1002

Ik kan prima lezen hoor, maak je geen zorgen..

En wat ik wil? Ik geef gewoon feedback op je track, net zoals ik dat bij anderen doe. Thats all.
Ik doe het naar mijn idee netjes, en eerlijk.

Dit was bijvoorbeeld mijn reactie op een andere track van jou, en je was er toen wél blij mee.
Het kabbelt lekker weg.. Klinkt meer als dromerig muzakje dan dat het een dance track is..

ThnX, it's ook geen dance track, maar gewoon een lekkere wegdroom / relax track.
meer mellow dan stamp i.d.d

Enige verschil is nu dat je het minder positief vindt en vandaar deze hele discussie.
Nu is het opeens als een kunstwerk, een creatie die af is.. Het weer, een verkeers file. Het 'zijn', en wat al niet meer....

Terwijl de meeste mensen dit forum gebruiken om feedback van gebruikers te krijgen.. dat ik dat nu doe is toch niet zo raar? Aan enkel ja-knikkers heb je toch ook niets? Dus kom op, laat je niet zo snel van slag brengen..
 
Raphie z'n muziek maakt i.i.g. emoties los ;-)

Van mij mocht het nummer op 2:43 beginnen. Dan vind ik hem persoonlijk het leukste. Piano, mag mijns inziens wel wat zachter. Ik vind wel dat er 1 geluidje in zit dat helemaal niet lekker ligt qua timing. KOmt vaker terug in het nummer (het geluid dat inkomt op 5:19). Voor de rest lekker muziek blijven maken.
 
@F5 Ik vond je niet negatiever als anders hoor, ook niet minder pedant trouwens
Doe er mee wat je wilt, laten we het er op houden dat het begint op te vallen.

@Vasc, ja piano is te hard, te vaak en te lang, het stuk erna gaat idd beter
Thnx!
 
Nou zeg, zelfs m’n positieve reacties vat je negatief op…
Je gedraagt je een beetje als een kindje dat boos huilend thuis komt bij z'n moeder omdat de jongetjes uit de buurt z’n nieuwe fiets niet mooi vinden ;)

Maar idd, laten we er over ophouden.. en idd concluderen dat JIJ vind dat het begint op te vallen…
 
Laatst gewijzigd:
Nou zeg, zelfs m’n positieve reacties vat je negatief op…
Je gedraagt je een beetje als een kindje dat boos huilend thuis komt bij z'n moeder omdat de jongetjes uit de buurt z’n nieuwe fiets niet mooi vinden ;)

Maar idd, laten we er over ophouden.. en idd concluderen dat JIJ vind dat het begint op te vallen…

Dat boeit me dus totaal niet, je mag alles vinden, alleen je bent zo gepreoccupeerd dat iedereen al weet dat je oud nieuws brengt.
Raphie post track > F5 zit bij de eerste 5 reacties en zegt iets pedants over m'n gear, software, samples of m'n houding. Of je haalt iets anders uit een willekeurig topic aan wat je dwars zit. OUD NIEUWS. Dus gewoon je issues achterwege laten, dan mag je de tracks verder helemaal inhoudelijk afbranden. Geen probleem. Maar je geneuzel stopt hier. De tracks boeien je namelijk helemaal niet, wat je daarover zegt is slechts een formaliteit om de rest van je ding hier te kunnen doen.... Doe je issue management ergens anders a.u.b.
 
Gaap. :Z Next.
 
Ik heb het nummer niet geluisterd, ik ken min of meer Raphies stijl. Hij heeft zijn eigen stijl en dat is fijn.

Om goede feedback te kunnen geven is het de uitdaging om eerst buiten smaak een track beluisteren, daar komen dingen die opvallen, de goede en de minder goede. Voor beide kun je een waarde vinden, zodra de waarde binnen de kaders van het nummer blijft (bijvoorbeeld: de kick is te hard en je kunt met eq het hoog uithalen zo zit deze niet in de weg met de bas, melodie is repetitief, etc; echter ontvang ik zelf dingen als "bass is te zeurderig en cliché", nou technisch gezien kan ik niet zo veel mee: moet een andere, dan zijn de aanpassingen zo veel dat het nummer compleet anders wordt, met andere woorden, dan is het "buiten" de kaders).

