Stukkie Inspector Norse met de Korg Arp en AR

Lid sinds
22 Maart 2008
Berichten
10.009
Locatie
-
Vandaag, zo tegen de avond kwam ie eindelijk bij mij binnen.. de Korg Odyssey, na lang wachten toch de knoop maar doorgehakt.

Was altijd wel onder de indruk van de tracks van Todd Terje. Die mooie sounds en die chemie in melodie en compositie.
Met de Odyssey ben ik alweer een stukje dichter in de buurt qua Arp geluid maar ik moet natuurlijk gewoon een 2600 kopen waarschijnlijk.. anyways.. vond het gewoon leuk ff wat van de de sounds proberen te benaderen en heb het wel naar mijn zin gehad met dit leuke retro synthje en een klein stukje van die super track Inspecteur Norse proberen te benaderen.. (8D)

Drums komen uit de AR rest is dus de Korg.. heb alles zo opgenomen.. bijna niet geEQed.. beetje fx hier en daar..

https://soundcloud.com/macgyvergear/stukkie-inspector-norse-op-de-korg-odyssey/s-kLv99
 
Last edited by a moderator:
lekker hoor. echt lekker. ben benieuwd of je het een blijvertje vind met al dat geweld van jups en consorten er naast. gefeli
 
Thanx Dre :) Ja, wilde ooit nog eens een (betaalbare) Arp. Een Axxe was het tot nu toe niet geworden..
Mede dankzij forumlid Jayoverdose ben ik er toch wel achter gekomen dat die extra VCO op de Oddy een kwardraat aan mogelijkheden biedt :mega:

Enige minnetje vind ik dat de modulation niet via midi te controllen is. Eigenlijk hetzelfde als op de Moog Source. :D
 
Interessant idd. Als alles goed is krijg ik vandaag een MS20mini.. daar kan ik ook wel wat mee doen. :) maar als die dan weer net zo schaars is qua midi implementation kom ik nog nergens natuurlijk.

Bij de Volca's kun je echt behoorlijk wat via CC controlen.. beetje jammer wel dat die pitch bend en modulatie knop.. niet ff een CC hebben gekregen.
Heb er nog niet helemaal dat hands-on gevoel mee.. maar misschien is dat nieuwigheid :D
 
heb nu mijn beatstep eraan hangen, je kan dan of lfo op osc 2 of filter cv midi syncen, wel cool.
als je ergens iets met midi to cv hebt doet het pitchwheel het wel trouwens, beetje raar dat ze die niet hebben meegenomen in de midiimplimentatie.
 
Erg goed gedaan, klinkt overtuigend! Omdat een 2600 duur is, kun je dan niet beter iemand een TTSH laten bouwen?

(heb je trouwens ook "It's Album Time"?)
 
Thanx Yoozer :) Album time heb ik redelijk vaak geluisterd.. sommige exotische dingen moest ik wel ff aan wennen.. maar echt waanzinnig goed idd.. lekker jazzy ook.
Delorean dynamite behoort toch wel tot mijn all time favo tracks..
Daarnaast vind Snooze for love (wat ouder alweer) nog steeds een supertripje :)

Heb de TTSH wel overwogen maar ben ook een beetje bang dat ik door al het noodlen en de mogelijkheden niet meer aan het muziekmaken toekom.
Conso had me destijds al eens wat info verstrekt over de prijzen maar die waren sowieso nog zonder inklaringskosten en dat schrikt me dan toch een beetje af.
Met de Oddy heb ik nu op een voordelige manier de Arp sound in een redelijk compacte behuizing.. maar wie weet ga ik hierna nog eens overstag voor de TTSH.. dat mini(keys) formaat bevalt me wel :)

Edit: dank nog Dr. voor de aanpassing in de titel :mega:
 
Kleine update gemaakt.. Heb het tweede solo stukje er ook in zitten maar die totaal sound is echt damn moeilijk om te benaderen..
Er mist sowieso nog een wereld aan sounds, noise fx.. reso toms en andere productie geheimen.. laat het hier maar bij want die sfeer, arpjes en dat lead geluid in die chord turnaround gaat never nooit nie lukken vrees ik.. :D
 
Eindelijk moviemaker voor windows 7 weer actief.. bewegend materiaal gaat vast nog volgen :P

Blijft leuk.. maar wel ff zoeken hoe dat allemaal ook al weer werkte... Voor nu eindelijk weer es ff beeld en geluid kunnen samenvoegen.. :)

 
Laatst gewijzigd:
Back
Top