Ben op zoek naar feedback

planeetmkv

Ingeburgerd
Lid sinds
19 februari 2014
Berichten
49
Locatie
Berlijn
Hoi, ik ben het afgelopen jaar bezig geweest met het maken van een album en ben nu in een stadium waarin ik op zoek ben naar feedback. Om een beetje een idee te geven van de stijl van mijn muziek: ik luister veel naar producers als Four Tet, Legowelt, Shackleton, Hyroglyphic Being, Huerco S. Ik heb ook veel naar dj-sets van DJ TLR geluisterd. Creme Organization vind ik een tof label. Het interesseert me als artiesten originele dingen doen en buiten de gebaande paden treden. Anyways, de muziek is hier te luisteren:

https://soundcloud.com/foam_sword/yourney-into-the-maze
 
Last edited by a moderator:
Buiten de gebaande paden treden..... is je wel gelukt :D

Ik ga nu proberen weer recht te lopen
 
Kijk, hier hou ik wel van. Lekker los en diepe grooves. Innovative dingetjes zitten erbij. Ik denk dat je hier behoorlijk wat mee kunt her en der, maw veel succes! :)

owja, ik vond "hall of pigs" erg cool.
 
Heel goei nummertjes, maar ik mis "dingen die losgaan".. ik hou eerder van wat meer "powerfull materiaal".. Maar al bij al maak je goeie muziek.. Houden zo ;)
 
www.feedback.nl

maar tegenwoordig heet het keymusic vandaar dat je het niet kon vinden!

maar ff zonder dollen, ik zal eens luisteren want de namen die je noemt zijn okidoki.
kom nog terug met feedback!
 
Hall of pigs is de enige die me aanspreekt, de rest is, naar mijn smaak, te moeilijk, te gretig en te geforceerd glitchy / los getimed.
En hetgene wat me in hall of pigs aanspreekt, is de te techno drive en de minder kazige instrumenten en dus nogal in contrast met de rest van het album.
 
Hall of pigs is de enige die me aanspreekt, de rest is, naar mijn smaak, te moeilijk, te gretig en te geforceerd glitchy / los getimed.
En hetgene wat me in hall of pigs aanspreekt, is de te techno drive en de minder kazige instrumenten en dus nogal in contrast met de rest van het album.

Kazig???? :frons:
 
Ja, kazig is natuurlijk subjectief, maar 8bits bliepgeluiden en ruisjes zorgvuldig uit een 4/4 grid getrokken klinkt mij gewoon te moelijk en saai, word er ongedurig van, voetje wil niet tappen, kweenie, saai, niet mijn ding gewoon.
 
@raphie qua saaiheid ben ik het ergens met je eens in ieder geval dat is wel het ding waar ik een mee zit, dat de tracks nergens echt opstijgen om het zo maar te zeggen. past ook niet bij de stijl om een super uitvoerige build up te doen ofzoiets maar ik heb het gevoel dat er met veel van de nummers nog een soort 'hook' mist, ik weet alleen niet zo goed wat ik daaraan kan doen zonder het te gaan over produceren. en wat bedoel je met te gretig? te veel gekke dingen uit proberen?

in ieder geval bedankt iedereen, super fijn om wat reacties te krijgen :-)
 
Met gretig bedoel ik dat je (naar mijn smaak) té graag /veel off grid wilt, het klinkt niet natuurlijk, maar geforceerd, het druipt er af anders te willen zijn, maar ipv van dat het een losse groove is, wordt het een soort van eclectische glitch zonder functie, niet iets wat ingejammed is terwijl je in de vibe zit, maar echt iets van "kijk mij eens lekker tegendraads zijn" snap je wat ik bedoel, ik denk niet van diepe shit, wow, ik denk van, wat is hier nou de functie van?
Met piggies zit je exact op mijn sweetspot :D die's lekker
Maar nogmaals, ik hou van beats met drive, techno richting tribal, wegdroom. Niet van glitchpop in een nu disco sausje achtige zaken
 
Met gretig bedoel ik dat je (naar mijn smaak) té graag /veel off grid wilt, het klinkt niet natuurlijk, maar geforceerd, het druipt er af anders te willen zijn, maar ipv van dat het een losse groove is, wordt het een soort van eclectische glitch zonder functie, niet iets wat ingejammed is terwijl je in de vibe zit, maar echt iets van "kijk mij eens lekker tegendraads zijn" snap je wat ik bedoel, ik denk niet van diepe shit, wow, ik denk van, wat is hier nou de functie van?
Met piggies zit je exact op mijn sweetspot :D die's lekker
Maar nogmaals, ik hou van beats met drive, techno richting tribal, wegdroom. Niet van glitchpop in een nu disco sausje achtige zaken
Ik dacht iets gelijkaardigs. Het klinkt meer als gestapelde loops in een verkeerd tempo.
En ik hou dan weer wel van extreme glitch (zonder pop of disco). :)
 
ok snap ik, heb het inderdaad wel bewust heel erg off grid gemaakt, een vibe die momenteel goed werkt voor me omdat ik me op een bepaald moment erg ging storen aan het dwingende van zo'n vaste groove in m'n producties. thnx iig!
 
Maar de luisteraar voelt dat dus ook, een aantal tracks zijn, iig voor mij, niet prettig om te luisteren, zit geen enkel anker in waaraan ik me vast kan houden. Had net zo goed een skippende cd speler kunnen zijn.
Zoek wat meer cadans, da's niet dwingend, maar juist ontspannend. ;)
 
@t-cm11: wat jij met ritmes doet in deze track vind ik bv interessant, omdat het niet in hetzelfde tempo loopt (lijkt te lopen?) https://soundcloud.com/tt_cc/science-catcher
Een paar dingen in die track zijn 'geprogrammeerd' en de rest is er met keys & padkontrol in 1 pass (zonder correcties achteraf) bijgespeeld.

Ik vind er heel leuke stukken in terug; journey into the maze, flip, hapax. :okdan: De minimal (techno/house/whatever) invloeden zijn dan weer helemaal niet aan mij besteed.
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top