Bouwverslag budget modular

http://www.bridechamber.com/bridechamber.com/PCBs.html

Ok, ik ben geinteresseerd in de ARP clone en Minimoog clone.
Ik heb al begrepen van Yves Usson dat ze werken op 12/-12V (gelukkig)
Maar zijn deze pcb's wel geschikt voor eurorack???

the bridechamber maakt alleen MOTM formaat module's dus dat is geen optie.
the STG Soundlabs maakt wel het arp filter in euro....

Ik denk dat ik het liefst een kit zou bestellen en dan zelf knutselen...
mss heeft iemand nog tips :)

en kan dit allemaal wel in deze draad?
 
iemand ervaring met brideschamber?
Ik wil eigenlijk een kit + pcb bestellen maar past dat wel in een eurorack???
 
iemand ervaring met brideschamber?
Ik wil eigenlijk een kit + pcb bestellen maar past dat wel in een eurorack???

Nee. Bridechamber zijn MOTM panels.

Ik heb geen ervaring met z'n kits, maar ik heb wel laatst voor iemand twee sets panels en panel-components aan een bestaande print geschroeft. De potmeters die hij levert zijn een beetje waaibomenhout, twee moeren draaiden direct al dol en de nek was eigenlijk niet lang genoeg voor de dikte van z'n panel. Beetje jammer want verder heb ik goede ervaringen met Bridechamber. Maar zelfs de $0.55 alpha pots van Futurlec zijn beter.
 
hmmm, das jammer...
ik kan dat arp filter bij STG SOundlabs kopen in euro maar als je hetzelf kan maken is het een stukgoedkoper, is er een andere optie toevallig??
 
Verkoopt STG niet ook de losse panels? Ik kan zo snel op z'n site behalve die ene foto helemaal geen Eurorack vinden, alleen maar Frac.
 
MU is Moog. Die foto op de homepage is de enige Eurorack die ik kan vinden op de site...
 
hmmm, das wel jammer...
dat spul van STG ziet er gewoon profi uit ik ga hem maar eens mailen wat de mogelijkheden zijn.... ik wil eigenlijk niet het volle pond betalen...
maar als het niet anders kan wordt het wat langer sparen....

Bridechamber valt dan af helaas, ik wil wel goed spul.

He, waarom moest ik nou die Yusynth demo's luisteren :D
 
Bridechamber valt dan af helaas, ik wil wel goed spul.

Ja, die pots snap ik niet. "custom made" zegt hij trots, maar ik zou er niet gelukkig mee zijn. De nek steekt maar iets van anderhalve milimeter buiten zijn panels en dat is niet genoeg om de moer goed te laten pakken. De log pots die hij levert (gewoon stock 24mm Alpha) zijn overigens wel goed.

Als hij euro-panels had geleverd had je nog kunnen overwegen om dan alleen de pots elders te halen; Bridechamber verkoopt wel alles los. Maar ja, 5U in een 3U rack wordt toch lastig :D
 
iemand ervaring met brideschamber?
Ik wil eigenlijk een kit + pcb bestellen maar past dat wel in een eurorack???

Ik heb in september de full kit van de Ian Fritz 5Pulser besteld en gebouwd (zie www.attorks.nl). Ik heb geen problemen gehad behalve dat de levertijd een beetje lang was omdat zijn potbrackets op waren en de leverancier een nogal lange levertijd had. Maar geen problemen met de potmeters zoals hierboven beschreven. Wel dat de as iets te klein is voor de knoppen waardoor de knoppen niet precies in het midden van de opgedrukte schaal van het frontpaneel zitten. De levering was goed en compleet; hij levert alleen geen voetjes voor de IC's dus die moet je zelf kopen. Ook draad zit er niet bij. Maar ik was zeer tevreden.
Er is nu een bestelling van de full kit van de 'AD/AR with Pulse Delay' onderweg.
 
Laatst gewijzigd:
Potmeters: Futurlec Alpha pots ($0.50) met knoppen ($0.30). Mocht ik iets bijzonders nodig hebben, zoals reverse log, dan worden ze 1.50 bij Newtone, maar dat gebeurt niet vaak. Zeg 6 pots en knoppen voor een module, da's ongeveer 4 euro.

Jack-bussen: 35 cent p/s. Doe 's gek en neem 10 per module, da's 3,50.

Ik denk dat ik dan alles heb. Dan zit ik voor een gemiddelde module op zo'n 16 euro en voor eentje met bijzondere componenten tegen de 30. Dat is als ik de printplaten zelf maak. De printplaten die op de diverse mailing lists en fora worden aangeboden kosten meestal tussen de $10 en $20, dus zeg een euro of 15 extra inclusief verzenden. Ik zit denk ik op 30% printen kopen en 70% zelf maken nu.

Per module zit ik denk ik onder Doepfer, maar met investeringen erbij zal ik zo rond hetzelfde bedrag zitten. Maar dit is wel veel leuker (en ik heb een A100 gehad, dus ik kan het vergelijken...) en ik ben van mening dat er bij mij modules tussen zitten die elektronisch (niet noodzakelijk visueel ;) ) beter zijn dan Doepfer...

En switches? Ik merk dat ik bijna nergens switches kan vinden waar alle standaard typen (SPST, SPDT on-on, SPDT on-off-on, DPDT on-on, DPDT on-off-on) te krijgen zijn, in dezelfde kwaliteit. Bovendien zou ik het handig vinden om switches in grote hoeveelheden te kopen, maar ook daar heb ik nog geen oplossing voor gevonden. Heb jij daar andere ervaringen mee?
 
Nee, nooit echt naar gezocht eigenlijk. Ik heb nu in 30 modules maar 6 switches zitten, dus zo belangrijk is het niet voor mij, en sowieso niet of ze allemaal hetzelfde zijn.
 
Back
Top