Old School Tune

Dank jullie!

Leuk, het old school geluid is dus gelukt. Ik zal nog wel even kijken of ik het ergens naartoe kan laten gaan.. :-)

Eigenlijk zouden er ook nog vocalen ofzo opmoeten..

:biertje:
 
Ja, fijne track dit en klinkt inderdaad lekker retro. Ik vind de mix ook heel erg goed en beide versies klinken voor mij hetzelfde overigens maar ik vind het moeilijk te bepalen omdat de muziek me altijd ergens anders brengt ook al had ik me stellig voorgenomen om heel aandachtig te luisteren naar details :-)
Ik heb ervan genoten!!
 
Wat mix feedback: Je low end is muddy.Er zijn daar teveel sub frequencies aanwezig ....vermoedelijk afkomstig van je bass synth?.Dus houd die wat in toom(Zachter)of cut dmv van eq curf wat sub weg vanaf 20 tot 50 herz bv..
Het geluidje dat vanaf 22 seconden in de track wordt toegevoegd is teveel op de voor grond vergeleken met de rest(tehard).
Je low en mid low t/m200 hz is dus eigenlijjk tehard vergeleken met de rest.
Dus de mix wat in balans brengen.
Gebruik je span?Een frequency analyzer is niet heilig maar je kunt wel goed zien welke frequency spectrum er evt een probleem is.
Hoe meer je mix in balans is hoe beter het op elke andere audio device of plek klinkt.
Lekker chill retro track track trouwens:mega:
 
Dankje voor de opmerkingen. Ik zal er nog wel even kritisch naar kijken..

Nu is het wel de bedoeling dat ik de bas warm wil hebben en deze een beetje op de voorgrond mag staan.
Als er vocalen bij zouden zitten, is het ook weer anders..

Nadeel van opnieuw uploaden is wel dat ik er nu al likes op soundcloud voor heb gekregen.. :-)
 
Dankje voor de opmerkingen. Ik zal er nog wel even kritisch naar kijken..

Nu is het wel de bedoeling dat ik de bas warm wil hebben en deze een beetje op de voorgrond mag staan.
Als er vocalen bij zouden zitten, is het ook weer anders..

Nadeel van opnieuw uploaden is wel dat ik er nu al likes op soundcloud voor heb gekregen.. :-)

Tuurlijk is er niks mis met een bass heavy track!Maar bass is zo makkelijk om teveel van tehebben.
Als ik mijn eigen tracks ga mixen/masteren is 9 van de 10 keer 4db of meer bass cut nodig...ik sta er elke keer vreemd van tekijken.
Het kan zijn dat je bass synth volume prima is maar dat er van andere geluiden er veel in dat gebied door komt...dus kan het zich gaan opstapelen...dit gebeurd meer met reverb/delays omdat met dit effect geluiden veel meer frequencie bereik krijgen zowel in low als high.Tip is een EQ cut voor de reverb/delay.
Ik ben niet voor overal dom weg de boel cutten want er moet juist wat instrument frquencies overlap zijn maar aan jouw tebepalen hoeveel....
Naja dit wordt een telang verhaal.
Met een frequency analyzer kun je mooi zien per instrument welk frequency gebeid het omvat.

Mix je met een subwoofer?
 
Voor de rest is het echt zo dat een goed nummer wat slecht gemixed of gemasterd is het altijd beter zal doen dan een slecht nummer wat toppie gemixed en gemastered is.
Ik kan het weten want ik heb echt slecht gemixte en zelf zonder mastering of de mastering verprutst nummers uitgebracht en die doen het soms beter dan de meest gepolijste track die ik heb uitgebracht waar ik helemaal trots was qua mastering/mixing.
Dus het gaat uiteindelijk altijd om de muziek gelukkig:halleluja
 
Vind een goed geluid belangrijk en ook een uitdaging. Soms hoor ik een tijdje later pas wat ik verkeerd heb gedaan..
Heb de sub bass wat verminderd.. En opnieuw geupload. Sorry voor je comment Gloomy! ;-)

Is het beter zo?

Ik luister op verschillende systemen ernaar. En zelfs het speakertje van mijn mobieltje is interessant om de mix te bepalen.
Inderdaad vond ik het op mijn stereoset ook wat wollig klinken..

https://soundcloud.com/bohemen/old-school-tune
https://www.reverbnation.com/bohemen...chool-tune-wip
 
Ik kan wel zeggen dat het beter is zo maar uiteindelijk moet jezelf ervan overtuigd zijn dat het beter is zo.

Kijk es wat tutorials over span en frequency analyzers en wat je ermee kunt.
Tenminste als je deze niet al gebruikt.
Mischien handig om toe tevoegen aan je mix en mastering arsenaal.
Ik kan niet meer zonder iig.

Verder kan deze track wel wat compressie gebruiken om het wat meer als een compact geheel telaten klinken.
Bedoel comressie wordt zovaak even genoemd(net zoals ik dat nu doe) maar het is een onderdeel dat best complex is(ook al kun je alles doen met 2 settings) en meerdere jaren ervaring nodig heeft om echt tehoren en effectief toetepassen enzv.
Maar naarmate je weet wanneer en hoe het je het best kan gebruiken dan kan het een wereld van verschil maken voor je sound.
En ik laat altijd een auto test door een vriend die mij dan feedback geeft.Iemand die nul verstand heeft van mixing en al dat technische gezeik en puur als luisteraar de muziek benadert.

:walker:
 
Ik maak me met mijn bescheiden freeware setup ook geen illusies! Het voornaamste op het moment is de muziek en mijn ei daarin kwijtraken..

Misschien heb ik ook nog niet de goede tools voor mastering. Al zit er nu wel wat lichte compressie in.
Als ik ooit succesvol word, huur ik er vast iemand voor in! :-)

Maar ik heb 0zone 8 elements net gratis gedownload, even kijken of het me lukt deze te installeren..

Ook zal ik eens wat vaker naar mijn frequentie analyzer kijken, want dat doe ik idd niet genoeg.
 
Ik maak me met mijn bescheiden freeware setup ook geen illusies! Het voornaamste op het moment is de muziek en mijn ei daarin kwijtraken..

Misschien heb ik ook nog niet de goede tools voor mastering. Al zit er nu wel wat lichte compressie in.
Als ik ooit succesvol word, huur ik er vast iemand voor in! :-)

Maar ik heb 0zone 8 elements net gratis gedownload, even kijken of het me lukt deze te installeren..

Ook zal ik eens wat vaker naar mijn frequentie analyzer kijken, want dat doe ik idd niet genoeg.

al die dure plugins zijn helemaal niet nodig ....meeste is allemaal marketing bullshit..
Ozone heeft wel goede plugins maar dat kost ook wel even wat.

100% mee eens maak muziek om het plezier en wat jouw aanspreekt en je in kan verliezen... zonder dat is de rest van al die plugins en mix/mastering technieken zinloos naar mijn mening

:okdan::dj:
 
Het is ook wel prima dat je erover begint. Want het is ook zonde als een leuk muziekje niet goed uit de verf komt door een slecht geluid.. :-)

:biertje:
 
Back
Top