Mpc4000 Zwaar gedateerd!!!!! of....

Catscan

Electronic sounddesigner
Lid sinds
15 april 2002
Berichten
3.168
Locatie
Studio.
Heb een mpc 4000 gekocht voor me live act.....maar wat is dat ding gebruiks onvriendelijke jezus.....
Heb ik 17 tracks elk gesliced in diverse stukjes voor loops.....wil ik alles one shot maken in de sample edit window kan ik dat alleen 1 voor 1 doen......uuuuh dat hield in dat ik pleuris lang 200 loops moest aan passen door twee keer naar beneden 1 keer naar links een andere waarden en dan weer een volgende sampel kiezen en dat z'n 200 X aaaarghgghg@@@!@##!!!! op nieuw....
Doe ik wat fout?
Vet als je een paar drumkits wilt aan passen.

Een noot langer maken hoe doe je dat in godsnaam behalve in je step editor....of... nee toch?

Heb nog wel een paar irritaties......
De interfae van me ex atari 1040 st werkte nog pretigger.....

Zijn er mensen tervreden over mpc's die het gebruiken als het hart van de studio?
 
Re: Mpc4000 Zwaar gedateerd!!!!! of....

Origineel geplaatst door Catscan
Zijn er mensen tervreden over mpc's die het gebruiken als het hart van de studio?

HELL YEAH!

Ik heb Logic Pro en Live 4, maar mijn MPC is veruit mijn favoriet voor sampling en sequencing.

One shot maken doe je trouwens gewoon in program edit (op de 2000xl tenminste). Je selecteert dan het sample door op de juiste pad te rammen... dat gaat sneller dan wat jij doet.
 
Heb ook een 4000 gehad! ;) heb 'em weggedaan en een stapje terug gedaan naar een 2000xl. De 4000 is idd erg lastig om mee te werken?! Gebruik de 2000xl nu gewoon als loop-jam bak.Voor sequencing gebruik ik logic 7 en ableton 4.
 
Lastig om mee te werken?
Sinds ik op een mpc werk, maak ik veel meer nummers dan met een computer. En verder effe melden waarom een 2000 dan wel een betere keuze zou zijn. Verwachten jullie dat je ineens een topproducer wordt als je zo'n ding in huis hebt? Work that motherfucker! Het is een bom met een paar kleine mankementjes.
 
Origineel geplaatst door bass-molecules
hier het zelde.

sorry nick :D

maar voor mij was de 4000 te veel en gebruikte hem eigenlijk alleen voor sequencen terwijl je er zooooveel meer mee kan. dus ja, dan is het wel een duur apparaat . dus vandaar een stap terug naar de 2000XL die voor mij meer dan genoeg is voor het sequencer werk en ik heb weer wat anders bij kunnen halen.

moet je wel zeggen dat ik sommige sequencer functie wel mis die op de 4000 zitten.

dus het is niet zo dat ik hem niks vondt, zeker niet. als er een mpc4000 zou komen maar dan zou de sampler ben ik de eerste die hem koopt.
 
Origineel geplaatst door nick nova
Lastig om mee te werken?
Sinds ik op een mpc werk, maak ik veel meer nummers dan met een computer. En verder effe melden waarom een 2000 dan wel een betere keuze zou zijn. Verwachten jullie dat je ineens een topproducer wordt als je zo'n ding in huis hebt? Work that motherfucker! Het is een bom met een paar kleine mankementjes.

Als ik in 7 maanden tijd. maar 2 weken met die 4000 heb kunnen werken vanwege bugs en eindeloze reparaties en naar mijn mening een te omleidende interface?! :confused: Dan weet ik het wel! Ik wil graag snel en efficient werken! Had liever gewoon weer een mpc-3000 qua interface, maar de 2000xl werkt voor mij gewoon veel lekkerder en sneller! :)
 
Origineel geplaatst door bass-molecules
sorry nick :D

maar voor mij was de 4000 te veel en gebruikte hem eigenlijk alleen voor sequencen terwijl je er zooooveel meer mee kan. dus ja, dan is het wel een duur apparaat . dus vandaar een stap terug naar de 2000XL die voor mij meer dan genoeg is voor het sequencer werk en ik heb weer wat anders bij kunnen halen.

moet je wel zeggen dat ik sommige sequencer functie wel mis die op de 4000 zitten.

dus het is niet zo dat ik hem niks vondt, zeker niet. als er een mpc4000 zou komen maar dan zou de sampler ben ik de eerste die hem koopt.

Geldt voor mij ook! Het is een fantastische workstation! (heb er alleen zelf weinig van kunnen genieten?!:D )
Maar de combinatie logic/ableton/mpc2000xl werkt voor mij gewoon veel fijner! ;)
 
Wilde eerst een 4000 kopen, maar ben afgehaakt vanwege al de verhalen omtrend fouten en reparaties. Heb voor Ableton Live 4 gekozen veel meer kwaliteit voor je geld.
 
