[minimal/ambient?] project 23F | the subliminal | the flower of life | break the ice

ROGUE85

@wearerogue85
Lid sinds
23 juni 2005
Berichten
1.722
Locatie
Leut (BE)
[minimal/ambient?] project 23F | the subliminal | the flower of life | break the ice

Al even niets meer laten horen, bij deze!
Niet helemaal maar toch erg de andere kant opgegaan na vorige brouwsels!
M'n vorige track (redline / blackwire) had niet zo'n succes bij jullie (op de respons afgaande) maar verschijnt samen met onderstaande nummers op 'the subliminal', (tot nu toe) een 5-song ep waaraan ik hard aan't werken ben.

project 23F - the subliminal - 03 - the flower of life (160 kbps)
project 23F - the subliminal - 04 - break the ice (160 kbps)

Om volledig te zijn heb'k de overige tracks (buiten de bonustrack) ook nog even online gezwierd.. Invloeden (Space Djz, The Advent) zijn nooit ver weg natuurlijk!

project 23F - the subliminal - 01 - shiver (160 kbps)
project 23F - the subliminal - 02 - red line (black wire) (160 kbps)


subliminalposter.png


Ook wel te vinden op de (in eigen beheer uitgebrachte) pre-release van 'the subliminal' (ter ere van een festivalletje hier in de buurt).. Hiervan zijn maar een paar kopieën gedrukt, vooral bedoeld om als promo weg te geven.. Het artwork is door een kameraad gemaakt.

subliminalcd.jpg


Binnenkort volgen er misschien nog meer tracks :W

Groet,

Martijn Hermans
 
Laatst gewijzigd:
:okdan: zo klinken de nummers! (nr.1 wel een beetje onrustige 'percussie', maar ach)


Succes met je EP !
 
jammer van de percussie bij 1. vind ik er nogal naast lopen.
het zou wat organischer moeten. maarja misschien was het wel de bedoeling als contrast.
hoewel het rond de 4 minuten wel lekker begint te worden met de percussie erbij.
dus misschien toch houden? :D

Break the ice is wel mooi. :)
 
Bedankt voor de comments tot nu toe..

Ik heb geprobeerd om echt een track te maken die iets omschrijft, het idee ligt vervat in de titel: 'the flower of life'.. Zonder al te diepzinnig te worden:

De track groeit stilletjes aan, je begint het langzaam door te hebben / erin te komen, sommige dingen komen terug, net op andere ogenblikken dan je ze verwacht, andere dingen vertonen een zeker regelmaat, ergens tussenin zweeft continu hetzelfde idee (de pads..)..

Hopelijk ben ik daarin geslaagd :)

Straks smijt ik nummer 1 ook nog online denk'k..

'Break the ice' is eigenlijk toevallig ontstaan uit enkele welgemikte arpeggio's van o.a. Rhodes Piano's, een paar FM leads.. Echt een zomers-door-het-raam-naar-buiten-kijk nummer, wat mij betreft..

Bedankt voor het luisteren!

Groet,

Martijn
 
Sterruk bezig! Muziek naar m'n hart, en naar mijn mening helemaal af. Breng je dit ook Live, en zo ja: waar, wanneer en onder welke naam? 8~
 
Nee, live plannen zitten er (nog) niet in.. Daar ben'k nog een beetje bang voor ;), en daarvoor ontbreekt de tijd me ook (het enige wat'k tegenwoordig live doe is optreden met de band).. Voorlopig houden we het zo!

Martijn
 
Laatst gewijzigd:
project 23F - the subliminal - 03 - the flower of life (160 kbps)
Sooo, netjes, die lage toon dreunt door tot mn tenen man :)

Als de percussie omkomt verwacht ik een minimalkick, zou er prima bij kunnen denk ik.

Heel relaxed dit :okdan:

Die andere is ook een knap staalte werk, zou je hier geen tranceplaat van kunnen maken, niet dat het moet hoor, maar moest ik aan denken :verkoght:
 
Als de percussie omkomt verwacht ik een minimalkick, zou er prima bij kunnen denk ik.
per definitie van minimal heb'k em dan toch weggelaten :D

zou je hier geen tranceplaat van kunnen maken
een grapje moet toch kunnen.. 8o)

Tof dat 't positief onthaald wordt!
 
:{

erg mooie tracks!
ritmisch is de eerste track nog niet helemaal perfect volgens mij, maar de sound van de percussie vind ik wel heel sterk. de combinatie van dikke, wollige pads met klikkende, tikkende en glitchy percussie deed me aan Murcof denken. goede geluiden!
 
Origineel geplaatst door ez`
:{
erg mooie tracks!
ritmisch is de eerste track nog niet helemaal perfect volgens mij, maar de sound van de percussie vind ik wel heel sterk. de combinatie van dikke, wollige pads met klikkende, tikkende en glitchy percussie deed me aan Murcof denken. goede geluiden!

Dank voor je feedback. Ik heb er wel een gevoel bij dat in de loop van de track de percussie op z'n pootjes komt.. Abstract is het wel, maar dat was de bedoeling..
Alles is toch strak gequantized of wat wilde je er dan nog aan veranderen?
 
Origineel geplaatst door mrt
Dank voor je feedback. Ik heb er wel een gevoel bij dat in de loop van de track de percussie op z'n pootjes komt.. Abstract is het wel, maar dat was de bedoeling..
Alles is toch strak gequantized of wat wilde je er dan nog aan veranderen?

Ik heb nog een keer geluistered en ik vind de percussie toch wel erg sterk worden naarmate het nummer verloopt. Alleen de manier waarop de percussie begint vind ik niet helemaal lekker, de eerste minuut van de percussie zegmaar. Qua ritme-patronen vind ik het begin nog niet echt precies goed zitten maar misschien is dat wel de bedoeling, omdat de ritmes later wel erg mooi worden naarmate ze meer vorm krijgen... manyways, erg mooie tracks!
 
Super Relax, stuk voor stuk...

Shiver dreunt lekker door, dijk van een beat, niet al te lastig allemaal, maar doeltreffend !! :okdan:
 
intressant...dit is ook mijn ding! Lekker ontspannen..biertje erbij ..en compliment voor t artwork!!erg mooi
 
:)
De complimenten voor het artwork zijn reeds overgemaakt. ;)

Ik heb nog een keer geluistered en ik vind de percussie toch wel erg sterk worden naarmate het nummer verloopt. Alleen de manier waarop de percussie begint vind ik niet helemaal lekker, de eerste minuut van de percussie zegmaar. Qua ritme-patronen vind ik het begin nog niet echt precies goed zitten maar misschien is dat wel de bedoeling, omdat de ritmes later wel erg mooi worden naarmate ze meer vorm krijgen... manyways, erg mooie tracks!

Wel ja, je hebt een punt hoor, ik moest 'ergens' mee beginnen zeg maar.. En dat het naderhand groeit vind ik wel een pluspunt, je hebt niet direct alles gehoord.. Dat was ook echt het idee van de track!

Zolang je niet met een leeg gevoel blijft zitten na het beluisteren ervan denk ik dat de opdracht geslaagd is!.. Want met die bedoeling zijn ze gemaakt! ;)
 
Back
Top