[TRACK!] Duistere Elektro, Vet zwaar!!!

RSB

Whoehahaha
Lid sinds
23 november 2005
Berichten
10.489
Locatie
G'chem
Ik heb een track gemaakt die ik eigelijk best graag met jullie wil delen :D

http://www.acidplanet.com/artist.asp?PID=894416&t=9020

Wat heb ik gedaan:
Kick komt uit de ER overstuurt op mengtafel MX2642, 2e break komt uit ES met dubbele compressie erop. eerst de compressor op de ES zelf en daarna de compressor uit de Ibanez UE400. Dat schreeuw geluidje na 5 minuten is de SA Neptune en de melodie komt uit de Waldorf pulse met een delay erachter, de Ibanez HD1000. Het pad wat er voor het grootste gedeelte onder ligt komt uit de Microkorg met wat filtertweaks van zijn eigen filters. En de begin sounds komen allemaal uit de ADX ook deze zit een beetje over de HD1000 heen.

Veel luisterplezier

:okdan:
 
De melodie is lekker, en het is een heerlijk geluidje (Pulse :luv: ). Achtergrondgeluidjes zijn tof en geven veel diepte. Maaaaaaaar..... het ritme vind ik een stuk minder. De kick vind ik niet zo mooi en IK MIS EEN DIKKE SNARE! Je weet wel, zo'n lekkere dikke vatsige, platgeslagen inyourface snaredrum. Die zou dit nummer echt een enorme energie geven. De opbouw is wat te langdradig vind ik.
 
Zo'n snappy 606 snaretje bedoel je. :{ die snare die na 6min!!!! erin komt is misschien idd wat te slap.
Dat is idd een idee, dit is pas de eerste take dus daarom graag wat advies.

Thnx so far
 
Origineel geplaatst door RockSteadyBeat®
Zo'n snappy 606 snaretje bedoel je. :{ die snare die na 6min!!!! erin komt is misschien idd wat te slap.
Dat is idd een idee, dit is pas de eerste take dus daarom graag wat advies.

Thnx so far
eeeh... ik zou eerder zeggen dat dat een closed hihat is :D. Echt een dikke powersnare. Vraag anders maar aan fjoesz ;).
 
De sfeer zit over het algemeen wel goed, maar de track mist nog iets naar mijn gevoel. Hij zou iets korter mogen, en hij zou wat meer ergens naartoe moeten gaan. Nu heb ik het gevoel dat er nog iets moet komen wat de track zou 'maken', wat hem zou doen opvallen (misschien nog ergens een synth bijsteken?). Ook de drums mogen wat meer variatie hebben (misschien wat percussie geluidjes ofzo erbij, en inderdaad een lekkere snare). De HH die je over zowat de gehele track gebruikt is een soort noise HiHat (uit de ADX?) en dat maakt de sfeer wel elektro, maar doordat je hem zo vaak gebruikt haalt het ook wat de strakheid van je track weg. Ik zou die HH afwisselen met een korte scherpe 808 HH op de belangrijkere momenten (dat zou de track wat meer stevigheid geven denk ik). Je intro is heel leuk, maar ik zou wat meer met de reverb spelen (dat mag zelfs over de hele track). Af en toe de reverb eens volledig opengooien over een bepaalde sound lijkt mij wel een leuk idee.
Je stem is heerlijk bewerkt (hoe heb je dat gedaan?), maar niet echt heel verstaanbaar als je de tekst niet kent. Misschien is dat niet belangrijk, maar ik laat het je maar weten.

Ziezo dit is mijn (zeer persoonlijke) mening. Succes!


Groeten
SQ
 
ik vind dit een behoorlijk zwakke compositie hoor.
veel te veel 'afleiding' van ...ja van wat eigenlijk, van wat de song zou moeten zijn,
maar die is er dus niet

toch niet opgeven, ik zou dit bvb niet kunnen maken :)
 
Ik vind de kick wel hard, maar de rest een beetje dun.
 
Zoals hierboven al mensen hebben vermeld mist de plaat idd een vette sd of misschien wel een clap.Kick vind ik ook iets te in your face.Misschien iets minder decay op de kick.Sfeer zit er anders wel in en idd lekker die stemmen.Ga zeker zo door.
 
zit zeker wel wat in hoor... alleen moet je dat er nog wat zien uit te halen:)

zou eerst en vooral de kick wat minder laten beuken (wat minder distorted), de synths en vooral de stem wat harder zetten, de percussie qua geluid (een degelijke snare en dergelijke) en eventueel ritme wat veranderen (misschien nog paar elementen toevoegen om ritme nog interessanter te maken) en dan de hele track samenballen in één krachtig geheel van ergens tussen de 4 en 5 minuten...

het lijkt me in ieder geval dat je hier in deze thread al heel wat reacties hebt gehad waar je wat mee kunt beginnen... succes! :okdan:
 
Lekker bezig, doet mij een beetje denken aan fisherspooner goes Gigolo. Maargoed, het intro is my te lang, en uiteindelijk is de song iets te monotoon. Misschien ook iets meer om de oren vliegende hihats en verborgen laagjes....

"vooral doorgaan"
 
:) Fijn trakkie!

Enigste dat ik zou veranderen is de kick: is nu een beetje overstuurde 909, maar 'k zou 'm vervangen door bijv. een 808/606 kick met een beeetje oversturing eventueel.
En idd misschien na die 6 minuten een iets 'duidelijkere' snare (wat meer decay erin, etc.)

:biertje: verder lekker!
 
om te beginnen leuk dat ik genoemd wordt mbt snares enzo, maar vriend brmzz heeft in secrets of the machine ongeveer de geilste funkende snare zitten van alle tracks die ik hier voorbij heb horen komen.. ere wie ere toekomt zeg ik dan maar

deze track.. ik vind de kick veeeeeels te hard
wil je m laten funken dan moet de kick een ademontnemende ingehouden stomp in de maag zijn en de snare een grote bevrijdende hap lucht. zoals jij t doet kan ook (luister bv naar antony rother album hacker) alleen dan moet de snare echt wel meer hebben en waar is t subtiele dikkige basje die de beat laat grooven? je hebt een pulse dus dat moet lukken ;)
persoonlijk ben ik na een tijdje het aanbellen een tikkeltje moe en zou ik graag een stukje willen groeven zonder dat iemand an de deur staat te jengelen :D
ik heb t idee dat de fx die over de stem zitten vooral zijn geplaatst omdat je de stem alleen niet cool vond/om weg te poetsen. mij komt ie wat nagging over, maar niet volledig naggend als dat je bedoeling zou zijn. te ver weggemoffeld zodat t overtuiging mist. en de glitchdingessen streven her en der hun doel voorbij

schroom ook niet om een kickachtig dingetje toe te voegen om je beat complexer te maken en wat meer af te wisselen.. een dikke snijdende hatlijn zou ook niet erg zijn.. iig mogen de accenten in de groove wat afwisselen

maar dit is natuurlijk alleen mijn mening he ;)
 
leuk trackie :)

en t meisje waar je dit voor gemaakt heb, misschien zou je haar de vocals moeten laten doen :)
 
Back
Top