Mijn advies voor jou Raphie is dat je beter serieus zou kunnen concentreren op jezelf en je tracks afmaken en uitgeven, je hangt hier rond -net als ik en daarom ben ik hier veel minder aanwezig- en bereikt niets. Maak je naam groot, je kunt het en je hebt de juiste middelen :)
 
hehe
de manier van reageren staat niet los van de presentatie
je vraagt anderen om zelfreflectie, dat is mooi. je ziet zelf niet zo goed hoe jouw gedrag anderen triggert, dus daar is wat zelfreflectie ook op zn plaats.
presentatie en manier van reageren zijn allebei OUD NIEUWS en dat zal wel voorlopig wel zo blijven dan vrees ik

over de muzikaaa..
sinds je al je itb shizzl tabee hebt gezegd hebben je tracks steeds minder een kop en een staart
steeds minder een verhaal. het zijn jams. daar kan je zelf heel veel plezier aan beleven :) dat herken ik absoluut
ik vind het geen tracks eerlijk gezegd, maar misschien anderen wel
de piano is beheurlijk lillik hehe :D
en ik heb wel s wat swingender dingen gehoord van je. de laatste tijd klinkt alles wat futlozer, dooier..
maar ook dat is weer allemaal een mening he
iig beuk je je shizzl dr uit alsof je niks anders te doen hebt, dus dat is gewoon top :)
 
Fjoesz, er is een verschil tussen het hebben van een uitgesproken mening en het continue frustreren van topics. Weet echt wel dat ik bepaalde personen trigger, dat is ook de opzet, maak ik geen geheim van, zo lang het maar gaat over de as van de inhoud, het gaat er nu even om hoe zij daar mee om gaan.
Maar goed... Inhoudelijk wel eens hoor, alles gaat lekker snel en spontaan, soms misschien té snel, maar heb op dit moment geen zin om lang te polijsten en schaven. Die fase komt vast wel weer. Zal uiteindelijk m'n balans wel vinden. Maar ze zijn een beetje te lang om in het snippet topic te posten. De pianooh irriteert me nu eigenlijk ook wel :D
 
hehe
de manier van reageren staat niet los van de presentatie
je vraagt anderen om zelfreflectie, dat is mooi. je ziet zelf niet zo goed hoe jouw gedrag anderen triggert, dus daar is wat zelfreflectie ook op zn plaats.
presentatie en manier van reageren zijn allebei OUD NIEUWS en dat zal wel voorlopig wel zo blijven dan vrees ik

over de muzikaaa..
sinds je al je itb shizzl tabee hebt gezegd hebben je tracks steeds minder een kop en een staart
steeds minder een verhaal. het zijn jams. daar kan je zelf heel veel plezier aan beleven :) dat herken ik absoluut
ik vind het geen tracks eerlijk gezegd, maar misschien anderen wel
de piano is beheurlijk lillik hehe :D
en ik heb wel s wat swingender dingen gehoord van je. de laatste tijd klinkt alles wat futlozer, dooier..
maar ook dat is weer allemaal een mening he
iig beuk je je shizzl dr uit alsof je niks anders te doen hebt, dus dat is gewoon top :)

Ik herken mezelf ietwat in Raphs aanpak. Dwz, ik heb ook periodes (gehad) dat ik enkel in de box liedjes maakte en dat dan helemaal afmaakte met een mooie kop/staart/break enz... Het werken met de hardware sequencers en drumcomputers vergt een veel intensievere aanpak zoals je weet, om te zorgen dat je track ook boeiend overkomt na de jam en niet alleen tijdens..
Beide methodes hebben voor en nadelen in mijn ogen. In de box is mooier want je kunt het opslaan en een dag later weer oppakken waar je gebleven was. Als je "live" sequenced, is dat veel meer werk en gedoe.
Tot nu toe neig ik meer naar live sequencen (RS7000), maar ben me er bewust van dat je veel uit de kast moet trekken om de track boeiend te maken voor een luisteraar.
 
