Eerste nummer (Uitvaart DJ Thomas)

Bambisk

jwt
Lid sinds
25 november 2019
Berichten
429
Locatie
Zwolle
Ik ben eind oktober begonnen met m'n eerste apparaatje (Volca Kick), ben nu al wat apparaten verder en heb dit nummer gemaakt met een Electribe EA-1 en een Electribe Sampler.

Vind het retespannend om dit te plaatsen omdat ik tot nu toe alleen wat korte filmpjes heb gemaakt met live spelen maar daar kan ik me nog verschuilen achter geluidskwaliteit. Heb gisteren een geleende audio interface in m'n bezit gekregen en vandaag is dit dus mijn allereerste 'nummer'. Dus ook de eerste keer afmixen e.d. voor mij dit.

Misschien niet het favoriete genre van mening forumlid maar ben toch benieuwd naar jullie mening en tips.

Genre: Early hardcore (200bpm)

 
Laatst gewijzigd:
Klinkt best leuk, er mogen nog wel wat meer lagen (effecten enzo) in het nummer.
 
Bambisk,

congrats met je eerst track!:okdan:
En vind het zeker geen slecht begin.
Er zou nog een leker synth lead bv bij kunnen ofzo.
8 minuten vind ik persoonlijk wat lang maar goed dit is niet echt mijn genre dus dat kan ook meespelen misschien.
TRacks afmaken is zeer belangrijk! :beard: Meesten kunnen wel een vette loop maken van 8 of 12 bars maar de rest van het proces wat nodig is om een echt een nummer temaken daar vallen veel artiesten af.

Daarnaast leer je van elke track een hoop.

Oh ja is dat sampletje in het begin een kat ofzo...klinkt als miauw mimiaw miaw....:D.......lekker creatief bezig....:okdan:


Keep up the good work!:dj:
 
Bambisk,

congrats met je eerst track!:okdan:
En vind het zeker geen slecht begin.
Er zou nog een leker synth lead bv bij kunnen ofzo.
8 minuten vind ik persoonlijk wat lang maar goed dit is niet echt mijn genre dus dat kan ook meespelen misschien.
TRacks afmaken is zeer belangrijk! :beard: Meesten kunnen wel een vette loop maken van 8 of 12 bars maar de rest van het proces wat nodig is om een echt een nummer temaken daar vallen veel artiesten af.

Daarnaast leer je van elke track een hoop.

Oh ja is dat sampletje in het begin een kat ofzo...klinkt als miauw mimiaw miaw....:D.......lekker creatief bezig....:okdan:


Keep up the good work!:dj:

8 minuten? Hij duurt 3 volgens mij? En het afmaken zag ik ook het meeste tegenop (meer plichtmatig ipv creatief bezig zijn voor m'n gevoel) maar ik vond het eigenlijk wel heel leuk. Da's dus positief denk ik.

En ja, is een kat. Een van de redenen om de Electribe Sampler te halen was om zelf geluiden te kunnen gebruiken en we hebben een praatgrage kat, die wilde ik graag opnemen. Dat zijn dus (deze) eerste samples geworden. Ook de sample met hoge toon op 0:23 en 0:28 is de kat, maar dan reversed en hogere pitch :mega:
 
Je hebt gelijk!:stupidtis idd 3 minuten....
Ik weet uit eigen ervaring dat ik veel voldoening haal als ik een track af heb na dagen of soms weken worstelen om het goed tekrijgen.En sommige breng ik niet uit en dat betekend soms uren of dagen ,,,,weken werk voor niks maar ik trek mij er nie tveel van want ik blijf ervan leren.
 
En wie is of was Dj Thomas?

Tijdens een wilde after hebben we ooit de grootste lol gehad om variaties van 'Feest DJ Ruud'. Daaruit is Uitvaart DJ Thomas voortgekomen :koffie:

Je hebt gelijk!:stupidtis idd 3 minuten....
Ik weet uit eigen ervaring dat ik veel voldoening haal als ik een track af heb na dagen of soms weken worstelen om het goed tekrijgen.En sommige breng ik niet uit en dat betekend soms uren of dagen ,,,,weken werk voor niks maar ik trek mij er nie tveel van want ik blijf ervan leren.

Die voldoening voel ik nu ook wel. Ook al ben ik een en ander vergeten (waar Eraser127) mij op wees. Gelukkig heb ik in 2.5 maand mijn Electribe voor meer dan de helft vol gekregen met bruikbare melodieën dus kan ik die tips gebruiken voor het volgende nummer :mexico:
 
De beste ideeen ontstaan tijdens afters :dj::dj:
Leuk idee met die kat opnemen, klinkt voor een eerste poging supernice :D
Om het nog wat interessanter te laten klinken zou ik zoals gezegd nog wat meer fx/sounds toevoegen.
 
Back
Top