MyFirstTechnoliedje

Bambisk

jwt
Lid sinds
25 november 2019
Berichten
429
Locatie
Zwolle
Na mijn eerste geposte track vorige week (mijlpaal, woehoe :koffie:) bij deze een tweede track. Dit maal iets toegankelijker vermoed ik (140bpm in plaats van 200bpm). Is ook mijn eerste poging tot het maken van een track in het genre techno. Alles is in een keer opgenomen (Electribe EA-1 + Electribe Sampler) in Reaper, dit was de vierde poging.

Nu ik de track zelf een paar keer heb teruggeluisterd begin ik te beseffen dat ik er niet aan ga ontkomen om in de toekomst alle elementen apart op te nemen in Reaper, want nu is bewerken/foutjes aanpassen (volgens mij) ondoenlijk zonder de rest van de track te beïnvloeden. Ik kies ervoor om toch te posten omdat ik benieuwd ben naar de algemene mening en eventueel gerichte feedback qua mixen, missende elementen en/of dingen die juist positief aanwezig zijn volgens jullie. Die feedback kan ik dan weer meenemen als ik in de nabije toekomst wel met meerdere tracks ga werken in Reaper :eureka:

 
Hmmm, hij klink heel dof hier. Alsof de EQ nog half dicht zit. Is dat bewust?

Nog eens geluisterd en ben tot geneigd dat ook te zeggen.

Ik vind het wel nog een leuk nummertje doet me wat denken aan 90' rave:okdan:
Leuk om nog ne keer iets nieuws te horen van dat genre!

Structuur kan nog wat leuker maar zoals je zelf in u post schrijft weet je dat ook al;).
 
QUOTE=bombario;n3741292]Hmmm, hij klink heel dof hier. Alsof de EQ nog half dicht zit. Is dat bewust? [/QUOTE]

Nee, dat is niet bewust. Denk dat het een stukje (beperkte) ervaring is. Bij terug luisteren nu vind ik ook dat met name de lead wat vlak is. Heb de opname ook niet bewerkt na die tijd dus misschien verklaart dat het?

Nog eens geluisterd en ben tot geneigd dat ook te zeggen.

Ik vind het wel nog een leuk nummertje doet me wat denken aan 90' rave:okdan:
Leuk om nog ne keer iets nieuws te horen van dat genre!

Structuur kan nog wat leuker maar zoals je zelf in u post schrijft weet je dat ook al;).

Thanks, dat jaren negentig gevoel is ook wat ik probeer te creëren. Daar gaat zelf mijn voorkeur naar uit:)
 
Hmmm, hij klink heel dof hier. Alsof de EQ nog half dicht zit. Is dat bewust?

​​​​​​Zie nu dat citeren van jouw bericht in vorige bericht niet goed ging. Bij deze poging 2:

Nee, dat is niet bewust. Denk dat het een stukje (beperkte) ervaring is. Bij terug luisteren nu vind ik ook dat met name de lead wat vlak is. Heb de opname ook niet bewerkt na die tijd dus misschien verklaart dat het?
 
Heb de opname ook niet bewerkt na die tijd dus misschien verklaart dat het?

Gebruik je samples? En VST's? Vergelijk de hihat maar eens met een andere track op je eigen Soundcloud-kanaal. Hij komt totaal niet door. Als je goede samples gebruikt en niets eq'ed zou hij veel helderder moeten klinken :? Heb je de track uiteindelijk geëxporteerd of anders opgenomen?
 
Gebruik je samples? En VST's? Vergelijk de hihat maar eens met een andere track op je eigen Soundcloud-kanaal. Hij komt totaal niet door. Als je goede samples gebruikt en niets eq'ed zou hij veel helderder moeten klinken :? Heb je de track uiteindelijk geëxporteerd of anders opgenomen?

Ik gebruik samples ja. VST's (nog niet), sinds gisteren daalt het besef in dat ik m'n DAW niet alleen kan gebruiken voor simpelweg opnemen als ik hogere kwaliteit producties wil. Dat is dus iets waar ik mij komende periode in ga verdiepen. Overigens hoor ik de hihat duidelijk? Of ik begrijp niet goed wat je nu bedoelt?

Edit
Heb de track opgenomen in Reaper en alleen nog ruis verwijderd, verder geen effecten toegepast.
 
3.33, je weet toch wat dat wil zeggen hé ? :)

Niet slecht, je track, maar hij klinkt idd echt wel statisch.. out of tune geluiden gebruik ik ook, daar is niets verkeerd aan. Ik zou rustig verder doen, je tracks zullen beter en beter worden.. Succes :)
 
Back
Top