ISLA SP-2400

Ja ? Heb je 1 k betaald .. vet ding hoor. Weet nog niet of ik deze wil.

€946 (ex customer taxes) om precies te zijn. Wat je zegt, echt een vet ding en te lang twijfelen heeft nog nooit in mijn voordeel gewerkt ;-)
Vind het ook wel tof dat hij een stuk minder 'accessible' is dan de zoveelste Behringer clone. Maakt hem toch net even iets specialer.
 
ik vind deze 1 op 1 vergelijking toch bijzonder goed, en als de SP1200, klinken 8)

Het is dat op een SP-1200 kan je 1 zelfde sample volledig verschillend laten klinken volgens de input level waarmee je hem sampled

Ik kan me niet inbeelden dat dit idem zelfde resultaten als de SP-1200 volgens dezelfde levels kan zijn op dit nieuw toestel.
 
De pre-order was toch iets van onder de 1000 ?! Check maar post #161. Deze levering is omgerekend 1200 en een beetje.
 
Ik bedoel het is nog steeds pre-order in de zin dat je aankoopt/betaalt maar het ongeweten is wanneer hij geleverd word,enkel de prijs is omhoog ,meer niet.

Levering zal per batches worden wat ik uitmaak volgens zijn video's.

Gezien er redelijk wat besteld is geweest is het even wachten voor er een moment is dat hij er daadwerkelijk in stock heeft en meteen kan verzenden zodra je een exemplaar koopt.
 
mooi ding.. vooral die achterkant met al die outputs en 'S2400' in die grote letters... net als de sp1200
 
Ik heb mijn S2400 deze week ontvangen. Eerste indruk; zwaar, gebouwd als een tank en best groot van formaat. De hardware sliders en knoppen zijn silky smooth en de digitale filters klinken wat mij betreft prima. Bewerken van samples (pitchen, etc) met de sliders is erg tof. Ik moet er nog verder induiken, maar eerst wat ruimte maken. :)
 

Attachments

  • S2400.jpg
    S2400.jpg
    169,3 KB · Bekeken: 176
Ik heb mijn S2400 deze week ontvangen. Eerste indruk; zwaar, gebouwd als een tank en best groot van formaat. De hardware sliders en knoppen zijn silky smooth en de digitale filters klinken wat mij betreft prima. Bewerken van samples (pitchen, etc) met de sliders is erg tof. Ik moet er nog verder induiken, maar eerst wat ruimte maken. :)
Hey, heb er net eentje besteld! Had jij m nog pre prijsverhoging gekocht? Ik kom er niet helemaal uit hoeveel extra ik nog moet betalen wanneer hij hier eenmaal aankomt? Thanks :)
 
Hey, heb er net eentje besteld! Had jij m nog pre prijsverhoging gekocht? Ik kom er niet helemaal uit hoeveel extra ik nog moet betalen wanneer hij hier eenmaal aankomt? Thanks :)
Ja, ik had de S2400 bijna een jaar geleden besteld voor de pre-order prijs. Uiteindelijk moest ik bij UPS nog 175EUR aftikken voor BTW en import. Ik vermoed dat jij dan iets meer moet betalen (268 EUR volgens invoercalculator.nl).
 
Vandaag komt de grote nieuwe update uit met o.a. USB audio en midi sequencing. Ik ben benieuwd. :)


Here’s just a few of the awesome new features we’ve added:
  • Full sound card functionality with 2-in / 10-out USB audio (48kHz, 16-bit)
  • Outputs 10 channels of USB Audio. Stereo mix plus eight individual channels
  • USB sampling allows recording of stereo USB Audio from a computer
  • Up to 32 tracks of MIDI recording and playback
  • Can function as MIDI controller with flexible MIDI fader/knob assignments
  • ...

 
Ik heb mijn S2400 deze week ontvangen. Eerste indruk; zwaar, gebouwd als een tank en best groot van formaat. De hardware sliders en knoppen zijn silky smooth en de digitale filters klinken wat mij betreft prima. Bewerken van samples (pitchen, etc) met de sliders is erg tof. Ik moet er nog verder induiken, maar eerst wat ruimte maken. :)

Gelukzak,wanneer had jij besteld?

Ik wacht ongeduldig op de mijne.
 
Ze hebben nu een behoorlijk scherpe prijs. naar NL is ie 1600$. Ik zag m voor 2200 op 2ehandsbe staan. Kende m niet maar best een vet ding met een hoop historie natuurlijk. Viel me op dat ie 16 bit (hifi) heeft, terwijl sommige de 16 & 24 bit van de Octatrack te slecht vinden; heeft dat met DACS te maken ofzo?
 
ik was hem alweer vergeten.. ik zie niet veel videos met de S2400. Ik las een tijd terug klachten over de workflow.. Maar wie weet is dat inmiddels gefixt met een update...

Screenshot 2022-08-11 at 15.13.26.png


Sound zit wel goed bergrijp ik - (...toch heb ik stiekem liever de Rossum SP1200 :) )

 
Laatst gewijzigd:
Back
Top