Klopt helemaal Arv, je moet weer handleidingen induiken nrpn's LSB en MSB's programmeren, vlugge vingers hebben, niks vergeten. Er is géén mixdown knopje, maar dat maakt het juist leuker om te doen, tevens vind ik de geluidskwaliteit (subjectief i know) gewoon lekkerder als alles buiten de PC blijft.
Bij de Cirklon ga je uiteindelijk wel van patterns naar tracks en van tracks naar scenes en van scenes naar songs. Maar het is me nu nog te veel werk om het zo aan elkaar te rijgen, maar alles wat ik post is als een scene opgeslagen, dus krijg ik de geest, of maak ik eens aantekeningen van wat wél en niet werkt in een jam, dan kán ik er uiteindelijk iets van maken wat volledig reproduceerbaar is. Maar op dit moment heb ik daar het geduld niet voor, vind live pielen en gewoon op REC drukken véél leuker :D
 
..volgens mij kan je met een hardware sequencer ook gewoon pattern koppelen of exporteren naar een song. Je kan ook gewoon je automation opnemen. Of een intro, break, outro maken... Trackmutes opnemen etc.

Waarom zou je alles live draaien als je sequencer dit gewoon kan opnemen?

Je kan muziek maken net als met een softsequencer. Zo ingewikkeld is het allemaal niet toch?. Tenminste, bij een Rm1x, RS7000 of een XL7.
Iemand als Liam Howlett ramde hele albums uit een w30. Denk je dat die alles live indraaide?

Het is gewoon even een iets andere workflow..
 
Klopt helemaal Arv, je moet weer handleidingen induiken nrpn's LSB en MSB's programmeren, vlugge vingers hebben, niks vergeten. Er is géén mixdown knopje, maar dat maakt het juist leuker om te doen, tevens vind ik de geluidskwaliteit (subjectief i know) gewoon lekkerder als alles buiten de PC blijft.
Bij de Cirklon ga je uiteindelijk wel van patterns naar tracks en van tracks naar scenes en van scenes naar songs. Maar het is me nu nog te veel werk om het zo aan elkaar te rijgen, maar alles wat ik post is als een scene opgeslagen, dus krijg ik de geest, of maak ik eens aantekeningen van wat wél en niet werkt in een jam, dan kán ik er uiteindelijk iets van maken wat volledig reproduceerbaar is. Maar op dit moment heb ik daar het geduld niet voor, vind live pielen en gewoon op REC drukken véél leuker :D

Yup. Ik ook werk precies zoals je beschrijft.. Ook de RS7k heeft de mogelijkheid tot het maken van een song structuur, maar ook daar moet je behoorlijk je best voor doen qua handelingen. Ook kan je scenes en mutes opnemen.
Het grootste nadeel van in the box werken in software, is dat alles meer visueel bepaald is en dat kan je onbewust een bepaalde richting op duwen in het maakproces. Beter is het in mijn ogen als je alles volledig door je oren laat bepalen.
 
..volgens mij kan je met een hardware sequencer ook gewoon pattern koppelen of exporteren naar een song. Je kan ook gewoon je automation opnemen. Of een intro, break, outro maken... Trackmutes opnemen etc.

Waarom zou je alles live draaien als je sequencer dit gewoon kan opnemen?

Je kan muziek maken net als met een softsequencer. Zo ingewikkeld is het allemaal niet toch?. Tenminste, bij een Rm1x, RS7000 of een XL7.
Iemand als Liam Howlett ramde hele albums uit een w30. Denk je dat die alles live indraaide?

Het is gewoon even een iets andere workflow..

Helemaal mee eens. Maar het vereist wel heel veel dicipline en doorzetting.
 
..volgens mij kan je met een hardware sequencer ook gewoon pattern koppelen of exporteren naar een song. Je kan ook gewoon je automation opnemen. Of een intro, break, outro maken... Trackmutes opnemen etc.

Waarom zou je alles live draaien als je sequencer dit gewoon kan opnemen?

Je kan muziek maken net als met een softsequencer. Zo ingewikkeld is het allemaal niet toch?. Tenminste, bij een Rm1x, RS7000 of een XL7.
Iemand als Liam Howlett ramde hele albums uit een w30. Denk je dat die alles live indraaide?

Het is gewoon even een iets andere workflow..

Dat klopt, alleen is me dat nu nog net ff te veel werk, maar dat komt wel
 
Bericht door een moderator:
ok. over de track of anders gewoon niet
 
Back
Top