[trance / prog] the verve - love is noise (project 23F from below the dust remix)

ROGUE85

@wearerogue85
Lid sinds
23 juni 2005
Berichten
1.722
Locatie
Leut (BE)
[trance / prog] the verve - love is noise (project 23F from below the dust remix)

Ik zat al zo lang met dat nummer in m'n kop, het moest eruit...
Toch al een 20 uurtjes werk in gestoken, hopelijk wordt het gesmaakt!

mp3

Ben van plan om twee remixen te maken, met hetzelfde begin, maar ééntje die na de climax helemaal minimal gaat, met de arps uit de break :). Dit is dus de maximale versie.
 
luisterend...

Klinkt lekker, zoals we gewend zijn :)
Mag misschien iets meer variatie in, maar dat is persoonijke smaak!
Ik denk dat ik de minimal versie dan mooier ga vinden.

Mooie productie!
 
Laatst gewijzigd:
klinkt leuk, meer variatie is denk ik niet nodig...voor het genre
maar jezus hee die breaks, die mogen van mij eruit of iig wat minder :D
gewoon nog proggier. dat is overigens smaak.op die breaks zullen trancers wel zweven lijkt me :)
 
Ik ben de klik nog aan't maken hoor, vandaar dat het wat tussen de twee inzweeft.
Maar ben al blij dat de meerderheid van de opmerkingen kwestie van smaak is ;).
Bedankt voor het luisteren!
 
MRT, helemaal goed weer! lekkere sound, vage sample erin
iets te veel compressie na de break, beetje (onrustig in het midhoog)

verder helemaal goed!
 
MRT, helemaal goed weer! lekkere sound, vage sample erin
iets te veel compressie na de break, beetje (onrustig in het midhoog)

verder helemaal goed!

Hey Raphie,

Da's die noisy lead, i.c.b. de sidechain, vond het niet zo storend :).
Het opzet was een proggy productie met een trancy arrangement.
Je hoort ook dat het enkel die lead is die 'stuitert', en dat de rest van de pads en arps fijn doorlopen.

Ik zoek wel nog een geschikte manier om te sidechainen nu.
'k Gebruik een 'ghost'spoor met de originele kick, met hierover een VCA compressor, om de transient te shapen. Dan kan je m.b.v. de compressor eigenlijk de vorm van de sidechain veranderen. Maar de compressor is niet snel genoeg.

Denk dat'k eens met een transient designer aan de slag ga, zodat je echt een spike op de sidechain krijgt zodat de kick lekker doorkomt!
 
Laatst gewijzigd:
klopt, werkt wel weer mee aan het vage sfeertje, ik "voel" de track wel.

Ik bedoelde niet zo zeer de SC maar de overall compressie op de track (of limiter die een beetje hard staat?) je hoort het vooral goed op de laptop. dat ie qua dynamiek uit de groove een beetje "onrustig" is. (is ook het enige miereneukerige dat ik kan vinden hoor)
 
klopt, werkt wel weer mee aan het vage sfeertje, ik "voel" de track wel.

Ik bedoelde niet zo zeer de SC maar de overall compressie op de track (of limiter die een beetje hard staat?) je hoort het vooral goed op de laptop. dat ie qua dynamiek uit de groove een beetje "onrustig" is. (is ook het enige miereneukerige dat ik kan vinden hoor)

Gek, want er zit praktisch geen overall compressie of limiting op deze (hooguit 1 dB'tje :)).

Komt puur door de sidechain, maar ben onderweg om't wat 'natuurlijker' te maken!
Transient Designer gaat echt een pak beter, dat'k daar niet eerder aan gedacht heb.
 
Ok, nieuwe mp3 online.
Sidechain is gecontroleerder, drukt de percussie minder weg, waardoor het geheel pak opener klinkt :).
 
Ben nu aan het luisteren, hoor toch nog wat compressie artifacts op 1.28, hij mist daar druk, het allereerste offbeat lijntje mist ook nog wat groove.

Leads zijn héél vet die kabbelende arpegio ook, stabby lijntje wat daar op 2.45 ook top.

verder eigenlijk niks meer op aan te merken.
 
zou niet misstaan op Trance Energy deel 176 :)
 
Thanks, heb het al een paar dagen aan de kant geschoven, wat wel nodig was.

Hopelijk kan ik het over twee dagen beluisteren via m'n UA 2192 ;).
 
Back
Top