Eentje voor het slapen gaan - I don't need you (anymore)

Dr van Lansberg

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
18 februari 2011
Berichten
11.028
Locatie
Amsterdam
Waarde luisteraar,

Eindelijk heb ik weer eens wat tijd gehad om een track af te ronden. Maanden geleden heb ik een stukje improvisatie op piano opgenomen waarmee ik aan de slag ben gegaan. Het verdere recept is bekend, spoortjes met leuke geluidjes toevoegen. EP'tje erbij met wat delay, brakke sax en de prachtige vocals van Stephanie Kay et voila. Van de plank af, het net op, genaamd I don't need you (anymore). En nee, het heeft niets te maken met het forum, maar alles met een verloren liefde. Ga d'r maar aan staan.

Komt u maar door met uw feedback, tips en suggesties.

Weesch gegroet.

 
Hey Dokter, had net je berichtje gezien...ook weer niet toevallig !
Niks vernieuwend, maar straight forward. Relaxed. Tikje Jazzy. Goed. Zoals het moet. Voor mij had er net een tikje meer galm op de vocals gemogen, maar dat is peroonlijke smaak.
 
Dank Skel. inderdaad wel weer heel erg toevallig :D. Had net een paar uur voor je bericht deze track online gegooid.

Die vocals had ik inderdaad ook liever iets meer reverb meegegeven. Ik heb het nodige geprobeerd, maar het werkte niet. Ik denk dat dat te maken heeft met het feit dat de acapella zelf al een redelijk wat reverb had. Ik kreeg het niet mooi genoeg, dus dan liever mooi en minder.

Misschien niet vernieuwend, maar ik was wel blij met de manier waarop de improvisatie een track werd. Het is gewoon heel leuk om te zien hoe het toevoegen van een vocal ineens een extra laag geeft, ook in de harmonieën.

Anyway, dank voor het luisteren en tot de volgende track! :)
 
Meteen denk ik aan deze:

Tips en suggesties i.v.m. gebroken liefdes? Dan hou ik het liever bij muziek! :D
Goed dat jij het zegt dat het een brakke sax is want anders had ik het gedaan! :dubbel:
Ik vind de hoge klanken van de piano over het gehele nummer soms wat interferreren qua geluidsvolume met de stem.
Het snelle stukje naar het einde toe vind ik persoonlijk de drums wat vechten met de snelle piano en dan komt die brakke sax zich er ook nog tussenwringen.
Deze passage zou ik andere mixverhoudingen toepassen.
As always, dit zijn mijn PERSOONLIJKE ideeën hieromtrent ;).

Cheers,
Exo. :mega:
 
Mooi man. :) Mooie vocal inderdaad... Heb je dat dan gewoon ergens acapella vandaan gehaald of laten inzingen? In elk geval erg fijne vocal.
Het instrumentarium ook dik verzorgd wat mij betreft. Leuke overgang ineens bij 3:12. Leuke twist!
Hier moet toch wel wat mee te doen zijn ook lijkt me. Zal 't heel prima doen in een loungy jazzy bar of zo. Tips of aanmerkingen heb ik niet. Ik ga 'm lekker nog een keer beluisteren.
 
Ik heb een shitload aan nummers van je geliked @ soundcloud! Zit er vanavond naar te luisteren, en laat het allemaal aan de autoplay over. Klinkt lekker zeg wat ik allemaal hoor. 'forever and ever' heerlijk!! Fantastische beat en sound. Vette feel. Like it very much. Ken je al zo lang van naam hier als admin en iemand die soms een iets post, maar hoor nu pas voor het eerst wat je écht maakt. And I like it very much.
 
Luistert prettig weg zo bij een kopje koffie! Leuk om vanaf een improvisatie verder te bouwen.

De zang klinkt soms een beetje snerpend, maar dat kan ook aan deze logitech pc-speakertjes liggen... :-)
Bij het laatste stukje lijkt het een beetje afgeraffeld te worden en volgens mij past een slotakkoord bij deze track beter dan uitfaden.

