X

Hoe vaak proberen scammers hun geluk bij je?

Collapse

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

• Chojin
    replied
    Originally posted by Warius View Post
    ‘Is ie nog te koop‘ is de irritantste vraag die er is op marktplaats. Ja, hij is nog te koop, anders was er geen advertentie he. Mensen die deze vraag stellen, kopen meestal ook niet.
    Ik vind dat helemaal geen rare vraag. Hoeveel mensen ik al tegen ben gekomen die het artikel al verkocht hebben maar te beroerd zijn om de advertentie op te ruimen......
    Bij mij kopen die mensen wel.... N=1

Een reactie schrijven:

• Warius
    replied
    Originally posted by Von Naphoven View Post

Welnee, ik vind dat niet meer dan een normale vraag om een (onderhandelings)gesprek op gang te krijgen. Maar goed, ik geloof dat wantrouwen bij een aantal SF leden erg diep is ingesleten.

‘Is ie nog te koop‘ is de irritantste vraag die er is op marktplaats. Ja, hij is nog te koop, anders was er geen advertentie he. Mensen die deze vraag stellen, kopen meestal ook niet.

Maar ik ben het met je eens dat het wantrouwen van demense echt zwaar overdreven is.

Een reactie schrijven:

• JohnDoe31
    replied
    Originally posted by Chojin View Post

Neen, nederlandse banken zijn verplicht je identiteit te controleren. Daar hebben ze geldezels voor. Die geven hun rekening voor een vergoeding.
    Ok ok

Een reactie schrijven:

• Chojin
    replied
    Originally posted by MadR View Post
    Zou best kunnen dat je via Bunk, een vpn en een Mobiel een rekening bij hun kan openen. En dan naar hey buitenland wegsluizen.
    Neen, nederlandse banken zijn verplicht je identiteit te controleren. Daar hebben ze geldezels voor. Die geven hun rekening voor een vergoeding.

Een reactie schrijven:

• blanka
    replied
    Ik begin niet eens meer op MP/2dehands. Eerst bij de buren, daarna oas Benelux.

Een reactie schrijven:

• Designer
    replied
    Je bent te hebberig en hebt geld teveel.

Een reactie schrijven:

• JohnDoe31
    replied
    Originally posted by klinkske View Post
    niet als die vraag komt 10 minuten nadat je de advertentie online zet. En jawel, die 3 scammers deden net dat. Is hun copy paste openingszin wed ik
    Ik geloof je. Ze zijn op jacht naar bankpassen en id’s. Had er een maand geleden 1. Was ik vergeten.

Ze gebruiken die vervolgens om met jouw identiteit, mensen geld over te laten maken als men iets van ze wil kopen. Of zo iets dergelijks.

Dus nooit foto’s van passen sturen.

Zou mij niks verbazen als dit op 419 Nigeriaanse scam is gebaseerd.

Zou best kunnen dat je via Bunk, een vpn en een Mobiel een rekening bij hun kan openen. En dan naar hey buitenland wegsluizen.

Maar dit laatste is gebaseerd op speculative natuurlijk.

Een reactie schrijven:

• klinkske
    replied
    niet als die vraag komt 10 minuten nadat je de advertentie online zet. En jawel, die 3 scammers deden net dat. Is hun copy paste openingszin wed ik

Een reactie schrijven:

• Septic
    replied
    Originally posted by Von Naphoven View Post

Welnee, ik vind dat niet meer dan een normale vraag om een (onderhandelings)gesprek op gang te krijgen. Maar goed, ik geloof dat wantrouwen bij een aantal SF leden erg diep is ingesleten.
    Inderdaad, de vraag of ie nog beschikbaar is , is toch echt de 1e vraag die ik altijd stel. Heeft weinig zin om te onderhandelen over een item wat al besproken of verkocht is, niet iedereen update zijn add direct bij verkoop.

Een reactie schrijven:

• klinkske
    replied
    Ik ga er niet over blijven posten maar heb 't even nagekeken, op 2e hands 3 in één maand.

