ADVIES om WAV files te koop aanbieden (digitaal)

EviL303

Ouwe rot
Lid sinds
19 juni 2003
Berichten
1.664
Locatie
Italia - Milano
Beste allen,

graag jullie advies hoe wav files van mijn nummertjes te verkopen (digitaal), ik heb al wat rond gegoogled maar wil eens mijn oor te luisteren hier op het forum ... maar eerst een kleine omkadering.

Via mijn soundcloud kan iedereen mijn tracks gratis downloaden als mp3 , nu loop ik tegen hetvolgende aan ...

1. Heb al hier en daar gezien dat ze mijn gedownloade mp3's van sc te koop aanbieden zonder toestemming van mezelf , beetje vreemd maar zoals ik begrepen heb kan je daar weinig aan doen! En ik denk niet dat ze veel geld zullen verdienen :p
2. Er zijn DJ's die vragen naar een kwaliteitsvolle WAV file en waar zij die zouden kunnen aankopen.

Nu concreet zijn mijn vragen:

1. Hoe kan ik die wav files een soort watermerk geven ? Als dat al kan eigenlijk ...
2. Moet ik die dan registreren etc zodat ik ze via distrokid of iets dergelijks te koop kan aanbieden ? Of zijn er betere alternatieven ...
3. Hoeveel vraag je voor een wav file eigenlijk ? 0.99eur of zoiets ?
4. Alle andere bemerkingen\ervaringen zijn welgekomen ...

Alvast mijn dank!

PS: Eens de discussie op gang gekomen is zullen er wel wel nog extra vragen komen van mijne terwege :)
 
Ik zeg: bandcamp. Lost al je problemen op behalve je watermerk probleem. (is ook helemaal niet nodig)
 
Back
Top