[Techno]Ruben Swart - Flashback

Dimane

Stamgast
Lid sinds
16 februari 2010
Berichten
156
Locatie
Tilburg
Hey party dudez en duders

ik heb weer is achter de knoppen gezeten en ineens kwam ik een lekkere zweef sound tegen. ik moest zelf heel erg denken aan de tijd dat de danssalon nog op tv was. Toen draaide ze volgens mij altijd een beetje van die zweverige techno achtige muziek. maar kan mij vergissen.

gemaakt met ableton
en wat plugins van komplete 12
serum en synthmaster one

viel spass!

ps: laatse stukje moet ik er nog even afknippen :P

 
Ik wordt hier niet gek van.
te lang, gebeurt te weinig.
Ik mis vooral het meeslepende van techno. Ik geraak niet in de flow van het nummer. Zal wel eerder aan mij liggen.
 
Jazeker cool hoor, ik zou de sound die om 1 min erin komt iets zachter zetten is een beetje te luid. En voor de rest meer interessant maken met fx dus bijv: op de geluiden wat je heb reverb opengooien en de reverb apart opnemen zodat je deze weer op meerdere plekken kan plaatsten om het lekker interessant te houden. Kan ook af en toe een clap bij met dikke reverb, kick af en toe dubbel, snare soms laten horen :-) voor de rest netjes bijna af.
 
Mooie atmosfeer. Lekker donkere bassen onder de kick . Ik vind de 2e helft (na 4 minuten) het best. Die synth riff had je nog wel wat langer mogen uitmelken, nu stopt ie ineens. Had ik nog wel meer van willen horen.
 
heel goed tot aan de break,die pseudo techno stab die je er aan toevoegd past helemaal niet en fucked-up de sfeer,ttz het maakt je track plots ietwat ouderwets klinken,betere keuzes hadden gekunt.
 
Goeie track. Fijne sfeer. Die stab na de break sprak mij dan juist wel weer aan. Lekker breed gemixt ook. Jammer van die typische mp3 vervorming (in het hoog, weet niet hoe ik het anders moet omschrijven 8)), maar dat zal wel door Soundcloud komen denk ik zo.
 
Ja lekkere techno track weer, dit genre gaat je goed af, prima dikke stuwende groove! Nice, daar zou je eigenlijk eens wat mee moeten doen! :D

Ps vind die stabs juist lekker, volgens mij is er de laatste jaren sowieso een revival in allerlei muziek stijlen aan de gang van 80ties, 90ties en early 10s, maar dan wel met de dikke productie technieken van nu, dus niks mis mee wat mij betreft.
 
Hij stopt inderdaad vrij abrupt haha dat ga ik even aanpassen en wat tierelantijntjes erbij doen voor wat afwisseling! Thnx voor alle comments! Much appreciated !
 
Back
Top