:koffie:
 
Dit zit uiteraard weer goed in elkaar :okdan:
De vocals zijn niet voor mij, de keys destemeer

Dank G. Volgens mij had jij mij ooit eens gezegd dat je liever naar tracks luistert die zijn ontstaan uit een improvisatie. Het levert duidelijk andere dingen op dan wanneer ik alleen met de muis werk. Dus dank nog voor die tip :). Die vocals blijven altijd een beetje gokken. Het is maar net wat ik tegenkom. En persoonlijk ben ik er toch best content mee.

Vind dit bijzonder knap gedaan.
De vocals passen zeer goed in het geheel.
En die sax is ook erg mooi.
Dit is zeker wel iets wat mij ook erg aanspreekt.

Dankjewel Robi. Die sax is inderdaad mooi ingespeeld, maar de opnamekwaliteit laat te wensen over. En die tweede redelijk dramatisch vanwege de downpitching. Misschien moet ik MacGyverGear bij de volgende track maar vragen of hij iets wil inspelen :).
 
Goed dat jij het zegt dat het een brakke sax is want anders had ik het gedaan! :dubbel:
Ik vind de hoge klanken van de piano over het gehele nummer soms wat interferreren qua geluidsvolume met de stem.
Het snelle stukje naar het einde toe vind ik persoonlijk de drums wat vechten met de snelle piano en dan komt die brakke sax zich er ook nog tussenwringen.
Deze passage zou ik andere mixverhoudingen toepassen.
As always, dit zijn mijn PERSOONLIJKE ideeën hieromtrent ;).

Cheers,
Exo. :mega:

Jij geeft toch altijd wel heel zinvolle tips over de mixing. Zoals je weet ligt hier mijn kracht en interesse totaal niet. Ik ben wat te ver gegaan met het gebruik van de multiband compressie. Die ga ik morgen nog eens goed bekijken. Piano en vocal zitten elkaar (niet alleen daardoor) inderdaad in de weg. Maar ja, eerst een stukje piano en pas later de vocal erbij zoeken, levert misschien ook niet per definitie een perfect resultaat :). Ik had eigenlijk in de piano moeten gaan knippen. En dat vind ik dan weer zonde omdat het daarmee begon. Ik ben er nog niet helemaal uit.

Ik hoor graag je persoonlijke ideeën. Ik ben trouwens ook wel erg benieuwd hoe jij een en ander zou oplossen. Zit je alweer wat ruimer in je tijd? En voel je er iets voor om het eens te proberen?
 
Mooi man. :) Mooie vocal inderdaad... Heb je dat dan gewoon ergens acapella vandaan gehaald of laten inzingen? In elk geval erg fijne vocal.
Het instrumentarium ook dik verzorgd wat mij betreft. Leuke overgang ineens bij 3:12. Leuke twist!
Hier moet toch wel wat mee te doen zijn ook lijkt me. Zal 't heel prima doen in een loungy jazzy bar of zo. Tips of aanmerkingen heb ik niet. Ik ga 'm lekker nog een keer beluisteren.

Ja, die acapella's haal ik altijd van looperman.com. Deze is hier te vinden. Looperman is mijn holy go to place als het gaat om net even iets extra's. Er worden niet alleen acapella's aangeboden, maar ook loops. Die sax komt er ook vandaan. En soms speelt een Italiaanse (inmiddels) "bevriende" gitarist iets specifiek voor me in. Die gast heb ik ook via Looperman leren kennen. Je kunt daar ook je tacks posten. De kwaliteit daarvan is echter wel beduidend lager dan wat ik hier soms tegenkom. Als ik de structuur avn een track zo'n beetje af heb, ga ik vaak op Looperman nog eens kijken of ik iets leuks tegenkom wat de boel kan aanvullen.

En er zal vast iets met de track te doen zijn. Gewoon lekker thuis beluisteren op de koptelefoon bijvoorbeeld :).

