Hardhouse song --->met "nieuw initiatief"

Pjotr G

funky lid
Lid sinds
1 november 2001
Berichten
4.580
Locatie
Nieuwkoop
Ok, op de DSF Database staat mijn nieuwe song
DJ Pjotr G - Powerlock

en in navolging van 't nieuwe initiatief zal ik dat ook ff toepassen hierop, ook al is dat in mijn geval wat minder boeiend vrees ik.

Je hoort een Roland MC-307 (drums, kick, "leads" als je t zo wil noemen, snair)
en een
E-mu ESI-4000 turbo (nagalm kick, bassline, d.j.p.j.o.t.r.g.)
Gemixt op n Tapco 100M die piept en ruist als n gek

307 op 2 kanalen (L&R)
E-mu main ook op 2(L&R)
E-mu FX out op 2(L&R)

Bij FX de bass wegge-EQ'd zodat t geen zooitje wordt, aangezien ik n aanzienlijk blik met reverb heb opengetrokken.

Bassline is gemaakt met Rebirth. Verder nog n 808 tom gebruikt met distortion (uit de 307 zelf, digitaal als de neten dus) en n zelf gemaakt patch-je dat aanvankelijk t meet her at the love parade geluidje moest emuleren :D.

Om een beetje dat nagalm, warmdusher-effect te bereiken heb ik n kick genomen en daarop n reverb met n vertraging van zo'n 217 (?dacht ik) milliseconden, en alleen de galm gesampled m.a.w. de kick waarvan je de galm hoort zit niet in t liedje. De Kick uit t liedje is kurkdroog. Dit had ik gedaan omdat ik die reverb dinges wilde van n kick met wat meer hoog.

Die man die zo goed kan spellen heb ik gesampled van n vinyl (DJ Peabird - Breaks 'r' us) waarop n man het alfabet opzegt (eh ja)

Commentaar is meer dan welkom!
 
- arrangement zit goed in elkaar.
- snare in de intro is te hard.
- iets minder reverb of galm gebruiken op de kick.


verder vind ik het einde slap, maar ik ga er van uit dat het nummer nog niet helemaal of is.

is de fitering op de sample orgineel of zijn het je eigen filtertjes? in het laatste geval: goed gedaan!
 
't filteren ben ik zelf, niet met midi ingeprogrammeerd maar gewoon tijdens t opnemen aan t mod-wheeltje gedraaid (weet nie waarom maar zoiets neem ik nooit midi op, heb ik wat te doen tijdens opnemen)

Kennelijk heb ik n 909 snair fetisch ofzo want over andere nummers heb ik ook al t commentaar gehad van n te harde snair (in soortgelijke context)

Maar goed ik zal t advies ter harte nemen en in me volgende versie wat rustiger met de snair doen en die kick-galm wat teruggooien.

Met n zwak einde....bedoel je dat ik dat eerste "deuntje" met die 808 tom nog eens een keer moet laten terug komen en dan afbouwen of sowieso dat ik wat uitgerekter moet afbouwen?
 
'ey! ik gebruik toch geen fade out

en hoe zou je die stijl dan noemen?
 
Back
Top