Custom made analog modular synths

Nebel

Ingeburgerd
Lid sinds
29 januari 2008
Berichten
49
Locatie
'Ollander in Antwerpen
Hallo iedereen,

Op kapaza.be kwam ik dit zoekertje tegen: http://www.kapaza.be/detail/7804212/

Ik zit er aan te denken om hier iets moois te laten samenstellen.
Zijn er toevallig forumleden die hier bekend mee zijn of mij tips kunnen geven waar ik op moet letten of dingen die ik beter wel/niet kan doen?

Ik heb die gast gemaild en hij zei dat je voor zo'n €800,- zo'n beetje het volgende hebt:
van Formant: 3 vette VCO, 12db VCF, 24db VCF, 2 x ADSR, VCA, NOISE, RFM, COM, LFO.

Alle info is van harte welkom.
Alvast bedankt allemaal!:okdan:
 
Die blauwe semimodulare synth stond nog hier op het forum, kan het topic niet meer vinden.

7804212_4.jpg
 
Ja wat een nepperd met zijn advertentie.
Deze blauwe synth is door een forumlid gemaakt met Oakley modules oa.
En er staat ook een foto van een Wiard bij.
 
maar als ie voor 800 die Wiard voor em wil bouwen : )

tja..beetje vaag om aan te bieden iets zelf te bouwen en dan fotos van andermans werk erbij te plaatsen.....
 
Ik vind de prijs ook aan de lage kant als je hem nog moet bouwen. Ik vertrouw het niet helemaal.
 
dit kan niet anders dan een oplichter zijn. wat een nepeprd inderdaad, en dan ook een beetje plaatjes van anderen gebruiken.
 
Haai,

Tot zover alvast bedankt voor jullie info.

Ik zal die gast nog eens mailen over hoe het zit met betalen enzo. Ik wil toch eerst eens bij hem gaan horen hoe alles klinkt enzo...
Hij zei namelijk dat hij ook al een paar modules had staan.


Hebben jullie nog andere goede adressen (met richtprijzen) waar je terecht kunt om modules te laten maken...?
Thanks!
 
Sorry hoor maar als je een modular wil koop dan van iemand met een goede reputatie.
Niet van iemand die bv loodgieter als beroep is en een beetje bij beund.
 
Wat zou dan een modular ongeveer kosten met bijv:
3 vette VCO, 12db VCF, 24db VCF, 2 x ADSR, VCA, NOISE, RFM, COM, LFO van iemand die wel een goede reputatie heeft?
 
Hey! Dat is de mijne ;). Heb hem net weer gestemd en nog een kleine modificatie gemaakt. Plaatje klopt dus niet meer, er zit een knop bij, links naast het toetsenbord (modwheel depth).

Die blauwe semimodulare synth stond nog hier op het forum, kan het topic niet meer vinden.

7804212_4.jpg
 
Nee! Die advertentie is zeker niet van mij! En het is onmogelijk dat iemand dezelfde synth bouwt zonder mijn toestemming of die van Tony Allgood. Een deel van de prints is zijn ontwerp en een gedeelte is mijn ontwerp en in ieder geval is het concept van de verschillende modules en de interconnectie mijn ontwerp. De schema's ervan zijn niet beschikbaar, dus wanneer iemand beweert dit instrument te kunnen nabouwen is het totale onzin!
 
Ik heb hem zojuist een vriendelijk mailtje gestuurd met de vraag wat de specificaties en kosten zijn van de in de foto's getoonde 'blauwe synth met toetsen'. Ik ben zeer benieuwd naar zijn antwoord, maar in ieder geval lijkt het me duidelijk dat het niet mogelijk is dit instrument in exact dezelfde versie te bestellen als hij hier bij mij thuis staat. Hij heeft hier gewoon weg de informatie niet voor.

Maar ik ben wel een beetje pissed eigenlijk....

Rutger
 
Wat zou dan een modular ongeveer kosten met bijv:
3 vette VCO, 12db VCF, 24db VCF, 2 x ADSR, VCA, NOISE, RFM, COM, LFO van iemand die wel een goede reputatie heeft?

Kijk bijv. eens op Synthesizers.com naar hun Entry Level System. Kost in totaal wel iets meer dan 800 euro maar nog steeds erg betaalbaar, zeker met de huidige dollarkoers. Dan heb je een prima uitgangsbasis om daarna verder uit te breiden met hun modules of die van andere leveranciers.
http://www.synthesizers.com/system-entry1.html
 
Bedankt voor de link!!
Klinkt inderdaad erg goed om mee te beginnen.
Ik zal daar eens over na gaan denken.
Heb alleen nog nooit zoiets in elkaar gesoldeerd, maar heb gelukkig geen 2 linker handen ;). D'r zal ook wel 'n schema bijzitten ofzo...
 
Bedankt voor de link!!
Klinkt inderdaad erg goed om mee te beginnen.
Ik zal daar eens over na gaan denken.
Heb alleen nog nooit zoiets in elkaar gesoldeerd, maar heb gelukkig geen 2 linker handen ;). D'r zal ook wel 'n schema bijzitten ofzo...
Als je hier de link van Synthesizers.com mee bedoelt: daar hoef je niets te solderen; modules zijn kant en klaar en afgeregeld.
 
Back
Top