Nieuwe "space disco" track

PabloDeMode

Spank!
Lid sinds
26 april 2010
Berichten
3.740
Locatie
Buenos Aires
Lente is begonnen, toch zit ik ergens vast. Daarom deel ik het even. Is dit nummer de moeite waard om in te zingen/uitwerken? Ik heb de tekst en zangmelodie al klaar, maar ben nog niet helemaal uit met de basis, voor mij een voorwaarde als ik later zang wil toevoegen, anders doe ik het namelijk niet.

Kortom, hebben jullie leuke tips? Dit is allemaal met software instrumenten/samples gedaan in Studio One:

Drums zijn van de 80's series
Bass uit de TAL-UNO-LX
Arpeggio van de Zebra CM
Sequencer uit de TAL-SH101 (uitgebreide versie)
Pad uit de M-tron (monotron emulatie)
Lead melodie uit de TAL-Uno 62
En de "miauw" is een sample uit een andere track

Het nummer is nog niet gemasterd, vandaar dat ie wat zacht klinkt.

Tot zover...

https://soundcloud.com/pablodemode/disco-one19-work-in-progress
 
Ik vind um gaaf :)
 
Basis is lekker, ik moet wel wennen aan die miauw hoor! misschien nog een paar chord stabs spelen met de TAL UNO LX om t eea op te vullen.....
 
13032485791_1.jpg


vooral doorgaan​
 
Paabs is weer terug :okdan: kan je track op een of andere manier niet zien (Geluidswolkjes zijn voor mij niet zichtbaar) dus ga wel even kijken op je cloud.

Maar goed dat je er weer bent

Geluisterd: Kreeg spontaan zin om New Order - Blue Monday er in te mixen :dj:
 
Leuke commentaren tot zover, ik zal even de "tips" checken, stabs of iets dergelijks kunnen misschien helpen. Het "miauw" geluid blijft helaas wel zitten :D

De zangmelodie/tekst ligt al klaar (moet opnemen en ik zoek naar een geschikte ruimte).

MAAR!

Ik ben zelf niet tevreden over het geluid (in het algemeen). Als je dit nummer helemaal beluistert en gaat verder naar de track die net onder staat (de mixtape van de EP met Happy Elf, maargoed die is professioneel gemasterd), hoor je echt een heel groot verschil, en zo word ik niet vrolijk van als ik terug naar mijn demo luister. Je ziet in de wave-vorm dat er piekt, terwijl het nummer in zijn geheel niet eens door de meters komt (hiermee bedoel ik, het geluid "schittert" niet, als ik hem bijvoorbeeld in de auto hoor moet ik het volume heel hard aanzetten).

Vervolgens, DOA/New Order, ja, mooie vergelijking, en je vergeet nog een diva te noemen waar ik heel de inspiratie vandaan haal:

Divine-Love reaction

https://www.youtube.com/watch?v=AViDD8fZDwY

Zo'n nummer doet een ervaren producer in een uurtje, maar bij mij is die 5 maanden in de maak, en ben bang dat er nog langer duurt totdat ik deze definitief klaar heb. Daarna komt ie in het internet stapel en gebeurt niets meer.

Als er nog meer tips zijn hoor ik ze graag :)
 
de mix is natuurlijk kunst op zich maar ook de dynamiek en instrumenten waren 30 jaar geleden natuurlijk geheel anders, boots je dat itb na, dan klinkt het toch allemaal wat vlakker
 
de mix is natuurlijk kunst op zich maar ook de dynamiek en instrumenten waren 30 jaar geleden natuurlijk geheel anders, boots je dat itb na, dan klinkt het toch allemaal wat vlakker

Dat is waar, maar bij mij ontbreekt heel de kennis... Ik vind het moeilijk om zelf de bovenstaande vst's bij elkaar te combineren, terwijl deze juist goed bij passen...

Het enigste stuk die ik zelf leuk vind van het nummer is het middenstuk van de drums (met beat-delays en dergelijke, die brengt wat "leven"), voor de rest ja... Misschien wil ik te veel en moet een andere alternatief opzoeken :maffia:
 
Ja, de miauw is van Human League's "Love Action".

Hier even een "update" met de sidechain truck
 

Attachments

  • Disco-one(22).mp3
    6,2 MB · Bekeken: 41
Bedankt voor je tip, shiftr! Ik zal even kijken wat ik voor de drums kan doen, maar omdat dit een loop is moet ik even kijken hoe.

Space geluiden, komende uitdaging. Maar hier komt ook zang op!

Heb nu een "raw" pompende mastering geprobeerd en het nummer begint pas te leven, het verschil is enorm.

Bedankt nogmaals :)
 
Laatst gewijzigd:
Je loop kan je in stukjes knippen en zo bewerken, er dingen bij doen en verschillend filteren maar dat weet je wel :)
Vond persoonlijk de claps een beetje wegvallen in het geheel (maar dat kan aan mijn gehoor liggen natuurlijk) :)
 
Okay dan! Deze week neem ik de stem op en voeg een paar geluiden toe om de boel nog interessanter te maken :)
 
Back
Top