Die mpc4k werkt in princiepe sneller dan een pc, ik ben namelijk overgestapt van logic op de mpc. Die problemen die jij hebt met dat one shot, daar zijn hele simpele techniekjes voor, alleen staan deze dingen niet uitgekauwd in de manual.
Probeer je iets meer te verdiepen in de machine, hang een beetje op het mpc-forum rond en ik weet zeker dat je op een gegeve moment realiseert dat er niets beters is op dit moment, zeker niet voor live.

Er zijn paar tekortkomingen waardoor je mischien de mpc4k als gedateerd zou kunnen zien:
1 De sample slice functie gaat niet op een dbtreshold, maar moet je met de hand instellen. Dit is soms een pleuris werk.(mischien in de volgende update)
2 Editten van de note-length en velocity is ronduit kut, ongeveer hetzelfde als in de mpc3000
3De effecten zijn slecht.

Een paar keiharde concurrentie-punten:
1 Hij klinkt als een beest,
2 Sequencen is makkelijk en erg leuk, productiviteit gaat als een speer omhoog
3 De kwaliteit en mogelijkheden van de sampler zijn top, de beste sampler op de markt op dit moment.


Als ik het zo hoor zijn de mensen die de mpc weg hebben gedaan niet diep genoeg ingegaan op de mogelijkheden van de mpc4k om echt te kunnen oordelen
 
Of zijn sommigen gewoon zo a-technisch dat ze het nog maar net kunnen bijbenen op een 20 jaar oude computer?

Of gewoon eigenwijs kan ook natuulk.

Maar niet tevreden met een MPC4000?
Leg dat maar eens uit aan die arme afrikaanse straatkinderen!

zouden ze happen?

MV8000 niks dan?
 
Ik gebruik hem alleen voor live.........en dat werkt natuurlijk super als je alles hebt toeverwezen en in gedeelt enz.....
En ja die effecten zijn echt kut en als optie een outputboard--schandalig---


Ik heb hem 2 weken(was er steeds niet uit hoe ik live wou vandaar de korte tijd) en afgelopen zaterdag een optreden gehad op Thunderdome in de jaarbeurs.........dus dat was maximaal stressen want ik had erg kort tijd hoe je de mpc moest gebruiken en hoe je hem onder de knie moest krijgen.......vandaar de irritatie die ik tegen kwam ivm tijdgebrek:)

Ik ben zeker tevreden maar ik ben anders gewent om te werken het zal mijn main sequencer denk ik nooit worden.........


dat verhaal over die one shot moet ik zeker ff na kijken want ik werd dus wel gek!
en uiteraard gebruik ik 1.60 met aksys
 
Niet een beetje onhandig om 2 weken voor een gig nog een nieuwe bak te scoren en daar je ding mee te doen?

(lekker makkelijk praten he, ik weet het)

Maar ook wel een beetje serieus want zit je met OS gezeik dan wordt het een zure avond als je daar staat middenin je optreden en ineens pats boem.

Misschien niet onhandig om een UPS mee onstage te sjouwen zodat die back niet zonder stroom komt te zitten en je een stabiel voltage krijgt zit ik me te bedenken.
Kunnen ze ook niet de stekker d'ruit trekken als je van het podium af willen trappen. :D
 
De kans dat je mpc4k crashed is nog altijd 1000en malen kleiner dan dat een laptop crasht, statistisch gezien.

Die 1.60 is stabiel. Er zitten een paar kleine dingetjes in,voor de rest is ie net zo betrouwbaar en strak als een mpc3000 of een rs7000 kwa performance
 
ja idd..kheb toch ook nog geen problemen gekend met OS 1.6 of OS 1.51.. Het enige probleem met de 4k is dat hij met IDE HD's werkt.. En dit kan je dan ook weeral makkelijk omzeilen door met de USB of SCSI poort te werken!

Maar w8 toch nog maar ff joh met hem door te verkopen! ;) Rond kerstmis komt er nieuwe OS en volgens een Japanse bron (Blue Haze, MPC-forums) is er nog een klein verrasinkje komende! :)

En geef toe, ... De Sequence Editor op de 4k is toch zeeeer praktisch! De manual zuigt! Dat staat vast.




quote: "Zijn er mensen tevreden met de MPC4000 als het hart vd studio"

Yeps. :)
 
Origineel geplaatst door ikke
quote: "Zijn er mensen tevreden met de MPC4000 als het hart vd studio"

Yeps. :)

Dito hiero!
Ik wil niets anders dan een MPC4000 als het stampende (MIDI)hart van mijn studiootje! Als sequencer onovertroffen, als sampler kan hij veel veel meer dan ik er mee doe! De enige waardige opvolger van een MPC60 en/of MPC3000... En hij wordt alleen nog maar beter en beter! :okdan: :slotje:
 
Origineel geplaatst door KeesVerkerk
De kans dat je mpc4k crashed is nog altijd 1000en malen kleiner dan dat een laptop crasht, statistisch gezien.

kom maar op met die statistieken dan ;). Ik ben volledig mpc fan, maar het tijdperk waarin een laptop onbetrouwbaar is als live tool zijn we toch wel voorbij dacht ik zo.
 
Ik doe hem zeker niet weg.....
Ben benieuwd naar de update.....

ps me ogen zijn nog steeds aan het herstellen van de heletijd op dat kleine schermpje te kijken af gelopen 2 weken....gehe
 
Back
Top