Ik heb een shitload aan nummers van je geliked @ soundcloud! Zit er vanavond naar te luisteren, en laat het allemaal aan de autoplay over. Klinkt lekker zeg wat ik allemaal hoor. 'forever and ever' heerlijk!! Fantastische beat en sound. Vette feel. Like it very much. Ken je al zo lang van naam hier als admin en iemand die soms een iets post, maar hoor nu pas voor het eerst wat je écht maakt. And I like it very much.

Dank Dozart. Grappig eigenlijk. Ik heb precies hetzelfde met jouw tracks. Ik weet dat je regelmatig post (of dat hebt gedaan) in het tracks forum en eigenlijk heb ik nooit echt goed geluisterd naar het totaal. Ga ik zeker doen. Maar fijn dat je het allemaal een beetje kunt waarderen.
 
Luistert prettig weg zo bij een kopje koffie! Leuk om vanaf een improvisatie verder te bouwen.

De zang klinkt soms een beetje snerpend, maar dat kan ook aan deze logitech pc-speakertjes liggen... :-)
Bij het laatste stukje lijkt het een beetje afgeraffeld te worden en volgens mij past een slotakkoord bij deze track beter dan uitfaden.

:koffie:

Dank voor je feedback Bohemen. Zoals wel vaker, heb je ook deze keer weer helemaal gelijk. Ik heb op een laat moment nog wat strings toegevoegd en het leek me mooi om even naar majeur te gaan. Daarmee moest de pianopartij ook naar majeur en dat werd wat rommelig. En ook wat betreft de fadeout heb je gelijk. Ik heb op andere tracks wel eens het commentaar gegeven dat een fadeout een te gemakkelijke oplossing is :D. Wel, ik zal er binnenkort nog iets aan doen. Maar eerst even iets anders in m'n hoofd krijgen dan deze. Je kent het vast wel.
 
Laatst gewijzigd:
Ja, die acapella's haal ik altijd van looperman.com. Deze is hier te vinden. Looperman is mijn holy go to place als het gaat om net even iets extra's. Er worden niet alleen acapella's aangeboden, maar ook loops. Die sax komt er ook vandaan. En soms speelt een Italiaanse (inmiddels) "bevriende" gitarist iets specifiek voor me in. Die gast heb ik ook via Looperman leren kennen. Je kunt daar ook je tacks posten. De kwaliteit daarvan is echter wel beduidend lager dan wat ik hier soms tegenkom. Als ik de structuur avn een track zo'n beetje af heb, ga ik vaak op Looperman nog eens kijken of ik iets leuks tegenkom wat de boel kan aanvullen.

En er zal vast iets met de track te doen zijn. Gewoon lekker thuis beluisteren op de koptelefoon bijvoorbeeld :).



Dank Dozart. Grappig eigenlijk. Ik heb precies hetzelfde met jouw tracks. Ik weet dat je regelmatig post (of dat hebt gedaan) in het tracks forum en eigenlijk heb ik nooit echt goed geluisterd naar het totaal. Ga ik zeker doen. Maar fijn dat je het allemaal een beetje kunt waarderen.

Dank voor het wijzen op die looperman site. Ik ga er eens rondkijken van de week.

Ben benieuwd hoe je het zal vinden als je een rondje gaat doen op mijn geluidswolk. Heb ook vrij veel tracks die nog afgemaakt worden en ik nog niet genoeg af vond om er online te laten staan. Dus het aanbod is redelijk beperkt in vergelijking met wat er allemaal is haha. Maar goed, dat komt allemaal nog wel. Zie het dan wel. :)

Grtz & keep up the good work!
 
Heb zelf ook wel gewerkt met vocalen van Looperman. Jammer is wel dat ik de ervaring had dat een aantal vocalisten een ietwat arrogante opstelling hebben.. :-)

En dat forum daar is som ook armoe. Je werd al snel verweten je producties te spammen en een aantal zuurpruimen voerden de boventoon.

De initiatiefnemer is echter sympathiek en heb ik prettig contact mee gehad.

:koffie:
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top