg
    28,6 KB · Bekeken: 69
Damn, da's leuk de deur opendoen! Een postbode met een leuk pakje, tenminste beter als die deurwaarders....

Wat kost nou zo'n hiphop bak daar in de States?
 
Geen manual erbij???

Hartverscheurend wellicht, maar dan moet je'm misschien opendoen en kijken wat er op de transfo staat...
 
Re: SP1200: voltage

Ja, ik heb er een manual bij, maar:

Origineel geplaatst door lo-fi
In de manual staat ook dat er een voltage switch moet zitten, ook op de plaatjes. Nu is mijn SP een re-issue (zwarte body). Hebben ze er gewoon een universele PSU in gedaan bij die re-issue?

Dus. En de manual is ook een kopie.

Ja leuk de deur opendoen. Leuk is ook dat je de verzending kan tracken bij FedEx. De geschatte afleverdatum was maandag (afgelopen maandag besteld), maar toen zag ik gisteren dat ie in Parijs was en vanochtend bij de koffie dat ie bij schiphol was - daar woon ik 'n kwartier vandaan dus niet snel daarna hoorde ik de bel.
 
Origineel geplaatst door marcuuu
Volgens mij moet je alleen de zekering omwisselen. 1 A inpv 2 A

Bij een jp 8080 is het ook gewoon stekker er in en gaan.
 
Origineel geplaatst door marcuuu
http://www.emulatorarchive.com/assets/PDF/SP1200 User Manual.pdf Op V 1 zou een schaklaar moeten zitten naast de power switsh.

Ja die manual heb ik. De netvoedings ingang en aan/uit schakelaar zitten bij mij op 'n andere plaats dan op de (vrij gare) tekening. Op de tekening zie ik een zekering-houder en 'n tuimelschakelaar. Op de mijne zit alleen 'n drukschakelaar (net als die op de MPC2000xl).

Manual:
 

Attachments

  • sp_manual.jpg
    sp_manual.jpg
    33,7 KB · Bekeken: 55
Origineel geplaatst door Furious5
Wat kost nou zo'n hiphop bak daar in de States?

$1295, inclusief shipping (3 dagen!). Volgens www.xe.com komt dat op €978,43 maar als het net over de 1000 uitkomt vind ik het ook geen punt. Ik zie het wel op m'n creditcard-afschrift. Bij 'n particulier had ik het niet zo snel gedaan, maar deze kwam van RogueMusic NYC, waar Grandmaster Flash, de Beasties en de Wu ook hun samplers hebben gekocht, dus dat vertrouwde ik wel.

Ik viste op marktplaats trouwens net achter het net voor 360 ongebruikte DS/DD(720k) floppies voor €15,- ... Weet iemand nog een goede bron voor deze antieke schijfjes?
 
bij mij zit er op de achterkant van me sp gewoon een rode knop die ik op de voltage in kan stellen,( zit bij mij op het midden van het apparaat niet richting de zijkant), naast de ingaan van de stekker. misschien zit er binnen in iets waarmee je het kan veranderen ander zou ik het niet weten.

ik kreeg er een doos bij met ongeveer 100 floppies van ds/dd formaat maar ik zelf sla mijn sounds op op gewone 2hd (1,44 mb) floppies die je gewoon bij Albert heijn of dixons kunt kopen van sony. werken uitstekend! :)
Enyo

(ps ik heb de eerste versie, de grijze van de sp)

succes met je nieuwe aanwinst :luv:
 
Laatst gewijzigd:
Inpluggen en gaan zo te zien. }:|

Maar ik geloof dat Madr ook zo'n SP-1200 SE heeft.
 
Origineel geplaatst door mono-poly
Ho nou even !
Heb je hem al open gemaakt om te kijken of er intern geen switch zit?

Ja dat zei Kassen op GlobalDarkness ook al. Ik pak NU m'n schroevendraaier.
 
Origineel geplaatst door mono-poly
Ho nou even !
Heb je hem al open gemaakt om te kijken of er intern geen switch zit?

Is niet nodig, een re-issue hoef je sowieso niet handmatig te switchen.
Bij de oudere modellen zit de voltage switch achterop.

Heb er zelf twee dus.........
 
Okee, deze zekering zit erin:
Er staat bij F 2A 250V
 

Attachments

  • fuse.jpg
    fuse.jpg
    44,1 KB · Bekeken: 51
En ik zie ook dit. Wat daar links op staat geeft me vertrouwen...Volgens mij is het plug & play.
 

Attachments

  • trafo.jpg
    trafo.jpg
    24,3 KB · Bekeken: 48
Back
Top