Modular Synt - Sound Design leren

mighty synth

Ingeburgerd
Lid sinds
29 oktober 2013
Berichten
42
Locatie
Raalte
Ik heb al jaren een Kurzweil PC361 waar ik heel erg blij mee ben. Patches aanpassen gaat mezelf wel redelijk af. Nu wil ik als goed voornemen voor 2018 mezelf wat meer in sound design zelf gaan verdiepen. In eerste instantie ben ik begonnen met de VAST engine van Kurzweil maar ik merk dat ik hier toch fundamentele kennis te kort kom.

Vandaar heb ik het idee opgevat om een eenvoudiger modulaire synthesizer ter educatie aan te schaffen om zodoende spelenderwijs zowel de praktijk als de theorie m.b.t. sound design te gaan leren. Het doel is wel om op termijn wat complexere sounds zelf te kunnen maken.

Ik dacht zelf aan om een Moog Werkstatt aan te schaffen (ca. 200 Euro) maar ik zou heel graag de adviezen van mede forumleden hierover willen horen. Ik ben helemaal nieuw in de modulaire wereld en kan wel wat advies gebruiken ;-) Kortom, wat raden jullie aan?

Alvast hartelijk bedankt voor jullie reacties!
 
Je bedoelt denk ik een semi modular? Het verschil tussen semi en full modular is dat semi modulars een instrument iop zich zijn, en een full modular uit losse modules bestaat. Beide kan je zelf patchen met kabeltjes. Nadeel van de werkstatt is dat deze weer een ander formaat kabeltjes nodig hebben als de meeste andere (semi)modulars, waardoor later uitbreiden lastig wordt.