Synthwave probeersel

Calculator Operator

Tel ik na 14 jaar hier als ouwe rot? Vast wel.
Lid sinds
7 juli 2009
Berichten
739
Locatie
Waereldsjtad
Het heeft nog geen titel, het is nog een beetje een werk in uitvoering dingetje. Ik was bezig met een trackje en ik vond ineens een of ander loopje uit de Optigan-expansion van MTron die hier qua tempo perfect in paste, en ook eigenlijk qua algehele sound. Geeft het een beetje een lekkere lo-fi vaporwave vibe mee.
Voor de mensen die nmiet weten wat een Optigan is: het lijkt een beetje op een Mellotron. In plaats van tape echter is het geluid opgeslagen op een optische disk. En dan niet zoals een CD, maar de geluidsgolf is er letterlijk in geprint. Als je er een lampje door schijnt kun je dus de variatie in lichtsterkte meten en je hebt je originele geluid weer.
De Orchestron, de 'professionele' variant van de Optigan is door Kraftwerk gebruikt op Trans Europe Express en, veel bekender, op Radioaktivität. Die lo-fi choir geluiden zijn dus uit zo'n optische disk. De Optigan had ook zo'n geluiden, maar op de disk stond ook een begeleidingsritme in meerdere akkoorden.
Nouja, lang verhaal. Mijn trackje gebruikt dus zo'n lo-fi sample. Ik hoop dat het wat is!
 

Attachments

  • SynthwavePreview.mp3
    8,2 MB · Bekeken: 65
Ja idd klinkt goed :okdan:
Allen die ghost nores vdn de drumbeat passen niet echt. Dat gaat in tegen die steakke 80s beat.
 
Hi RD Productions,

ik neem soms een track onder de loep om teschaven qua sound.
Soms krijg ik een bedankje en soms geen of erger:D

Bij jouw track die overigens een lekker flow heeft is er vooral veel mud(overlappende frequencies) in je sub en low mid gebied.

Dit maakt je track wat zwaar ...log doffig.

Dit kun je fixen in de mix dus niet zoals ik nu heb gedaan met je volledige track alhoewel je al een duidelijk verschil hoort.

Ik hoop je hiermee wat geholpen tehebben.

Tis jouw track dus jij bepaald de sound. Ik doe dit omdat ik het leuk vind en vooral voor mijzelf want ik leer ervan.

Ik wil dus zeggen er is geen goed of fout.Kan je er wat mee , prima zo niet ook goed.



Dus hier vb als de mud wat weg is...let erop dat hierdoor sounds die naar de achtergrond zijn gedrukt meer naar voren komen.

Dus fix als je dat wilt doen in de mix!:okdan:
 

Attachments

  • SynthwavePreview repolish.mp3
    8,2 MB · Bekeken: 65
Komt er meteen goed in, fijn sfeertje. Ik verwacht een orgeltje... en daar is hij al. Veel variatie ook. De akkoordwisseling vind ik wat abrupt. Het klopt wel, maar sluit voor mijn gevoel niet helemaal lekker aan.

Maar mooi muzikaal allemaal en ik verveel me geen moment. Tof ook die subtiele geluidjes. Fills van links naar rechts enzo. Echt goed en creatief gedaan. :okdan:
 
Ik vind 'm zeer geslaagd!! Mooie geluiden en heeft inderdaad een hang naar vervlogen tijden... heel mooi gedaan! :okdan:
 
Nou, ik heb de mix lichtelijk aangepast, het klinkt allemaal wat minder dof zo. Ik heb er over nagedacht hem langer te maken, maar ik ben bang dat hij dan wat langdradig wordt misschien? Ik twijfel er nog over.
 

Attachments

  • SynthwavePreview (2).mp3
    8,2 MB · Bekeken: 81
Back
Top