[Ambient] Lost In Space

quifster

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
12 januari 2003
Berichten
6.226
Het werd weer eens tijd om een track te posten, hierbij een nieuwe track genaamd lost in space.
Titel komt van de sfeer die het nummer zou uit moeten stralen.

De track is bedoeld om heerlijk weg te dromen en al die onontdekte ruimtes in je gedachten te verkennen, de rustige ambient melodielijnen helpen je je weg te vinden in al die fantastische ruimtes. Dus lekker liggen op de bank (of bed), ogen dicht en zweven maar :)

hij is hier te vinden: Lost In Space

note:
er zitten wat tikjes in de afmix, dat komt omdat ik hem gerendered heb op mijn laptop (aangezien mijn normale computer helaas stuk is op dit moment). Ondanks dat, toch maar gepost hier :)
 
Je wordt werkelijkwaar helemaal opgezogen door de sfeer van de track.

Subtiele SFX in de track met 'fluisterende' elementen. Het hoort er allemaal bij. Enige wat ik kan verzinnen is dat het misschien teveel reverb heeft, maar té droge samples zou het ook niet goed doen.


8/10
 
Heel erg mooi. Da's alles wat ik erover te zeggen heb :)
 
Ik vind het ook een mooi geproduceerde track met als kantekening dat ik het een weinig gedurfde track vind, het is allemaal erg binnen de kadertjes gebleven die deze stijl typeren en dat vind ik een beetje jammer.

Verder kan ik dit soort muziek zeker wel waarderen, maar het is een beetje een 13 in een dozijn gevalltje dus, maar dat mag ook natuurlijk..
 
Ik vind het een mooie atmosfeer, heel harmonieus en melodieus. (Bij mijn weten is dat toch niet zo standaard.)

Iets waar je volgens mij voor moet oppassen is repetitiviteit. De sequence la sol si sol, la sol si do bijvoorbeeld, loopt ongewijzigd door tot het einde, en dat stoorde me enorm, net zoals de baslijn. Een beetje variatie daarop, qua melodie of klank, zou de track misschien interessanter maken?
 
Klinkt lekker.

Snap die andere kritiek niet zo eerlijk gezegd.
Soms maak je gewoon muziek omdat je het zo wilt, niets mis mee.
 
Lekkere track, heerlijk voor mijn staat nu, 's nachts in een alcohol roes lekker surfen op het net, met dit over de headphones.. :okdan:
 
Goeie track, quif!!

Zoals ik al zei, mis ik een beetje de spanning, maar het kabbelt lekker door zo!!

:biertje:
 
Heel mooie klanken!
Ik kan me wel wat vinden in wat eclectus schrijft, dat loopje had af en toe wel eens mogen verdwijnen of zo.
Maar het is een stijl natuurlijk, en daar komt smaak dan weer bij kijken.
Het is geen track waar ik me voor ga zetten om 'eens goed te luisteren naar de muzikaliteit'.
Maar wél 1 die ik zou opzetten op de walkman als ik in de tuin door de telescoop zit te turen. Daar is ie toch een beetje voor gemaakt, niet?
Blijft hoedanook knap gemaakt.
:okdan:
 
mooie track hoor erg zweervol (alleen die naam komt me zo bekent voor 8) )

voor op je volgende cd :koffie:
 
Het was inderdaad niet de bedoeling om er een actieve luistertrack van te maken. Daarom zijn alle aandachttrekkende elementen uit deze track gehaald (die er oorspronkelijk wel inzaten, zoals een main thema en wat chord progressies).

Echter in deze ambient stijl is het meer de bedoeling om het in de achtergrond op te zetten en wat sfeer neer te zetten via evolving soundscapes. Ik kan me voorstellen dat mensen die die stijl niet kennen de track niet echt als spannend ervaren. Maar goed, dat was ook niet de bedoeling ;)

Wat wel de bedoeling van deze track is, is dat hij op repeat uren aan kan staan en de sfeer neerzet zonder dat de track je aandacht trekt. Zeker als je hem combineert met de andere tracks dan vormt het een uur lang een sfeervol geheel.

Ik kan me wel voorstellen dat eclectus en hermax het te 'herhalend' vinden. Dat is een opmerking die ik me goed kan voorstellen. Ik zelf vind dat echter juist heel mooi in deze stijl. Vandaar dat ik dat zo gedaan heb.

iedereen onwijs bedankt voor de opbouwende kritiek :)
 
Het is altijd een kwestie van subjectiviteit. Daarom is het zo moeilijk om er een oordeel over te vellen. Ik houd namelijk erg veel van ambient, maar dan weer niet dit type ambient. Dat betekent natuurlijk niet dat het geen goeie muziek is.

Qua sounds en diepgang zit deze track goed in elkaar hoor..

R
 
Origineel geplaatst door quifster
Echter in deze ambient stijl is het meer de bedoeling om het in de achtergrond op te zetten en wat sfeer neer te zetten via evolving soundscapes.

Dat is zeer goed gelukt!
 
mooi gedaan, niet geskipped :D
zoals ik al zei bas ietsje rond en een percussief sjapje oid met delaytje als dat funky rifje dr in komt
misschien ietsje te lang toch
en ik blijf een beetje op 1 plek terwijl space juist zo groot is :D

mooi man :)
 
Hedenavond was ik in een schreeuwmeeuwhooligan bui :D

Het blijkt maaar weer hoe muziek op m`n gemoedstoestand werkt, ik begin eindelijk een beetje rustig worden.

Qua geluiden niet 100% m`n ding (smaak), maar het nummer doet z`n ding en dat doet het goed.

Dank! :)
 
Waar haal je het geduld vandaan? Ik vind hem mooi. Ik denk dat dit soort tracks het goed zouden doen op Ibiza.
Niet dat ik daar ooit geweest ben maar goed.

Cheers
 
In de avondschemer door Botlek, Pernis, een grootstedelijk gebied of gewoon de snelweg.....
......dan deze muziek erbij.....
Al het andere lijkt dan onbelangrijk.

Met andere woorden......een heerlijk stukje muziek.


groet

Tom
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top