Onlangs heb je een reactie of bod ontvangen van refemop jouw zoekertje:darktime dark time doepfer sequencer. Op basis van andere meldingen vermoeden wij dat er sprake is van een frauduleuze bieder of een ongewenst bericht.

Frauduleuze bieder
    Indien er sprake is geweest van een frauduleuze bieder betekent dit dat meerdere gebruikers ons hierover meldingen hebben gestuurd. Wij hebben het account geblokkeerd en het bod op jouw zoekertje verwijderd.

op MP zit ik minder, dit jaar één

Onlangs heb je een bod of reactie gehad van JenniferLopez op jouw advertentie: Roland D 05. Het vermoeden bestaat dat er sprake is van een frauduleuze bieder. Wij hebben derhalve het account en het bod van deze gebruiker verwijderd.

Een reactie schrijven:

• klinkske
    replied
    je zou eens moeten weten hoe vaak die zin voorbij komt er erna dat profiel opgedoekt is. Ik heb het al zeker 3 keer zien voorbij komen, persoonlijk, dit jaar - maar goed, jullie zeiden het al, spoken. better safe (en niet verkopen) dan sorry

Een reactie schrijven:

• Nap
    replied
    Originally posted by egres View Post
    Als je als eerste bericht krijgt 'is deze nog te koop of beschikbaar' iets in die zin dan heb je 9/10 te maken met phishing.

Een reactie schrijven:

• AdDM
    replied
    Ga jij uitgebreid beschrijven wat een 808 is en wat ie allemaal doet als je hem op MP zet? Nee toch? Volgens mij zie je overal spoken. Bovendien staat op de advertentie die je aanhaalt "alleen ophalen". Lijkt me nou niet een gebruikelijke tactiek voor oplichters.

Een reactie schrijven:

• klinkske
    replied
    veel kopen en verkopen zeker?

"Kenner heeft geen woorden nodig!"

Dit is inderdaad een geliefde zin van hen, ik zie 'm zelfs in 't duits opduiken. Stinkt - die Duitse is wel duur,zal dan een uitzondering zijn.

Viel muss hier wohl nicht gesagt werden!

https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-...701927-74-6437
    Laatst gewijzigd door klinkske , 9 september 2019, 13:26.

Een reactie schrijven:

• man-T
    replied
    Ik vraag me serieus af wat jullie anders doen dan ik op internet. Ik heb echt NOOIT ergens last van op dit vlak.

Een reactie schrijven:

• JohnDoe31
    replied
    Originally posted by klinkske View Post
    De enige met interesse zijn scammers, zo verkoopt 't spul nooit mag ik nog zo coole boss zijn
    Tja als je bij elke domme vraag meteen denkt scammer!!! Ga je niet veel verkopen.

Een reactie schrijven:

• klinkske
    replied
    Ja ze gaan zo de strijd tegen fb niet winnen, paar dingen verkopen die bijna zelfde naam hebben is ook betalend enz

Een reactie schrijven:

• Rezix
    replied
    Sinds 2dehands een vernieuwing doorvoer en een kopie werd van Marktplaats is het bergaf gegaan vind ik, veel meer oplichters.
    Veel meer bemoeienissen in het verkopen en kopen door 2dehands zelf in de zin van continue meldingen zoekertjes die er veel sneller af moeten, je kan niet meer zien wie een funbieder is dus je zit boven funbieders te bieden zonder je het weet. Veel meer ads en bedrijven tussen de zoekertjes met nieuwe spullen.

Een reactie schrijven:

• klinkske
    replied
    nee scammers waren er al eerder, nu zijn 't er gewoon méér. Ik meld ze, dag later krijg ik dan een mail dat ze verwijderd zijn.

Een reactie schrijven:

• Smiley
    replied
    als ik het goed heb, zijn de scams begonnen toen 2ehands en ik denk ook MP door Ebay zijn overgenomen en de websites werden vernieuwd. heel erg vaak nieuwe profielen ih frans... ignore m

Een reactie schrijven:

Working...
X