Foreign Body

Fifth Bot

d[-_-]b
Lid sinds
14 mei 2018
Berichten
2.735
Locatie
Nijmegen
Zo ik was de afgelopen maanden een beetje afgeleid met sounddesign, supertof maar ik vergat ff muziek te maken. Nu weer right on track :P (thnx SmartBits!).

Benieuwd of deze een beetje smaakt. Als iemand trouwens weet welke genre labeltje ik hier het best op kan plakken hoor het graag.

www.soundlcnd.com/the-fifth-bot/foreign-body

Cover art by
 
Ik vind de opbouw wel wat lang, 2 minuten voordat ie los barst, en eenmaal als ie los barst, dan begin je al uit te bollen.. Dat klopt niet. Je gebruik wel heel erg mooie geluiden, dus ik heb er wel van genoten.. Maar de structuur klopt, zoals gezegd niet. Veel succes ! :)
 
Ik vind de opbouw wel wat lang, 2 minuten voordat ie los barst, en eenmaal als ie los barst, dan begin je al uit te bollen.. Dat klopt niet. Je gebruik wel heel erg mooie geluiden, dus ik heb er wel van genoten.. Maar de structuur klopt, zoals gezegd niet. Veel succes ! :)

Ah jammer, ik wilde de track bewust deze keer niet te lang maken, gezien het feit dat daar regelmatig kritiek op komt in dit forum. Maar misschien heeft dus track dan nog een extra minuutje nodig heeft, ik kan eens kijken. Thnx for listening en je feedback Jan!
 
Ik vind dit een heel mooie track!! Het einde vind ik een beetje abrupt... ik denk dat je juist dat baslijntje mooi door kunt laten lopen en laten oplossen in iets... of in het niets... ;-)

Heel gaaf. Mooie geluiden. Ik vind de opbouw ook heel mooi. Ik heb ervan genoten. Thanks for sharing!
 
Veel coole geluiden. Alleen de beats missen wat punch en zijn scherp en hoog. Ook rommelt het in het laag. Te veel compressie waarschijnlijk.
mooie track verder
 
Dank voor het luisteren en de waardevolle feedback! Het is duidelijk dat ik er nog wat aan moet werken. Ik ga kijken of ik er nog een minuutje aan kan plakken zonder dat ik teveel in herhaling val. Voor de overige feedback:

Tussen 2m00 en 2m45 mis ik wat samenhang tussen de drums en de bassline, het voelt alsof het ritmisch een beetje wringt op dat stuk.
Ik zal eens inzoomen in dat stuk en proberen te ontdekken wat je bedoeld. Dat is soms echter best lastig als je eea al honder keer geluisterd hebt, dan ga je toch de tekortkomingen automatisch compenseren.

Het einde vind ik een beetje abrupt...
Alleen dit was nou net een happy accident waar ik best tevreden over ben :P. Ik wilde het einde wat inkorten en heb daarbij een hele sectie tegelijk gedelete, daarbij de fx tail vergeten mee te nemen ;). Wat betreft dat langzaam oplossen, tja dat heb ik al regelmatig zo opgelost en het resultaat vind ik soms ok, maar in general eigenlijk best saai.

Alleen de beats missen wat punch en zijn scherp en hoog
Bedoel je over het hele nummer of een bepaald gedeelte?

Ook rommelt het in het laag. Te veel compressie waarschijnlijk.
Ok, ook daar ga ik nog wat proberen eea te verbeteren, misschien nog wat beter EQ-en. Met rommelen, bedoel je dan muddy of phasing issues of zo? En tja, compressie, hoe goed ik mijn best ook doe, dat blijf ik toch verdomd lastig vinden, daar heb ik zeker de vat nog niet op :D!

Thnx for the likes!
 
Ik heb nog even zitten luisteren om bepaalde feedback te kunnen plaatsen, vooral de opmerkingen over de beat. Misschien ff ter verduidelijking wat de bedoeling was:

Vanaf 2:03 de beuk erin met een dikke slow main beat & bass (gemaakt met Maschine) en daar doorheen 2 meer background drumloop samples: hihats voor de snelheid en een full beat (express met bandpass voor een lo-fi transitor radio feel) voor wat meer beweging (en ook als counterpart tegen de main beat). Blijkbaar is dat nog niet helemaal in balans / komt dat nog niet helemaal over :D. Hier klinkt ie tuurlijk wel lekker op mijn Adam A77Xs, maar ja dat zegt natuurlijk niks over andere setups :P.

In any case ruimte voor betering dus....
 
Gisteren de eerste versie in de auto beluisterd, mooie sounds hoor! Ik had ook wel een beetje het idee dat het opbouwt maar dan niet helemaal loos gaat. Misschien op het hoogtepunt toch overschakelen naar een 4/4 stoemp?

En mooie coverart trouwens! ;)
 
Bedoel je over het hele nummer of een bepaald gedeelte?

Zet je nummer heel zacht en dan hoor de je glitches en hihats toch wel te hard in verhouding. wellicht wat eq-en en en het ultra hoog eraf
 
Alright, take two!

Ik heb best veel aangepakt naar aanleiding van de feedback. Allereerst heb ik er een middenstuk van ongeveer 1 minuut er aan toegevoegd. Ik heb even een 4/4 beat geprobeerd, maar dat haalde de hele sfeer van het nummer naar beneden. In de 1e poging heb ik er daarna geprobeerd nog meer geweld tegen aan te gooien, maar daar werd het echt niet beter van :P. Toen maar het tegenovergestelde geprobeerd: juist veel gas terugnemen en daarna weer opbouwen.

Verder nog tal van andrere dingen gewijzigd, veel glitches en andere percussie eruit gesloopt zodat de track wat meer lucht krijgt. Volgens mij is alles nu wat beter in balance, qua arrangement en overall sound. Benieuwd wat jullie er van vinden!

https://soundcloud.com/the-fifth-bot/foreign-body-v2
 
Back
Top