Experimentje: 2 tracks, 1x ITB, 1x OOTB

SB-SIX

Ouwe rot
Lid sinds
3 januari 2013
Berichten
4.148
Hoi,

Ik heb als experiment een track volledig in de DAW gemaakt, met alleen virtuele instrumenten, en 1 volledig op de modular (eurorack). Beide zijn dub techno tracks en beetje met een soortgelijke mindset gemaakt maar niet geprobeerd exact dezelfde tracks te maken. Beide zijn wel gemixed/gemasterd in de DAW. De vraag is dus of je wil gokken waar welke mee gemaakt is... Ik begrijp dat het allemaal moeilijk te vergelijken is, appels/peren, zinloze vergelijking, blablah... Je hoeft er ook niks over te zeggen, je kan ook gewoon de tracks luisteren :)






Cheers!
 
Ja, de tweede is modulair.. Maar eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat de tracks te lang en te eentonig zijn om me geboeid te houden. Je hebt wel super lekkere geluiden gebruikt, maar't is allemaal een beetje teveel en te minimaal voor me.

Succes verder, Six! :)
 
Dan gok ik dat de eerste track met de modular gemaakt is. Gewoon, omdat het kan ... 8)
 
Track 1, peak en modular. Die stab klinkt als vette digitale osc's die een randje van een filter krijgen. Kan ook braids zijn.
Bij track 2 doe je je uiterste best om bitwig als modular te laten klinken.

Heb ff snel geskipped beetje lang.
 
Als ik puur op het geluid afga, dan hoop ik dat de eerste de modular is, de tweede virtueel. De eerste klinkt beter en in balans, in de tweede is het hoog soms nogal nadrukkelijk aanwezig.
 
goeie traks ,klinkt goed

ik hoor meer analog core in de tweede track
 
Fijne tracks allebei! Ik zou zeggen dat answers met de modular is gedaan, die voelt wat 'analoger' maar zou er niks om verwedden ;)
 
Leuk al die reacties te lezen :) Ik zal de uitslag morgen posten. Ik heb in ieder geval niet vals gespeeld, er is geen Peak gebruikt en geen modular nagedaan in software.

Ik snap dat dit geen muziek is die iedereen kan waarderen, daarom toch leuk dat veel de moeite hebben genomen om te luisteren/commenten! Dub techno is wat mij betreft iets wat je een beetje moet leren drinken als een goede wijn. Het repeterende wordt hypnotiserend, en alle details komen echt tot leven als je er helemaal in kruipt.
 
Haha leuk idee! Ik gok dat answers met modulair is gedaan, maar ook ik zou mn voorhuidje er niet om verwedden...
 
er is geen Peak gebruikt en geen modular nagedaan in software.

Oei dan heb ik het helemaal mis. Niets mis met monitone muziek overigens. Houd daar wel van. De hypnose van de loop.

ben erg benieuwd wat in track 1 die stab is.
 
Mooie sounds weer hoor! Ik denk dat Answers met de DAW is gemaakt en LockedOut met de modular. In LockedOut zitten wat geluiden en variaties die me wat lastig te maken zijn in een DAW. Maar ik heb graag ongelijk. :D
 
Ok de onthulling:
Answers: DAW
Locked Out: Modular

Hier het filmpje wat ik heb opgenomen tijdens de jam:
https://youtu.be/1qe0Fz-Y_ck

Paar leuke details:
Beide projecten heb ik binaural panners gebruikt. Is misschien een leuk feitje voor binaural :) In eurorack heb ik daar warps voor gebruikt (parasites heeft een binaural panner) en ITB de gratis Ambeo plugin van Sennheiser

Verder stond het eurorack project veel sneller, maar waren details veel moeilijker te fixen vergeleken met een project met VSTs. Het eurorack project klonk gelijk al goed, maar later problemen in het fixen van levels met compressors ed, terwijl ik in het DAW project veel meer moest doen om het lekker te laten klinken, maar kon ik in de eindfase veel makkelijker issues fixen door vst params te automaten/bijwerken.

flyweight De stab van Answers komt uit Cableguys Curve2 vst. Die heb ik heel lang geleden gekocht maar is nog steeds een leuk ding omdat je zelf envs/lfo's kan tekenen. De sound wordt ook door een phaser heen gehaald wat 'm dat karakteristieke geluid geeft.
 
Ah tof. Ik ga die senheiser vst eens proberen.

Die plugin ziet er leuk uit.
 
Ik heb ze allebij geluisterd en die eerste is leuk.
is een bekende sound uit de 90's. Dat gevoel geeft het iig.

Die tweede is echt vet.
Wat een toon en mooie smeuige geluiden.
mag ik daar een mp3 of wav van?
 
Goed gedaan ! Alle twee de tracks erg mooi en klinken hier op mijn desktopsystem erg goed : laat maar weten als ze ooit op bandcamp oid verschijnen.Een link zou ook welkom zijn,maar snap dat artiesten liever niet gratis werken. Dubtech draag ik al langer een warm hart toe. Persoonlijk dacht ik dat de eerste track (Answers) hardware was.
 
Back
Top